Ratrace kull K

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Locked
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Ratrace kull K

Post by wollf »

Ratrace kull K
Mon petit fikk 17 unger. Alle døde
10 gutter og 7 jenter


Jeg velger å legge mitt kull K som fødte kull til tross for den tragiske hendelsen som inntraff oss i dag. Dette for å opplyse de som har reservert, for å informere om hvordan det kan gå, og av respekt for mon petit skal jeg ikke fjerne kull k fra listen over kull jeg har hatt.

Fredag fikk mon petit rier, men det kom ikke noe. jeg antok at dette var falske rier eller at mitt sinn spillte meg et puss da jeg håper så at det skulle skje da. Lørdag-Mandag hadde enda ikke noe skjedd og jeg tenkte at kommer det ikke noe natt til tirsdag drar jeg til vet.
Kl 5 på natten våknet jeg og sjekket fødeburet, hvor det var en del blod. Mon petit hadde blod nedentil og jeg håper på at dette var fødsel eller at ungene hadde kommet ut. Da jeg igjen sto opp halv 7 var det enda ingen unger eller tegn til fødsel, og hun hadde fremdeles mage. Jeg kontaktet vet og fikk beskjed om å komme inn og Willy wonka kjørte meg til Myrbø hvor de tok i mot oss. Vi tok røntgen hvor det viste et virrvar med ryggrader og hoder, UL kunne ikke finne hjerteslag på unger. Vi fikk beskjed at riestimulerende kunne føre til skade på mor om åpning ikke var stor nok og da kullet virket stort kunne det hende bare nok kom ut og at mor uansett måtte ta keisersnitt. To andre alternativ ble lagt frem. Avlivnig av mor, som var det billigste, eller keisersnitt som ville komme på rundt 3000,-
Avlivning var uanktuellt, og keisersnitt ble gjort klart. Vi gjrde i stand mottak til ungene med kuvøse, morsmelk erstattning og nødvendig utstyr. Ungene kom i rasende fart, og vi ble stående med 17 babyer, med morkake, navlesnor og uten pust. Fortløpende ble navlesnor klippet, unger tørket, dråper for respirasjon gitt, men ingen effekt. Alle ungene var døde.
Mon petit fikk fjernet livmor, og sydd sammen.

Myrbø var fantastiske, de brukte gass, personalet jobbet på spreng, og de var forståelsefulle for situasjonen. Det var lite annet man kunne gjøre. Men mon petit var i god behold, så penger tapt men liv er alikevell vunnet.

Mon petit får nå metacam og antibiotika, er fremdeles groggy, men på bedringens vei i allefall

bilde er av røntgen. om noen ønsker å se bilde av ungene får de si i fra legger ikke det ut her da det kan bli litt sterkt
Attachments
WollfMarlenMonPetit..jpg
WollfMarlenMonPetit..jpg (41.39 KiB) Viewed 2284 times

Locked