Vitania og Karma's Buffy-kull

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by wollf »

Spartel hadde det nok ikke helt bra. ingen sykdom, men hun likte ikke folk. bet mats til blods og bøllet med mine jenter også. er nok ikke første gangen dette skjer desværre

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by Larm »

Hvordan er det mulig at slike ting skjer? :sjokka: :sjokka:
Og så at mer enn en ble drept?
Ville det ikke gått an å skille henne fra de andre før hun tok og skadet så mange?

Har kun hørt om noe slikt engang tidligere og da var det vel "bare" en som ble drept, stemmer ikke det Wollf?
Du fikk vel skilt henne fra de andre før hun fikk angrepet noen andre hvis jeg ikke husker feil?
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by Sandratravolta »

Hvis noe sånt skjer så skjer det vel nokså fort?! Er jo ikke umulig at rotter skader og dreper hverandre, men det som har skjedd har jo skjedd og det er jo ikke så mye å gjøre med i ettertid. Blir litt "could have would have should have". Hun som skadet og drepte dem er jo avlivet og det er jo det eneste man kan rette på først nå i ettertid. Syns bare det er trist at jeg mista bebisen jeg skulle ha jeg.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by wollf »

Larm wrote:Hvordan er det mulig at slike ting skjer? :sjokka: :sjokka:
Og så at mer enn en ble drept?
Ville det ikke gått an å skille henne fra de andre før hun tok og skadet så mange?

Har kun hørt om noe slikt engang tidligere og da var det vel "bare" en som ble drept, stemmer ikke det Wollf?
Du fikk vel skilt henne fra de andre før hun fikk angrepet noen andre hvis jeg ikke husker feil?
skjedde en gang hos meg ja. da var vel ungene 3-4 uker? en omplasserings rotte som hadde bodd i min flokk og som løp rett på ungen.
tror det var krydderkullet om jeg ikke tar helt feil

selvsagt kan slikt skje. og det har skjedd flere en bare en gang.
er jo ikke uvanlig at oppdrettere introduserer de små til flokken sin da de spiser fast føde og rett før de er leveringsklare.
å skille dem FØR de angriper er vel vanskelig da man ikke vet at de angriper. i dette tilfellet virket vel alt til å gå strålende og mor var helt rolig. ungene var i huset og spartel gikk inn i huset, så hun kunne ikke se noe. marianne kan vel svare best her. elelrs kan du sikkert sende henne en pm om det er mer du lurer på.
pga omstendighetene med flytting og slik så er det heller ikke umulig at rottene var litt stresset. spartel hadde det ikke helt bra med seg selv. det er rotter og dyr vi har med å gjøre så det er ikke usansynlig at slike ting som dette skjer. bare svert uheldig.
en rotte som er utrygg i sin posisjon og som er aggresiv kan fint drepe en annen rotte. eks hun som var alfa i sin flokk, som flyttet inn i min flokk, hvor min alfa hadde kull, og hvor hun da drepte ungen. dette er jo en ting man kan finne ute i den ville flokken både hos rotter, ulver og andre heraki dyr.
og når du sier hadde det ikke gått ann å skille henne før hun tok så mange, så tror jeg ikke marianne satt å så på at dette skjedde og brukte lang tid på å finne ut om hun skulle skille dem

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by wollf »

Sandratravolta wrote:Hvis noe sånt skjer så skjer det vel nokså fort?! Er jo ikke umulig at rotter skader og dreper hverandre, men det som har skjedd har jo skjedd og det er jo ikke så mye å gjøre med i ettertid. Blir litt "could have would have should have". Hun som skadet og drepte dem er jo avlivet og det er jo det eneste man kan rette på først nå i ettertid. Syns bare det er trist at jeg mista bebisen jeg skulle ha jeg.
helt enig. og utrolig trist, men du får jo en liten jente fordet? eller?
trist for vitania og miste 3 rotter slik

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by Sandratravolta »

Jeg skulle egentlig ha den ene siamese gutten. Men er usikker på om jeg fortsatt skal ha en annen rotte, siden det er i Bergen og det blir litt mye styr for en rotte jeg i utgangspunktet ikke var ute etter.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by Vitania »

Larm dette skjedde inni huset og hverken jeg eller de to andre som var her når det skjedde fikk kjangsen til å reagere før det skjedde.
Som Marlen sier så lå det tre unger inni huset, Gutt 2, gutt 5 og jente 2, Spatel gikk inn i huset og i det jeg var på vei bort for å passe på drepte hun ungene. Det gikk utrolig fort, var over på noen få sekunder, og ingen her hadde som sagt muliget til å gjøre noe.
Jente 2 overlevde, da vi fikk stoppet blødningene, men er enda i faresonen. Hun spiser helst flytende føde og ammer aller helst fra moren. Men hun leker og er aktiv med de andre, selv om hun slapper mer av og er mye mindre. (Hun går opp i vekt fortsatt, bare ikke like fort som resten) Jeg har time hos Thomas, på Stend, om noen dager(det er ikke så lett å få time så fort der) så da skal hun få en ordentlig sjekk og så ser vi hva som skjer videre. Foreløpig får hun oppbløtet rm3 og annen flytende, næringsrik mat, samt smertestillende.
Dette er nok uhell som kan skje alle, men jeg vet jeg kunne ha handlet annerledes så ungene ikke hadde falt fra, men det er lett å tenke slik nå.


Jeg har forresten ikke boplass, og derfor lite tilgang på nett, for øyeblikket, så derfor tar det lang tid før jeg svarer. Beklager.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by Vitania »

Jente to sovnet rolig inn igår, 12.12.12, så nå er det 13 igjen i kullet. Alle er friske og fine. :nisseglis:
Fireukers bilder!

Gutt 1 Red eyed Himalaya, 47g - Oz - Beholder
Image
Image

Gutt 3 Black eyed Siamese, 49g - Forrest - res. Stian
Image
Image

Gutt 4 Mock(?) Cinnamon Rex, 56 - Riley - res. Tora
Image
Image

Jentene:

Jente 1 Red eyed Himalaya, 48g - res. Chrizzie
Image
Image

Jente 3 Black eyed Himalaya, 62g - Kendra - res. HildeT
Image
Image
Bonusbilde!
Image

Jente 4 Red eyed Siamese Rex, 39g - Drusilla - res. Thor
Image
Image

Jente 5 Red eyed Siamese, 48g - res. Tonje Lenore
Image
Image

Jente 6 Black eyed Siamese Rex, 60g - Cordelia/Willow - res. Tora
Image
Image

Jente 7 Russian Burmese Rex, 42g - Glory/Tara - res. BlackNenne
Image
Image

Jente 8 Wheaten Burmese Rex, 52g - Cordelia/Willow - res. Tora
Image
Image

Jente 9 Russian Burmese Rex, 50g - res. Chrizzie
Image
Image
Bonusbilde!
Image

Jente 10 Agouti Berkshire, 47g - Glory/Tara - res. BlackNenne
Image
Image
Mageflekk!
Image

Jente 11 Black Berkshire Rex, 53g - res. Kamillahm
Image
Image
Mageflekk!
Image

Flokkbilde er ikke særlig lett å ta med 4 uker gamle lekne babyer. :giggle:
Image
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by Milla »

Åååå, sååå fiiine :dån:
Til å spises opp :yumm:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by HildeT »

Nydelig gjeng :nisseglis:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by BlackNenne »

De er herlige! :kisses: Og nå er det ikke så lenge igjen heller. :spise:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by torasrotter »

Namm namm :yumm:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by trine og gjengen »

Er noen av disse ledig og tilsalgs?
Evt når er de klare til levering? Jeg ønsker meg to nye rotter før jul :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by wollf »

Tora vet jeg har to gutter

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Vitania og Karma's Buffy-kull

Post by Vitania »

Ingen av disse er tilsalgs desverre, men Tora har to gutter, som Wollf skriver. :nisseglis:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Post Reply