Hunrotta:

Navn: Ratrace Gingerlilly
Variant fenotype: Blue Agouti eubk dumbo
Variant genotype:Aa dd Hh dudu Mm MoMo
Fødselsdato : 16/08-09
Eier: Torasrotter / Tora Espeseth Kvaale
Opprinnelse: Ratrace / Marlen Wollf
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Siden 7 ukers alder
Sykdom: Ingen
Vekt ved parring: ca 320g
Temperament: Hun her er en sær liten frøken.. Jeg klarer liksom ikke å forstå meg helt på henne.. Hun er rolig og snill og veldig søt, men det er akkurat som hun bare ikke egentlig ser poenget med mennesker. Av og til så sitter hun å ser på meg, og jeg er sikker på at hun tenker: "jaja.. jeg veit du er snill, og jeg veit du gir meg mat, men det betyr ikke at jeg har noe behov å være med deg eller leke med deg.. Hun er snill som dagen er lang, og er absolutt en rotte som trives rundt mennesker, men hun var ikke like opptatt av de når hun var ung.. Hun har roet seg veldig med alderen, og er nå en skikkelig koseklump.. Hun eeeeeelsker å kose når hun er ferdig med å rase rundt litt.. Da kommer hun gjerne krypende opp i soffaen og sniker seg opp i fanget ditt, eller kysser deg litt forsiktig på leppene.. Hun har aldri vist noen tegn til aggresjon, og hun er en av de få rottene man kan gjøre akkurat hva man vil med.. Min stesønn får lov til å gjøre hva han vil, og hun sitter bare der stille og pent og venter på at det skal gå over.. Jeg har alltid sett på Piffi og Ginger litt sånn som Solan og Gundersen, bare uten de slitte nervene :cheerful: På en måte så kan hun minne meg litt om en hanrotte i oppførsel, litt sånn slapp og giddaløs :nottelling: Hun har vært introdusert til både voksne og små rotter uten problemer, og har også vært introdusert til fremmede barn og voksne uten problemer Hun er som en gammel golden retriever som lar ungene gjøre som de vill, fordi hun bare ikke gidder å bruke energi på å bryr seg..
Stamtavle: Ja
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning:
Karantenespørsmål
Sist kontakt med nye eller andres rotter: 3-9 mai (parring)
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Ikke behandlet
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Ja, alle dyr som tas inn står i karantene, og det er heller ingen rotter "på besøk"..
Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde: Ja
Pris:300
Annet: Bilder og info om resten av kullet Ginger kommer fra: viewtopic.php?f=15&t=10534&hilit=krydderkullet
Ginger sin side: http://sites.google.com/site/rotteslott ... /rr-ginger
Hanrotta: (har dessverre bare baby bilde :sarcastic: )

Navn: Perla's Lèon
Variant fenotype: Dove hooded mm m.headspot Dumbobærer
Variant genotype: aa momo RbRb hh Dudu
Fødselsdato : 30/04-2009
Eier: Perla's / Christine Åsegård
Opprinnelse: Egen avlet hos Chistine Åsegård, etter Lux-Drachme og Tut-Zoo Angus
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Hele livet
Sykdom: Ingen
Vekt ved parring: 400g
Temperament: Snill og god gutt med mye futt i rumpen.. introdusert uten problemer..
Stamtavle: Ja
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Veier akkurat 400, og ble brukt istedenfor broren fordi broren veide ikke nok.. De andre i kullet har fin vekt, men det har vært litt lav vekt på noen av søskene, men dette kun i ung alder..
Karantenespørsmål
Sist kontakt med nye eller andres rotter: 3-9 mai (parring)
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: usikkert
Annet: Det har vært kull på to av søstrene til Leon, hvorav det har vært noe fødselskomplikasjoner hos en av de..
Forventinger til kullet
Farge: Mock mink, mock cinnamon, black, agouti, og dove & russian blue hvis Ginger bærer dette.
Tegning: eubrk, hooded med mulighet for patched og headspot..
Ører: Dumbo og dumbobærer
pels: 100% slett
Annet:
Begrunnelse for parring: Fokus på å få noen gode linjer inn til norge, samt videreføre krydderkullet sitt gode temp..Linjene etter drachme er også noen utrolig flotte rotter, jeg har faktisk en av de selv her hjemme og hun er fantastisk! Det vil bli gjort endel parringer både på krydderkullet og på drachme linjene nå, så da vil det komme frem llinjens svakheter.. Vi vil også prøve å se om Ginger bærer Russian blue slik at vi kan finne ut hvilken genkode piffi er (platinum kan være basert på ganske mange farger).. En av hovedgrunnene til at denne parringen settes sammen er ønsket om å kunne ha rotter med whitespottings uten at faren for MC er så stor.. Det er også grunnen til at jeg valgte toledo, han kommer fra en linje med mye whitespotting, men det har aldri vært noe problemer med MC.. Her er det Lux skriver om linjen:
Drachme's (Drachme er mor til Toledo) mor Mummi fik 2 kuld.
Et bonus kuld - hun var drægtig da vi overtog hende - og så vores A kuld hvorfra Drachme er.
Drachme har fået et kuld hos Tine - ingen problemer med MC.
Lira hos os har fået 1 kuld og 1 kuld hos Zen-Rats - ingen MC.
Lira's datter Kenya har fået 2 kuld - vores F kuld og nu vores H kuld.. Ingen problemer overhoved.
Det glæder mig at du skal bruge Toledo.
Jeg er tryg ved at du bruger linien da du virker meget ansvarlig mht avl.
Parringen blir selvsagt også satt sammen med forventninger om store slaskete kysserotter, med masse personlighet!