For litt siden ble Grunnstoffene 6mnd gamle, og her kommer den samlede rapporten

Kobolt
vekt 560g.
Helse: ikke vært syk.
gemytt mot andre rotter: Ble fort venner med jevnaldrene kompis og far når han ble omplassert hit, men var litt stiv rundt onklene RED de første 2 ukene. Nå trives han godt i flokken, veldig rolig og forsiktig gutt som nok befinner seg lengst ned på rangstigen.
Gemytt mot mennesker: Forsiktig, men svært nysgjerrig. Han skal ikke bæres, han skal sitte på skuldra, klatrer bare rett opp hvis han blir båret. Liker å klatre rundt på meg ved utetid.

Platina
vekt: 372g
helse: ikke vært syk.
Bor med Ruby og har ikke hatt kontakt med andre rotter- somme som ved 2mnd. Hun er roligere og mer glad i kos og klapp enn søsteren sin. Veldig mamma dalt, men også glad i å utforske. taklet ferie besøk hos småbarns familie bra, men ikke like interessert i å komme ut å hilse på de som Ruby. Elsker å slike fingre og stelle negler, eneste negative er at hun kan leke nappe i tærne mine.

Rubidium
vekt: 307g
Helse: ikke vært syk.
Gemytt mot andre rotter: Bor i lag med søster Platina, ingen kontakt med andre rotter- samme som 2mnd.
gemytt mot mennesker: Utforskende og nysgjerrig ved besøk i fremmed hjem en ukes tid når jeg var på ferie. Ikke redd små barn eller høye lyder. Like herlig med meg som ved 2mnd, leken og kontak glad rotte frøken.

Nero (Helium)
Vekt 6 mnd:
681 gram.
Helse:
Nero har hele livet vært frisk. Både han og broren har blitt ganske store, noe som ligger i slekta. Jeg begynner å bekymre meg litt for vekta ? i alle fall hvis vektoppgangen bare skal fortsette og fortsette. De spiser ikke mye mat, får ikke mange godbiter og er en del i aktivitet.
Gemytt og særegenheter:
Nero er glad i mennesker. Han er helt trygg på meg og mammaen min. Men når han hilser på nye mennesker, stivner han til i skrekk. Det tar litt tid før han tør å utforske dem. Burdøren står ofte åpen, slik at Nero og broren kan gå fritt hvor de vil. Nero tilbringer mye av tiden utenfor buret sitt. Han har sine faste liggeplasser. Nero er en veldig snill rotte, som aldri har bitt eller klort. Med alderen har han blitt roligere og mer kosete. De siste mnd har han frivillig lagt seg på fanget mitt for å få kos.
Nero og broren ser ut til å trives med hverandre. De bor i samme bur. Milo og Lambi (Blåmuggistene), onklene til rottegutta, bor i et annet bur, da jeg aldri lyktes med å introdusere dem. Nero og broren har alltid vært redde for onklene sine, men med alderen og størrelsen ser det ut som at de har blitt litt tøffere. Alle rottene lukter/snufser på hverandre daglig gjennom bursprinklene, så de vet godt om hverandre.

Batman (Hydrogen)
Vekt 6 mnd:
636 gram.
Helse:
Batman er en frisk og rask rotte.
Gemytt og særegenheter:
Batman er veldig kontaktsøkende. Ikke sjeldent skal han opp til meg og «nusse» meg som bare det. Batman er en trygg rotte ? men som broren sin, tar det litt tid med fremmede. Han har også det at han stivner til når han blir redd. Batman er hakket mer i farta enn broren sin. Han har ikke tid til å sitte stille å kose.

Neon:
Vekt: 337
Helse: Frisk
Adferd mot rotter: Hun funker flott i flokken. Sover og steller med alle. Hun er nokså nøytral i flokksammenhengen.
Adferdt mot mennesker: Hun kommer løpende når vi kommer og skal leke hele tiden. Full fres rotte delux! Hun liker ikke å bli holdt, og leker slange. Den siste tiden har hun også blitt litt mer stellende med menneskene sine, nusser og slikker. Hun er ikke spesielt glad i å bli holdt, og ser stygt på deg når du gjør det, også leker hun slange. Hun har ikke noe problem med fremmede, de undersøkes nøye, men hun vil heller være i nærheten av oss.
Annet: Hun er en liten turbo på luftingen, hun vil veldig gjerne være i nærheten av oss i med oss, elsker å leke. Løpetiden er veldig synlig på henne. Hun blir ekstra pipete, og som jeg tidligere har fortalt, så har hun en rar greie som hun gjør når hun har løpetid. Hun finner en åpen plass, midt på gulvet i rommet og legger seg ned paddeflat!
Neon har vokst av seg litt dette med den konstante pipingen, men hun veit å si ifra når nok er nok.

Titan
Vekt: 330 g
Helse: Frisk
Adferdt mot rotter: Titan utmerket seg veldig fra starten. Hun er en fullfres rotte selv, men har en veldig behagelig ro over seg. En litt autoritær preg over seg. Hun passer på alle, og sier ifra når nok er nok. Jeg tror hun er noe av grunnen til at flokken har en veldig fin balanse nå, selv med en litt hormonell Ella, som Titan setter på plass, på en veldig fin måte. Titan sover med alle, steller med alle og holder orden.
Adferd mot mennesker: Titan elsker menneskene sine. Vi blir slikket og stelt med hele tiden. Hun er som smør i hånden, og du kan gjøre hva du vil med henne. Fremmede får også noen slikk etter litt utforskning. Hun har ikke noe problem med å bli håndtert av fremmede. Ikke så fornøyd med fremmede som ikke helt vet hvordan de skal håndtere rotter.
Annet: Det er nok mye mer jeg kan skrive, men da kommer dette til å bli en lang rapport. Titan er helt fantastisk, og minner meg så utrolig om de rottene jeg har hatt tidligere som virkelig har satt rot i hjertet. Neste utsagn vil jeg vel si sier hvor fantastisk hun er: Jeg vil klone henne!!

Nitrogen
Vekt: 640g
Helse: Frisk og fin
Adferd mot rotter: Trives godt midt på treet. Venn med alle i flokken, og sier ifra hvis noen ypper seg for mye. Har i løpet av de ssite mnd fått en veldig behagelig, storebror-holdning til alle rottene, selv de som er eldre. Han sover, steller og leker med alle.
Adferd mot menneser: Nitro hadde en liten periode hvor han var redd for alt og alle. Virket som om han hele tiden hørte en lyd ingen andre hørte. Heldigvis gav det seg etter en uke, men han hadde ikke helt tid til kos. Nå har han derimot blitt en skikkelig koserotte. Han oppsøker meg mye under lufting, kan ligge på rygg og få nuss på magen, sleiker fingre og steller negler, vil gjerne være med rundt på skuldra og bare følge med. Fantastisk heng og myk og god i hendene.
mest mors gutt, men vil gjerne lære andre mennesker å kjenne også, så lenge jeg er til stede.

Rotte: Indium
Adferd mot rotter: hun er veldig ydmyk og vil helst unngå trøbbel men lar seg heller ikke pirke på nesa, fikk nykommer i flokken for ikke så lenge siden og det har hun tatt veldig fint, men har en liten pause fra buret da hun har et åpent sår fra byll som ble tømt så er i sykebur om natta og er med jentene på dagen
Adferd mot mennesker: Super tålmodig og snill, slikker fingre, elsker å bli klødd bak øret og på magen spesielt av sønnen min.
Sjarmerer de fleste og bare helt skjønn
Vekt: 310g (veid 16/5-15)
Helse: Fått to abscess/byller på veldig kort tid, den første fikk hun 29 mars, under halsen, den var hul, trengte vask og en ab kur så ble hun kvitt den veldig fort, men nok en gang fikk hun ny 13 mai som kom over natta,men denne gangen ved øret, den var ganske stor så dro til vet for tømming og ble satt på ny ab kur, ellers er hun i fin form
Annet: Hun er ellers ei super rotte med en utrolig flott personlighet, hun elsker kos og kan ligge i hetta flere timer og gnisse tenner, hun og sønnen min på 1,5 år har fått et spesielt bånd da hun legger seg i fanget hans og han klapper forsikitg på henne, virker som hun liker han veldig godt noe han syns er veldig stas.