Ratrace kull I
Re: Ratrace kull I
Ånei! Du har sikkert gått og lagt deg nå, men hvis du er våken kan du forsøke å legge inn en skål med brød eller loff helt bløtt opp i melk. Hvis ungene blir sultne/tørste, og mor er for stresset til å amme, er det noe de kan sutte på uten å drukne i det. Og hvis mor spiser det selv betyr det forhåpentligvis at hun roer ned. 

-
- River avispapir
Jeg håper det er en aprilspøk :hmmm: Hvis ikke, er dette fryktelig trist.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."
Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver
Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...
Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver
Marit har nok rett;-) det er en stygg og litt brutal aprilspøk. Den er så stygg at jeg faktisk sov dårlig i natt, men er skrevet med en tanke. Jeg håper dere tålte dette og ikke blir sint på meg. Men dette kan faktisk skje. Det er ment litt for å få alle som planlegger avl til å se at uforutsette ting kan skje og hva gjør man, ikke minst. Mange er redde for å skrive sannheten om ting i frykt for å bli dømt. Ingen dømte meg, i steden fikk jeg kjempe gode tips. Husk at ulykker kan skje den beste. Jeg har aldri kattene ikke på natten, selv om de ikke bryr seg om rottene til vanlig, så stoler jeg ikke på dem. De er rovdyr. Samme med verdens snilleste hund. Hva ville du gjort om dette skjedde deg? For den stygge sannheten er at mor tar ungene sine ved stress. Beklager leksjonen, den er ikke rettet mot noen enkelt personer. Kun ment som en ettertanke. Håper jeg blir tilgitt og at dere heller bli glad for at alle lever og nå skal bli tatt bilder av;-)
-
- Gammelrotte
:suspicious: :suspicious: :suspicious: :thhpt:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
du er så glad i meg du at du bryr deg ikke om hva jeg gjør. du elsker meg vel ubetinget gjør du ikke? :redd: :hmmm: :hæ: :trist2: :grine: :dån:
-
- Gammelrotte
:jepp:
-
- Alfatryne
Haha, nesten hjerteinfarkt her! :justice:
hihi, men vi er glad i deg for det da :kisses:
hihi, men vi er glad i deg for det da :kisses:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
http://Www.selgerotter.blogg.no
:overrasket: min mor lærte meg tidlig at man ikke burde drive aprilspøk med noe som kom til å skremme eller gjøre andre lei seg - og jeg kan tenke meg at kundene dine ble/blir ganske lei seg hvis de leste/leser meldingen...
Jeg er selvsagt kjempeglad over å høre at det står bra til med mor og unger!
Nei, jeg syntes ikke en melding midt på natten om stresset rottemor som ikke ville gi die var noen grunn til å løfte pekefinger uansett hvordan situasjonen var oppstått. Dessuten "hadde du gjort" de riktige tingene for å hindre gjentagelse og begrense skadeomfang - jeg syntes det var flott at du hadde hatt åndsnærværelse nok å legge et teppe over buret midt oppi "sakens gru".
Men det som er viktig oppi ønsket om at vi ikke fordømmer hverandre, er at av og til fortsetter folk å gjøre ting som er klart skadelig for rottene, selv om de har fått råd fra fler om problemene, eller de ikke tar signaler fra egne dyr på alvor. Hvis du hadde skrevet at "katten ble så skremt at den sikkert ikke kommer til å prøve seg igjen, men har heldigvis kommet seg nå. Den ligger bare pent og ser på buret." hadde jeg ikke hatt noe annet valg enn å skrive rett ut at "dette går ikke - katten må ut av rommet med det samme for rottemor og ungenes skyld!" Du hadde nok også blitt bedt om å dra til veterinær med rotteungen som hadde fått "amputert halen" hvis jeg ikke hadde lest noe annet i morges. Den hadde trengt i alle fall smertestillende, muligens en ny amputasjon høyere opp... og slikt må det være lov til å si ifra om.
Jeg er selvsagt kjempeglad over å høre at det står bra til med mor og unger!
Nei, jeg syntes ikke en melding midt på natten om stresset rottemor som ikke ville gi die var noen grunn til å løfte pekefinger uansett hvordan situasjonen var oppstått. Dessuten "hadde du gjort" de riktige tingene for å hindre gjentagelse og begrense skadeomfang - jeg syntes det var flott at du hadde hatt åndsnærværelse nok å legge et teppe over buret midt oppi "sakens gru".
Men det som er viktig oppi ønsket om at vi ikke fordømmer hverandre, er at av og til fortsetter folk å gjøre ting som er klart skadelig for rottene, selv om de har fått råd fra fler om problemene, eller de ikke tar signaler fra egne dyr på alvor. Hvis du hadde skrevet at "katten ble så skremt at den sikkert ikke kommer til å prøve seg igjen, men har heldigvis kommet seg nå. Den ligger bare pent og ser på buret." hadde jeg ikke hatt noe annet valg enn å skrive rett ut at "dette går ikke - katten må ut av rommet med det samme for rottemor og ungenes skyld!" Du hadde nok også blitt bedt om å dra til veterinær med rotteungen som hadde fått "amputert halen" hvis jeg ikke hadde lest noe annet i morges. Den hadde trengt i alle fall smertestillende, muligens en ny amputasjon høyere opp... og slikt må det være lov til å si ifra om.
absolut matmor. ting kan virke mer morro en de er midt på natten og da man prøver å pønske ut noe lurt. som ofte ikke blir så lurt alikevell.
det skal absolutt være lov å komme med tilbakemeldinger på hva som burde gjøres, men jeg fikk ingen pekefinger med at det var uansvarlig eller at jeg bør kvitte meg med katter og dette budre jeg sett komme. slik kanskje mange tror.
dette var heldigvis ikke et reeelt tilfelle, men kunne fort vært det.
men spøken virket liksom mer genial i natt enn i dag tidlig.
jeg håper uansett folk kan ta dette som en lærdom og som en advarsel på hva som kan skje.
din mor har nok vært flinkere enn min på det området, jeg ble lurt med alt fra at det sto en ponny i stallen og ventet på meg, til at pappa var forsvunnet på havet :sneak:
me ingen unskyldning for at jeg skal komme med en dårlig spøk fordet:P
kan heller si at Johnny er blitt gravid og jeg venter kattunger
det skal absolutt være lov å komme med tilbakemeldinger på hva som burde gjøres, men jeg fikk ingen pekefinger med at det var uansvarlig eller at jeg bør kvitte meg med katter og dette budre jeg sett komme. slik kanskje mange tror.
dette var heldigvis ikke et reeelt tilfelle, men kunne fort vært det.
men spøken virket liksom mer genial i natt enn i dag tidlig.
jeg håper uansett folk kan ta dette som en lærdom og som en advarsel på hva som kan skje.
din mor har nok vært flinkere enn min på det området, jeg ble lurt med alt fra at det sto en ponny i stallen og ventet på meg, til at pappa var forsvunnet på havet :sneak:
me ingen unskyldning for at jeg skal komme med en dårlig spøk fordet:P
kan heller si at Johnny er blitt gravid og jeg venter kattunger
-
- Gammelrotte

-
- Alfatryne
- Kjønn: Kvinne
hva skjer med den gule smilyen? :O Blir den spist av katten??torasrotter wrote:
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
hahaha.. samme tenkte jeg, men den starter bare på nytt igjen
det alle har ventet på...2 ukers babybilder
Først litt bilder av mor og buret

de tre fargene utenom de to lyse typene

Guttene
gutt 1, 34g

gutt 2, 34g

gutt 3, 30g

gutt 4, 29g

gutt 5, 30g

jentene
jente 1, 27g

jente 2, 29g

jente 3, 27g

jente 4, 29g

jente 5, 29g

jente 6, 28g

jente 7, 31g

det er for tidlig å få sett skikkelig etter ruby øyner, men synes å skimte antydning på de lyseste

Først litt bilder av mor og buret

de tre fargene utenom de to lyse typene

Guttene
gutt 1, 34g

gutt 2, 34g

gutt 3, 30g

gutt 4, 29g

gutt 5, 30g

jentene
jente 1, 27g

jente 2, 29g

jente 3, 27g

jente 4, 29g

jente 5, 29g

jente 6, 28g

jente 7, 31g

det er for tidlig å få sett skikkelig etter ruby øyner, men synes å skimte antydning på de lyseste
-
- River avispapir
:kisses: :kisses:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."