vurderer å selge/gi bort mine sønns rotter

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

funnyfarm
Pinky

vurderer å selge/gi bort mine sønns rotter

Legg innav funnyfarm » 11 jan 2013, 11:28

Hei.

Jeg er en veldig snill mamma med veldig stort hjerte når det kommer til dyr.Så når min sønn spurte om å få rotte så jeg selvfølgelig ja.
Jeg skulle hjelpe til med burskifte en gang i blant.Det har nå blitt til at det kunn er meg som skifter!
Etter at han ble bitt av de har han ikke turt å ta de ut og har gradvis mistet interessen virker det som.
Det startet med to og det gikk forsåvidt greit.Så døde rottemor på 3 år og søsteren ble alene.
Det kunne vi jo ikke ha noe av, så far i huset kom hjem med 2 nye rottejenter.
Så det er 3 jenterotter hvor en er snart ett og halvt mens de 2 andre er straks 1 år.
Selv er jeg syk og har ikke så mye ork til annet enn å skifte i buret 1 gang i uka og ha de ute en sjelden gang.
Jeg har lenge håpet at sønnen min skulle vise interesse men tålmodigheten begynner å ta slutt.

Er også så redd for å bli bitt at jeg ikke tørr å plukke de opp, så jeg lar de selv få gå inn og ut av buret når de er ute sammen med meg.
De klatrer på meg og gnager på genser og sokkene mine.De er gode jenter men desverre lite håndtert og jeg kjenner at jeg er litt redd slik som min sønn.Så jeg klarer ikke helt å bli kjent med de.
Så sånn det har vært den siste tiden så går tankene mine stadig til at de hadde hatt det bedre ett annet sted.
Noen som er erfarne med rotter og som kan gi dem tiden de fortjener.

Den eldste (ca.1, 5 år)heter lollita, men jeg kaller henne bare lollo.Hun er yndlingen og vi har blitt svært glad i hverandre.
Hun har all verdens tid og er ikke særlig kjapp med ting hun foretar seg.
Hun er hvit med røde øyne og kjempe søt.Det er noe med hele personligheten som gjør meg så glad i henne.Hun kunne jeg forsåvidt tenkt meg å beholde, siden hun begynner å dra på åra og har hatt ett hjem før.Men jeg har skjønt det sånn at rotter ikke skal være alene så jeg har vel ikke noe valg?
Hun har ikke vært syk men nyst litt den siste uken nå.
Dette er søsteren til rottemor som jeg har skrevet om her inne før, som ble 3 år.

Så har vi "lille" som da er strax 1 år.Hun og søsteren kjøpte far i huset på en dyrebutikk.
Hun er den som er forsiktig av seg og er svært skvetten.
Av alle trodde jeg hun ville være den som bet siden hun virker så skvetten.Men pr nå så er vel hun den eneste som ikke har prøvd en gang.
Hun er den minste i gjengen og veldig nysgjerrig av seg.Hun kan bruke litt tid men nysgjerrigheten tar alltid overhånd=)
Hun er gråbrun og kan se for meg at hun med rette eier virkelig kan blomstre og bli en ordentlig koserotte.
Har ikke vært syk.

Så er det siste jente ut som da heter mina.Hun er søsteren til lille og er den modigste av de tre.
Hun gjør som hun vil og ser sjelden ut til å bli skremt.
Hun smaker på absolutt alt, tilogmed fingre og sko.
Mina vil alltid klatre på meg og nedi klærne mine.Men jeg er ikke vant med rotter og blir litt skremt av sånt.
Hun er gråbrun og den som har spist litt for mye;)
Har ikke vært syk.

Herlige jenter alle sammen.På hver sin måte som jeg unner mer enn de har i dag.
De får godt med mat og buret blir byttet regelmessig men noe særlig tid ute med mennesker blir det altså ikke.
Og med redde eiere blir de jo ikke akkurat tamme.
Sykdom spiller også en stor rolle i det hele.Og jeg føler at jeg ikke helt strekker til.
Men jeg gir de ikke bare bort til noen på finn.no skal de først komme til ett hjem må det være til noen med erfaring og som ikke gir de som for til slangen sin.
Så jeg gir det ett forsøk her inne hvor jeg vet det er rotteelskere♡

Jeg vet ikke om jeg engang klarer å gi de bort...sitter med tårer allerede men jeg vil så gjerne at de skal ha det bedre enn hva de har det nå.
De har stort jennybur, kommer ikke på størrelse i farta men det kan jeg føye til senere ved interesse.De har også tunneler, trehus jeg nylig kjøpte, 3 vannflasker, 2 matskåler, noen leker, par "husker" og noen andre ting.

Vi holder til ikke langt fra Ski i Akershus.Kan eventuelt være behjelpelig med frakt om det ikke blir for langt unna.Eventuelt møtes halvveis;)
Har mann i huset som pendler til Oslo hver dag og kan derfor leveres i Oslo.

Kunne også tenkt meg å få litt oppdateringer om rottene i sitt nye hjem.Ikke sånn ukentlig rapport altså men bare å få en mail når det passer nye eier.

Er det noe jeg har glemt da? Helt sikkert.Men uansett så er det viktigste ett godt hjem til mine søte små.
Og det er bare å spørre så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan.
Skal også prøve å få lagt ut bilder, eventuelt sende til de som kunne være intresserte.

Håper alle får en flott Fredag, og riktig god helg=)

Mvh.Funnyfarm/Linn

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: vurderer å selge/gi bort mine sønns rotter

Legg innav wollf » 11 jan 2013, 11:53

så trist å høre. skulle ønske jeg kunne gjort noe for dere. om det er ønskelig kan jeg hjelpe deg med å spre din annonse litt blandt rottefolk jeg kjenner. ellers synes jeg du har laget en flott og utfyllende annonse, da er det lettere å få omplassert dem og ikke minst få folk til å forstå din ituasjon. hvor gammel er din sønn? kanskje han kan være meldem her? så kan han skrive ligg, lese litt, få medlemsblad ol. om man blir med i et miljø hvor fler har samme interesse er det lettere å oppdrettholde interessen. er mange tips her inne på hvordan få tamme gode rotter og overvinne frykten for bitt. håper det løser seg for dere uansett

funnyfarm
Pinky

Legg innav funnyfarm » 11 jan 2013, 15:06

funnyfarm skrev:Hei.

Jeg er en veldig snill mamma med veldig stort hjerte når det kommer til dyr.Så når min sønn spurte om å få rotte så jeg selvfølgelig ja.
Jeg skulle hjelpe til med burskifte en gang i blant.Det har nå blitt til at det kunn er meg som skifter!
Etter at han ble bitt av de har han ikke turt å ta de ut og har gradvis mistet interessen virker det som.
Det startet med to og det gikk forsåvidt greit.Så døde rottemor på 3 år og søsteren ble alene.
Det kunne vi jo ikke ha noe av, så far i huset kom hjem med 2 nye rottejenter.
Så det er 3 jenterotter hvor en er snart ett og halvt mens de 2 andre er straks 1 år.
Selv er jeg syk og har ikke så mye ork til annet enn å skifte i buret 1 gang i uka og ha de ute en sjelden gang.
Jeg har lenge håpet at sønnen min skulle vise interesse men tålmodigheten begynner å ta slutt.

Er også så redd for å bli bitt at jeg ikke tørr å plukke de opp, så jeg lar de selv få gå inn og ut av buret når de er ute sammen med meg.
De klatrer på meg og gnager på genser og sokkene mine.De er gode jenter men desverre lite håndtert og jeg kjenner at jeg er litt redd slik som min sønn.Så jeg klarer ikke helt å bli kjent med de.
Så sånn det har vært den siste tiden så går tankene mine stadig til at de hadde hatt det bedre ett annet sted.
Noen som er erfarne med rotter og som kan gi dem tiden de fortjener.

Den eldste (ca.1, 5 år)heter lollita, men jeg kaller henne bare lollo.Hun er yndlingen og vi har blitt svært glad i hverandre.
Hun har all verdens tid og er ikke særlig kjapp med ting hun foretar seg.
Hun er hvit med røde øyne og kjempe søt.Det er noe med hele personligheten som gjør meg så glad i henne.Hun kunne jeg forsåvidt tenkt meg å beholde, siden hun begynner å dra på åra og har hatt ett hjem før.Men jeg har skjønt det sånn at rotter ikke skal være alene så jeg har vel ikke noe valg?
Hun har ikke vært syk men nyst litt den siste uken nå.
Dette er søsteren til rottemor som jeg har skrevet om her inne før, som ble 3 år.

Så har vi "lille" som da er strax 1 år.Hun og søsteren kjøpte far i huset på en dyrebutikk.
Hun er den som er forsiktig av seg og er svært skvetten.
Av alle trodde jeg hun ville være den som bet siden hun virker så skvetten.Men pr nå så er vel hun den eneste som ikke har prøvd en gang.
Hun er den minste i gjengen og veldig nysgjerrig av seg.Hun kan bruke litt tid men nysgjerrigheten tar alltid overhånd=)
Hun er gråbrun og kan se for meg at hun med rette eier virkelig kan blomstre og bli en ordentlig koserotte.
Har ikke vært syk.

Så er det siste jente ut som da heter mina.Hun er søsteren til lille og er den modigste av de tre.
Hun gjør som hun vil og ser sjelden ut til å bli skremt.
Hun smaker på absolutt alt, tilogmed fingre og sko.
Mina vil alltid klatre på meg og nedi klærne mine.Men jeg er ikke vant med rotter og blir litt skremt av sånt.
Hun er gråbrun og den som har spist litt for mye;)
Har ikke vært syk.

Herlige jenter alle sammen.På hver sin måte som jeg unner mer enn de har i dag.
De får godt med mat og buret blir byttet regelmessig men noe særlig tid ute med mennesker blir det altså ikke.
Og med redde eiere blir de jo ikke akkurat tamme.
Sykdom spiller også en stor rolle i det hele.Og jeg føler at jeg ikke helt strekker til.
Men jeg gir de ikke bare bort til noen på finn.no skal de først komme til ett hjem må det være til noen med erfaring og som ikke gir de som for til slangen sin.
Så jeg gir det ett forsøk her inne hvor jeg vet det er rotteelskere♡

Jeg vet ikke om jeg engang klarer å gi de bort...sitter med tårer allerede men jeg vil så gjerne at de skal ha det bedre enn hva de har det nå.
De har stort jennybur, kommer ikke på størrelse i farta men det kan jeg føye til senere ved interesse.De har også tunneler, trehus jeg nylig kjøpte, 3 vannflasker, 2 matskåler, noen leker, par "husker" og noen andre ting.

Vi holder til ikke langt fra Ski i Akershus.Kan eventuelt være behjelpelig med frakt om det ikke blir for langt unna.Eventuelt møtes halvveis;)
Har mann i huset som pendler til Oslo hver dag og kan derfor leveres i Oslo.

Kunne også tenkt meg å få litt oppdateringer om rottene i sitt nye hjem.Ikke sånn ukentlig rapport altså men bare å få en mail når det passer nye eier.

Er det noe jeg har glemt da? Helt sikkert.Men uansett så er det viktigste ett godt hjem til mine søte små.
Og det er bare å spørre så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan.
Skal også prøve å få lagt ut bilder, eventuelt sende til de som kunne være intresserte.

Håper alle får en flott Fredag, og riktig god helg=)

Mvh.Funnyfarm/Linn

Glemte å skrive at jeg ikke har reisebur til de.

Brukeravatar
Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne
Sted: Oslo

Legg innav Niana » 11 jan 2013, 15:09

Dette var en veldig god annonse, håper virkelig du får respons på den og at jentene finner et nytt hjem. Veldig leit når situasjonen utvikler seg sånn, men virker som du har gjort alt du kunne og virkelig bryr deg.

Et tips til raskere respons kan være å legge ut et par bilder av dem, så blir det vanskeligere å stå i mot ;)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

funnyfarm
Pinky

Legg innav funnyfarm » 11 jan 2013, 15:23

wollf skrev:så trist å høre. skulle ønske jeg kunne gjort noe for dere. om det er ønskelig kan jeg hjelpe deg med å spre din annonse litt blandt rottefolk jeg kjenner. ellers synes jeg du har laget en flott og utfyllende annonse, da er det lettere å få omplassert dem og ikke minst få folk til å forstå din ituasjon. hvor gammel er din sønn? kanskje han kan være meldem her? så kan han skrive ligg, lese litt, få medlemsblad ol. om man blir med i et miljø hvor fler har samme interesse er det lettere å oppdrettholde interessen. er mange tips her inne på hvordan få tamme gode rotter og overvinne frykten for bitt. håper det løser seg for dere uansett

Hei wolf=)

Det var hyggelig å høre at du syntes annonsen var bra.
Sønnen min blir straks 10 år og var da 9 år når han fikk rotter.Han var virkelig i hundre og ba en stund på sine knær om å få rotter.Alt i verden skulle visst bli bra om han bare fikk de.Da han lovte å ta vare på de og skifte i buret trodde jeg som mange mammaer før meg, at det skulle bli en drømm og så ja.
Desverre tokk det ikke lang tid før jeg tokk alt av både mating og stell.
Og hadde jeg vært frisk kunne jeg gitt dem så mye mer men nå blir det bare en liten luftetur ut av buret 1 gang i uka, samtidig med skifting i bur.Mat og vann får de selvsagt hver dag.
Når det er sagt så får de heller leve her sånn enn at jeg gir de bort til noen som jeg ikke er komfortabel med at skål ha de.Livredd for at de skål bli slangemat :trist:

Jeg skål tipse min lille herremann om forumet og få han til å prøve å sette seg ned og lese litt.
Håper han skål klare å engasjere seg igjen uten redsel for å bli bitt.

Siv M
Gammelrotte
Sted: Halden

Legg innav Siv M » 11 jan 2013, 15:33

så leit at han mistet interesse for de små, etter at han ble bitt, vet du om hvorfor de bet han, kanskje ble de håndtert feil, unger er gjerne litt klønete uten å ville være det liksom. Håper at du finner ett godt hjem til de å at alt ordner seg, eller at han får tilbake interessen for de igjen er jo ikke sikkert at de biter flere ganger heller. skulle gjerne tatt de i mot men jeg har fire jenter selv her å min mann sier det er nok, Lykke til med de små.

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 11 jan 2013, 16:01

om han blir edlem så får du tipse oss;-) den rotteskravlingen min hari allefall fått flere i min venne og familie krets til å bli fasinert av disse små :narr:

Pelsfamilien
Stjeler mat

Legg innav Pelsfamilien » 13 jan 2013, 00:46

Hei :)
Jeg kan muligens ta i mot ei jente, helst ei som ikke er noe dominant av seg siden jeg har 2 jenter :flau:
Hvor holder dere til? For evt. å kan møte rottene? .. :smile2:
<3 Pondus,Joker,Tickle,Tim,Mufasa & Pink<3
Du vil aldri bli glemt, Blåbæra mi <3

funnyfarm
Pinky

Legg innav funnyfarm » 13 jan 2013, 15:48

Siv M skrev:så leit at han mistet interesse for de små, etter at han ble bitt, vet du om hvorfor de bet han, kanskje ble de håndtert feil, unger er gjerne litt klønete uten å ville være det liksom. Håper at du finner ett godt hjem til de å at alt ordner seg, eller at han får tilbake interessen for de igjen er jo ikke sikkert at de biter flere ganger heller. skulle gjerne tatt de i mot men jeg har fire jenter selv her å min mann sier det er nok, Lykke til med de små.

Hei=)
Det som skjedde var at vi satt oss ned på gulvet også kom den ene bort og skulle lukte på fingeren, og tokk likesågodt en smakebit i samme slengen.
De er alle litt naffsete av seg og siden jeg er en stor pyse selv så trekker jeg meg alltid bort før jeg finner ut om de faktisk skal bite eller bare slikke :giggle:

funnyfarm
Pinky

Legg innav funnyfarm » 13 jan 2013, 15:51

wollf skrev:om han blir edlem så får du tipse oss;-) den rotteskravlingen min hari allefall fått flere i min venne og familie krets til å bli fasinert av disse små :narr:

Det skal jeg gjøre=)jobber med han for å ta en tur innpå forumet men har ikke lykkes enda.

funnyfarm
Pinky

Legg innav funnyfarm » 13 jan 2013, 15:55

Pelsfamilien skrev:Hei :)
Jeg kan muligens ta i mot ei jente, helst ei som ikke er noe dominant av seg siden jeg har 2 jenter :flau:
Hvor holder dere til? For evt. å kan møte rottene? .. :smile2:

Hei!
Jeg klarer ikke skille disse jentene, det har jeg bare ikke hjertet til.Men om du skulle ønske alle tre så kan du sende meg en pm så kan vi snakkes mer.Bor rett ved ski i Akershus;)

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 13 jan 2013, 17:57

Så bra du ikke skiller dem! :cheerful: Kanskje om du leser mye her inne så blir du like hekta som mange av oss.Vi er flere som har rundet livets høyde. :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Sted: Halden

Legg innav Siv M » 13 jan 2013, 18:09

funnyfarm skrev:
Siv M skrev:så leit at han mistet interesse for de små, etter at han ble bitt, vet du om hvorfor de bet han, kanskje ble de håndtert feil, unger er gjerne litt klønete uten å ville være det liksom. Håper at du finner ett godt hjem til de å at alt ordner seg, eller at han får tilbake interessen for de igjen er jo ikke sikkert at de biter flere ganger heller. skulle gjerne tatt de i mot men jeg har fire jenter selv her å min mann sier det er nok, Lykke til med de små.

Hei=)
Det som skjedde var at vi satt oss ned på gulvet også kom den ene bort og skulle lukte på fingeren, og tokk likesågodt en smakebit i samme slengen.
De er alle litt naffsete av seg og siden jeg er en stor pyse selv så trekker jeg meg alltid bort før jeg finner ut om de faktisk skal bite eller bare slikke :giggle:

da luktet det nok bare godt av fingeren å de trodde de kunne smake, helt normalt , å de gjorde det ikke for å være slem :cheerful: jeg har selv en frøken som bet etter meg så fort jeg skulle ta henne opp eller hadde henne løs på gulvet, jeg brukte hansker en periode å hadde mye hånden min inne i buret, koste mye og ofte med henne, med hanske på, til slutt så hatet hun hansken da tok jeg den vekk å lot henne bli kjent med hånden min så hun så den ikke var farlig, i dag så biter hun ikke engang veterinæren :cheerful: Så det er jo en mulighet du kan prøve på da, håndtere de mye og ofte, med hanske om du er redd for at de biter igjen

funnyfarm
Pinky

Legg innav funnyfarm » 16 feb 2013, 15:32

Må rette litt på meg selv her.Rottene er 16 og 19 måneder ca.
Nå ser det ut til at lollo har fått svulst så hun blir her hos meg.
Men de to andre leter fortsatt etter hjem=)Og de er da søstre og ca 16 måneder♥
Bilder kan eventuelt sendes om det skulle være av interesse.

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 16 feb 2013, 15:47

Du må ikke la henne bli alene.Hun behøver burvennene så lenge hun lever! :gruppe:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»