Da er alle 12mnds rapportene i boks :cheerful:
____________________________________________________________________________________________________
Ditt navn: Stine Jacobsen
Rottas navn: Lefaivendia
Vekt og dato: 10.september 320gr
Helsetilstand og evt tidligere sykdommer: Ingen anmerkninger
Gemytt (oppførsel mot mennesker, andre rotter, barn, andre dyr(?) osv. Biter den, er den kosen, leken osv) :
Et herlig gemytt. Hun kommer som en av de første til luken, og elsker kontakt med mennesker. Fremmede mennesker er like morro som alt annet Hun lar seg fint håndtere av barn også. Hun ble introdusert til en gammeltante da hun var ung, og det gikk helt knirkefritt. Hun har også i voksen alder tatt i mot alle nye rotter.
Andre tilbakemeld: Lefaivendia var mor til mitt første kull, Skaubys indianerkull. Et lite luksuskull med 3 barn. Denne rollen tok hun helt fantastisk.
____________________________________________________________________________________________________
Ditt navn: Stine Jacobsen
Rottas navn: Nenethalia
Vekt og dato: 10.september 308gr
Helsetilstand og evt tidligere sykdommer: Ingen anmerkninger
Gemytt (oppførsel mot mennesker, andre rotter, barn, andre dyr(?) osv. Biter den, er den kosen, leken osv) :
Gemyttet er helt fantastisk. Hun er bittelitt mer tilbaketrukken enn sin søster, men er allikevel en av de som kommer først til luken, hun har bare ikke det samme behovet for å bli plukket opp. Men om hun bli plukket opp så er det helt i orden uansett Lett å håndtere - også for barn. Hun fungerer utmerket i flokken.
Andre tilbakemeld: Vi hadde en intro med en yngre rotte, som Nenethalia overhodet ikke kom overens med i starten. Det endte desverre med at Nenethalia laget et sår på den lille.
Ditt navn: Marianne Ankjær-Jensen
Rottas navn: Thingol
Vekt og dato: 566g 31.08.12
Helsetilstand og evt tidligere sykdommer: Vært litt neselyder under flytting, men gikk vekk fort.
Thingol er en flott rotte, han er første mann i burdøra og følger alltid etter oss rundt rommet. Han er leken og nysgjerrig, og etter å ha utforsket i en timestid legger han seg på sofakryggen og popper ønyer og smiler til oss. Han har møtt barn i alderen 2-4 år og veldig kjempe snill og behandlet dem veldig bra. Han er snill mot fremmede, tar gjerne imot kos eller slikker litt fingrer. Har ikke vært noe problemer i møte med hund eller kaniner. Har vært litt problematisk i intro til vanskelige rotter, men dog under flytting.
Andre tilbakemeld: Begge brødrene er veldig sussete og jeg er kjempe fornøyd med dem.
Bilde (Ikke obligatorisk men veldig ønsket ): Bilder kommer når jeg har fått nett.
Ditt navn: Marianne Ankjær-Jensen
Rottas navn: Belèg
Vekt og dato: 588g 31.08.12
Helsetilstand og evt tidligere sykdommer: Frisk som en fisk. Noe løs mage når han stresser mye.
Gemytt:
Sjenert og litt skeptisk til alle, men når han slapper av er han veldig koselig. Elsker å bli kost på leppene og sitter fint i hånden når han ikke er nervøs. Liker å terge de andre rottene litt, og er litt usikker i sin stilling under intro av vanskelige rotter, men har vært veldig god i intro med rolige rotter. Litt skeptisk til hunder og kaniner men ikke spesielt redd. Han har mye personlighet og liker helst å slappe av. Veldig glad i mat også. Ligge midt i en bunke med rottekompiser er favoritthobbyen hans og ellers er han glad i å rense negler, rote i hår og slikke fingre.
Andre tilbakemeld: Begge brødrene er veldig sussete og jeg er kjempe fornøyd med dem.
Ditt navn: Stian A-Jensen
Rottas navn: Karma's Ormenell
Vekt og dato:
Vekt 596 gramm - 30sept 2012
Helsetilstand og evt tidligere sykdommer:
Er i fin form og frisk, begynner og bli noe lat og kan vere litt grinete av og til når han får for mye oppmerksomhet, Har hatt noen bitt skader etter en noe uheldig introduksjon med 2 butikk rotter jeg fikk via ommplasering (er behandlet og ser helt fin ut nå)
Gemytt:
Fortsatt en koselig kar som ikke liker og bli løftet ut av buret men stortrivest med meg på sofaen når han er kommet ut, er litt defansiv og forsiktig etter slosskampen men går fortsatt bra sammen med andre jeg har prøvd, bet broren til han som bet ham 1 gang men det var fordi han satt og blåste segg opp og panda bare løpte rett på for og hilse, jeg fortsatte og ha dem i fanget og det gikk helt fint, han var nokk skremt og skepsis fordi det luktet "blekkulf" som var anngriperen.
Ditt navn: Stian A-Jensen
Rottas navn: Karma's Aran
Vekt og dato:
Vekt 578 gramm - 30sept 2012
Aran virker frisk og fin, har tilsynelatende ikke hatt noen plager jeg er er av og til usikker på hvor godt han ser, men tror det er mere min paranoia en noe annet, han beveger seg fint rundt uten problemer
Gemytt:
Aran er en kose rotte, han protesterer aldri og er meget lydig (bortsett fra vist han har bestemt seg for og plage sin bror litt) han liker så godt og bli stelt med at han kan plage Ormenell til Ormen legger ham i bakken, da er Aran fornøyd og glad. Aran ser også ut til og gå meget godt sammen med alle andre rotter han møter.
Ditt navn: Mette Bergsaker
Rottas navn: Karmas Nimloth
Vekt & dato: 325, 03.12.12
Helse: Ingen sykdommer
Gemytt mot mennesker:
En av de første til døra når man åpner den, lar seg håndtere uten problemer, klatrer rundt på folk og utforsker, men har ikke tid til å kose.
Gemytt mot andre rotter:
Tidvis VELDIG klengete med andre rotter, elsker å sove i haug, pusse på de andre og bare generelt være i nærheten av dem.
Ditt navn: Mette Bergsaker
Rottas navn: Karmas Nerdanel
Vekt & dato: 350 g, 03.12.12
Gemytt mot mennesker:
Den desidert første til luka, må ha kontrollen på alt som skjer og alle hender som kommer inn i buret. Finner seg i "alt", men vil ikke leke med mennesker. Tror hun er for "voksen" til det. Liker kos, men er litt travel likevel. Har aldri bitt NOEN og er veldig myk når hun blir håndtert.
Gemytt mot andre rotter:
Sover i haug sammen med søsteren og de andre jentene, men kan også sove alene i sjeldne tilfeller. Takler fint å bli tatt vekk fra de andre rottene for å koses med alene, men blir tydelig glad når hun kommer tilbake.
Ditt navn: Aina Bø
Rottas navn: Karma's Indis
Vekt & dato: 250 g,
Gemytt:
Helt nydelig, aldri bitt med vilje, snill og grei. Har ikke så mye tid til kos ennå. Bor kun med søster.
Ditt navn: Aina Bø
Rottas navn: Karma's Aerwen
Vekt & dato: ca 250 g,
Gemytt:
Samme som søsteren sin. En nydelig rotte, aldri bitt og er snill og grei. Bor kun med søster.
Rottas navn: Karma's Miriel
Ditt navn: Tora Espeseth Kvaale
Vekt og dato: 345g 15/09-12
Helse: Frisk
Gemytt:
Miriel er helt fantastisk! Hun er myk og god, oppsøker gjerne kos og elsker mennesker. Hun har et lavt stressnivå og det skal mye til for å vippe hun av pinnen. Til og med når hun måtte ta ultralyd og måtte ligge på rygg i 25min uten narkose, hun gjorde det villig uten problemer eller nykker.
Hun er alltid klar når du kommer, og har ikke noe imot å bli plukket opp. Hun slikker fingre og legger gjerne hele hodet sitt i hånden din for å få litt kos. Hun er snill og grei med de andre rottene, og har ikke egentlig utmerket seg noe særlig i flokken. Hun er Beta rotte, og har ikke vist noen negative tegn under intro.
Andre tilbakemeldinger:
En yndig og snill rotte med et deilig og sindig vesen <3
Rottas navn: Karma's Gil-Galad
Ditt navn: Tora Espeseth Kvaale
Vekt og dato: --
Gil-Galad døde 12 juli, ble obdusert og det ble funnet et frø i halsen. Antatt dødsårsak, kvelning
Gemytt:
Før han døde var han min varme, myke og vakreste kosebamse! Det var alltid han og Castor som ble plukket opp først, han var bare virkelig fantastisk! Gill var den rotta som alltid kunne få deg i godt humør, uansett hvor dårlig dagen din var. Han smeltet alle hjerter og var like snill med alle mennesker! Snill og rolig i flokk, lagde aldri problemer og gjorde ikke noe særlig ut av seg.