4 jenter trenger muligens nye hjem

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Lorien
Stjeler mat

4 jenter trenger muligens nye hjem

Legg innav Lorien » 20 nov 2009, 11:48

Heisann

Er ikke lenge siden jeg fikk mine to første jenterotter. Fikk dem i september, da var de 8uker. Viste seg at de var gravide og de fikk 16 unger til sammen. Jeg klarte å gi bort 14 så det vil si at jeg har 4 igjen. Jeg har ikke kapasitet til å beholde alle fire.
Da vi skaffet rottene hadde jeg også en samboer som skulle være med å dele ansvaret, men nå er jeg alene med datteren min.
Jeg har rett og slett ikke nok til eller energi til å kombinere alenemor tilværelsen og fulltidsstudier med 4 rotter. Jeg har ikke fått dem skikkelig tamme enda, og synes det hele begynner å bli rimelig slitsomt.

Det er 4 nydelige jenter. De to mammaene heter Sandra og Mira. Sandra er grå husky og har fra begynnelsen vært veldig nysgjerrig. Alltid hatt lyst til å komme ut. Mira er black hooded, hun er mye mer sky og har ikke hatt noen interesse av oss i det hele tatt.
Den ene ungen er black eller hvertfall mørke mørke brun husky. Den andre er champagne hooded. Helt nydelige.

Jeg synes det er skikkelig nederlag å vurdere dette, men jeg føler ikke jeg klarer å gi dem så gode hjem som de fortjener.
Trenger muligens ikke å omplassere alle 4, men to og to.. Hvis ingen er interessert kommer jeg bare til å beholde dem og gjør det beste ut av det.. Det beste hadde derimot vært dersom noen hadde kapasitet til å ta i mot kanskje 2 nydelige jenter..:(

Brukeravatar
Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: 4 jenter trenger muligens nye hjem

Legg innav Stine » 20 nov 2009, 12:39

Ingen annonser for kull

Styret har avgjort at det midlertidig ikke er tillatt med reklamere for eller salg av kull eller rotter på forumet. (nærmere begrunnelse kan finnes her og her).

Det er fremdeles lov å annonsere for omplasseringsrotter på forumet. Vår definisjon på en omplasseringsrotte er et dyr der eieren selv ikke er oppdretteren og der eieren ikke kan fortsette å ta seg av dyret på grunn av adferdsproblemer hos dyret eller på grunn av flytting, allergi eller økonomi. Tvilstilfeller vil vurderes av styret.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com

Brukeravatar
Tonje!
Alfatryne
Sted: Bærum
Kontakt:

Legg innav Tonje! » 20 nov 2009, 13:09

Regnes hun som oppdretter når dyrebutikken tydeligvis gjorde en stor bommert og rottene allerede var drektige når de kom til henne, da? Synes det er trist om hun ikke får annonsere for omplassering av rottene sine her, bare på grunn av noe hun ikke har skyld i selv.

Lorien: Skulle gjerne hjulpet deg, men har dessverre ikke mulighet akkurat nå. Håper du finner et godt nytt hjem til dem alle! :) Lykke til.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Lorien
Stjeler mat

Legg innav Lorien » 20 nov 2009, 13:23

Dette var to rotter som var gravide da jeg fikk dem. Det var ikke et planlagt kull, det vil si at jeg var ikke klar over at de var gravide da jeg fikk dem.
Jeg hadde tenkt å beholde alle som ble igjen, men dessverre ser det ut til at dette ikke går. Derfor regner jeg da dette som omplassering?

Takk Tonje. :)

Brukeravatar
Elisabeth
Stjeler søppel
Sted: Bergen

Legg innav Elisabeth » 20 nov 2009, 14:56

Hvor bor du? (Mulig jeg er blind og ikke har sett det...)
Lettere å finne nye hjem hvis folk vet hvor du bor :)
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 20 nov 2009, 15:46

Du kan neppe regnes som oppdretter! ;) Lykke til med omplasseringen,håper noen gir dem gode hjem! :nissesmil:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Lorien
Stjeler mat

Legg innav Lorien » 20 nov 2009, 16:10

Hehe, en idè å nevne hvor jeg bor ja.
Bor i Stavanger. :)

Brukeravatar
Pippi
Sofaspiser
Sted: Sandnes

Legg innav Pippi » 20 nov 2009, 17:12

Jeg har tre av guttene fra kullene.

Kjempe flotte gutter :bravo: !
Hvil i fred Ludde, Todd, Kopper, Joppe, Elling, Vetle og Knertleif

Brukeravatar
Stine
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Stine » 20 nov 2009, 18:20

Grunden til at det ikke er lov er jo at det ble for mye annonsering av ups-kull som dette + useriøse kull, og at dette skulle forhindres. Tar styret opp dette?
Blir litt urettferdig for andre som vil annonsere rotteungene sine, men som ikke har fått lov...

I følge reglene er det ikke lov å annonsere for rotter som er født hjemme hos seg selv.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

Brukeravatar
Tonje!
Alfatryne
Sted: Bærum
Kontakt:

Legg innav Tonje! » 20 nov 2009, 18:38

Jeg er klar over grunnen. Og tja, reglene sier nå sitt, men så må man jo ikke bli helt firkantet heller. Å "straffe" noen for å ha kjøpt rotter de ikke var klar over at var drektige, synes jeg blir feil. Er jo ikke Lorien som var sløv og lot hunner og hanner gå sammen. Synes det er flott at hun derimot gadd å ta ansvar for ungene, ikke alle som hadde gjort det :)

Men nei, dette er det vel egentlig verken du eller jeg som bestemmer. Ville bare komme med mine tanker, mener ikke å starte en diskusjon :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Brukeravatar
Stine
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Stine » 20 nov 2009, 18:42

Det er jo helt klart ikke hennes feil, men det er jo mange andre som akkurat det samme har skjedd med, og i og med at det var dette som skulle forhindres...Regner med at noen i styret tar opp dette så raskt som mulig.

Men nå skal jeg slutte å ødelegge tråden din, Lorien :) Håper du finner nye gode hjem til dem :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

Lorien
Stjeler mat

Legg innav Lorien » 21 nov 2009, 01:53

Men det er jo egentlig ikke bare de små jeg vil omplassere da, skriver vel at jeg gjerne kan gi vekk kun to av dem. oOg det kan jo være de store. Hadde jeg sagt at jeg kun ville kvitte meg med ungene er det jo en annen sak tenkte jeg..
Jeg kunne jo også bare å lat være å si at noen av dem var født her, og at jeg bare hadde 4jenter jeg vil omplassere. For det er jo det som er ønsket. ;)

Brukeravatar
Stine
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Stine » 21 nov 2009, 10:53

Ja,man kan jo lyve, men hele rottenmiljøet er basert på at man skal stole på hverandre, selv om det er enkelts om vrir litt på sannheten..

Saken er jo nettop at reglene sier at dette ikke er lov, og da synes jeg det blir utrolig feigt for de som har fått avslag på dette før som er i akkurat samme situsjon som deg.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Larm » 21 nov 2009, 11:15

*Saken diskuteres i styret*
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no
http://www.mystic.no

Brukeravatar
heidiii
Stjeler søppel
Kontakt:

Legg innav heidiii » 21 nov 2009, 13:12

Jeg mener at dette regnes som omplassering, både fordi hun fikk med seg gravide hunner hjem, men om det ikke holder, så også fordi jeg leser hovedinnlegget slik at intensjonen var å beholde en del, men at det ikke gikk på grunn av et samlivsbrudd. Hun selger heller ikke disse individene, og da er det omplassering.

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»