Travoltarottenes Kaizers-kull

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Sandratravolta »

Alle jentene er reservert.
Tre gutter er reservert.

To ledige gutter :)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Anniken.HH »

Den ene huskyen er miiiiiiiin! *mwahahaha!*
og han skal hete Pepper ^^
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Sandratravolta »

Navnene: Kalina, Cecilia I. Velur og Min Kvite russer er tatt. Og pepper da:)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Sandratravolta »

Tok en titt på de i dag og jammen har de fått litt pels og farger:) Spennende! Slenger med noen kosebilder og prøver å skrive hvem det er under bildet!

Image
Alle

Image
Jente 3

Image
Huskygutt og Jente 3

Image
Gutt 4

Image
Jente 2

Image
Jente 2 og Gutt 1

Image
Haler

Image
Flere haler

Image
Liten haug
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Ingerid Øksnevad »

Herlige bilder :-) Flink du Sandra :-)

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Sandratravolta »

Navn som er valgt: Kalinka, Pepper, Señor Torpedo, Min Kvite Russer og Cecilia I. Velur.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Anniken.HH »

Pepper er helt klart sin mors sønn!
For jeg er sikker på at jeg satte ham i buret i går etter luftinga, og jeg er sikker på at jeg så ham til morgenen i dag, men da jeg skulle slippe de ut nå var han ikke å finne noe sted!
Han hadde nemlig kommet seg ut på egenhånd og klatret opp på buret og lagt seg til å sove der...

Hvordan han kom seg ut aner jeg ikke, men grinda forblir foran døra fram til han er større!
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Sandratravolta »

Moria pleide å klatre ut i toppen for der var sprinkelavstanden større. Haha. Rømningsrotter...
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Anniken.HH »

I dag er kaizers-babyene 6mnd, og Pepper hilser til alle sine søsken! :party:

Image
Navn: Pepper
Adferd mot mennesker: Hadde en bølleperiode rundt 3mnd hvor han brukte tenna litt vel ivrig under lek, men har roet seg betraktelig. Fortsatt glad i fingerjakting, men trives også med å ligge i fanget, kysse og stelle fingrer. Har ikke helt tid til kos enda, men sjekker stadig innom for å se hva jeg driver med under lufting. Nysgjerrig vennlig mot fremmede mennesker. Er fortsatt litt tannlege
Adferd mot rotter: Var litt bøllete mot rotter også rundt 3mnd, men ble satt godt på plass av de eldre guttene, og har siden roet seg ovenfor dem. Leker, steller og sover med alle. Gikk veldig bra i intro til tre babyer for under en uke siden. Trives godt i den nederste bulken på rangstigen, hvor han kan leke og kose seg uten noe ansvar
Vekt: 518g
Helse: Ingen helseproblemer, ikke sommernysing en gang. Fikk stronghold sammen med resten av flokken i April, men hadde ingen symptomer på midd selv.
Annet: Lyder navnet sitt når jeg roper - men bare når jeg er aleine på rommet. Flott heng, lang og slank rotte. Trygg og god
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Sandratravolta »

Fra Yliana:

Rosalina har blitt så stor! Hun er veldig glad i kos, og ligger gjerne inni genseren i timesvis. Hun er ganske skvetten, spesielt ved brå bevegelser, men vet ikke om det har noe å si?

Blant de andre jentene liker hun å leke litt sjef. Hun napper litt og krangler litt, men er ikke aggressiv! Hun liker veldig godt å sove klemt bak tjukka Mew, men Saria er den hun helt klart er knyttet mest til! Zelda er best å nappe i, og å dytte ned fra øverste hylle ved et "uhell".

Hun har ikke vært syk, men ser ut til å hikke? Det varer bare noen sekunder, og hvis vi snakker til henne eller nærmer oss buret, stopper hun.

Hun er VELDIG glad i mat, spesielt mais, hasselnøtter, agurk og vannmelon. Å dykke etter mais var litt skummelt i starten, men når hun så Mew og Zelda sitte og gnafse på mais, da måtte hun bare prøve. Helst med hele kroppen.

Ellers liker hun å dra på oppdagelser utenfor buret, så lenge hun kan klatre dit, og ikke trenger å hoppe. Aller helst på tørkestativet ved senga eller i klesskapet ved buret! Masse sko å krype inn i, DÉT er heaven det! Ja, en innmari nysgjerrig og eventyrlysten liten tjej :)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Sandratravolta »

Cecilia I. Velur:

Søt og snill, går kjempefint i flokk og helsen er tipp, topp! Vet ikke om jeg la ut informasjon om det her tidligere, men viser seg at hun er en slags champagne hooded himalaya med røde øyne. Hun er nysgjerrig og flott. Slank, fin og lang i kroppen og veldig vakker sånn rent estetisk. Pelsen hennes er ikke helt rex heller, som jeg trodde fra starten, men mistenker velveteen.

Vurderer bruke henne i avl ganske snart. :)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Fiffi »

Kalinka.

Tror Kalinka er sjef over de to andre jentene, men på en snill måte. De går veldig godt sammen. Kalinka er veldig glad i å prøve nye ting utafor buret. Det er en utfordring å finne på nye ting hver dag men gammelt nytt er også morsomt. Hun er veldig trygg på meg men har sjelden tid til å kose men hvis hun er trøtt så er det greit med litt kos. Jeg vet ikke hvordan hun er ovenfor andre mennesker ingen av de som bruker å komme til meg liker ikke rotter. Hun er veldig glad i forskjellig mat og hamstrer mat på lure steder spesielt nå som hun endelig har begynt å like RM1 maten igjen. Hun er flink til å bruke doene. Og hun er en skikkelig skøyer og litt rampete. :)
Aldri vært syk. Har aldri ikke sett noen tegn til det
Vekt kommer
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

ekt-pernille
Pinky
Posts: 1
Joined: 16 Aug 2013, 21:58

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by ekt-pernille »

Baltus og Pi! :ratgreen:

Lou Baltus - Baltus er blitt en skikkelig kosegris! Han veier nå 582 g. og er med det blitt flokkens tyngste. Han kommer alltid løpende i det jeg éntrer rommet å sjekker meg nøye for godbiter. Når han er ferdig med med det så finner han seg stort sett til rette i kløfta eller armkroken og der blir han gjerne liggende ut kvelden. Han fungerer veldig godt i flokken også, både han og Pi er veldig milde gutter som stort sett gir ganske faen. Hvis de MÅ si ifra så gjør de det på en ordentlig måte uten noe bråk og tull.

Papa Pi - Pi er den rake motsetningen av sin bror. Han har en atletisk kropp og veier 470 g. Pi har aldri tid til kos. Verden er vist alt for stor og spennende til å sløse bort tid på kjedelige mennesker. Han kommer å hilser på avogtil og det synes han er mer en nok. Han er også veldig snill i flokk og gjør aldri en flue fortred.

Begge to er friske å raske og jeg har aldri hørt så mye som ett nys fra dem :)
:hæ:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Sandratravolta »

To gutter jeg ikke har fått rapport på, men kjenner ei som kjenner de som eier de og hun kan fortelle at det er snille gutter, friske og fine som pleier å sitte på skuldrene og være med på turer rundt huset.

Alt i alt virker alle ungene snille, gode, friske og fine. Håper det fortsetter slik:)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Travoltarottenes Kaizers-kull

Post by Ingerid Øksnevad »

Oppdretterlykke :-)

Post Reply