Søte små rottejenter omplasseres med veldig tungt hjerte

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Maria Bee
Omegarotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Haugesund

Søte små rottejenter omplasseres med veldig tungt hjerte

Legg innav Maria Bee » 15 okt 2013, 21:45

Hei igjen alle sammen.

Jeg tar den vanskelige avgjørelsen å velger å omplassere mine to små søstre, Luna og Leia
De ble begge to kjøpt på Buddy Raglamyr i slutten av Mai 2012, der de hadde vert en god mnd allerede. De var veldig ville å redde begge to i begynnelsen. Men jeg har jobbet hardt å lenge, å gitt de mye oppmerksomhet å kos. Nå er begge håndterlige, å veldig kosete. Men til en viss grad. Jeg skal ikke lyve, så vill si att det trengs nok mye kos og oppmerksomhet for å kunne få dem så tamme att de kan ligge å slappe av på deg, vist du skjønner.
Men de liker seg veldig godt oppå fanget og inni genseren min.

De får frisk salat og agurk hver dag. Noe som de elsker! De går også fritt ut av buret på ett "inngjerdet" område, fordi jeg ikke har sjangs til å ta dem ut etter jobb hver dag. Noe jeg tror de ikke kunne klart seg uten i dette tilfellet. Luna har bitt meg ganske mye før, men det er vell helst i frykt for å bli løftet opp, eller det att hun skvetter så lett. Men ingen av dem biter nå lenger. Så er også jeg veldig tolmodig og forsiktig med dem begge.

Jeg velger også å gi bort buret og reiseburet i følge med rottene. Men jeg er veldig opptatt av att det må vera noen som har lang og god erfaring med rotter. Som og har tid og kjælighet. Kansje noen som har noen søte frøkner fra før?

Jeg tar dette valget for jeg har rett og slett ikke tid. Jeg jobber veldig mye overtid og er som regel ikke hjemme før langt utpå natt.
Jeg føler de trenger noen som kan være med dem hver dag, og gi dem all kjærlighet de trenger.
De er begge Agouti rotter, med hvite mager, helt ned til beina. Halen til Luna har en hvit tupp. (De var ikke så lette å skille fra hverande når jeg fikk dem, så da måtte jeg bare se etter den hvite halen :cheerful: )

Jeg bor i Rogaland, Frakkagjed.

Vist du er interessert så ikke nøl med å spørre om noe som helst. Jeg har kansje glemt å nevne noe her, men tror jeg har fått med meg det mest vesentlige. For som sagt så ønsker jeg de ett godt å trygt hjem, og jeg vill ikke skille dem.

Legger ved noen bilder her. Alle billdene er noen mnd gammle. Di har begge blitt noen store boller nå :cheerful:

Hvite magen til Luna
Bilde

Må prøve reiseburet :cheerful:
Bilde

Bilde

Bilde
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne
Sted: Moksheim

Re: Søte små rottejenter omplasseres med veldig tungt hjerte

Legg innav Marit Fosen » 15 okt 2013, 22:25

Er de fra det kullet som ble født i butikken? Jeg har nemlig 2 gutter som ble født i butikken, samme alder, også ville og veldig redde.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Brukeravatar
Maria Bee
Omegarotte

Legg innav Maria Bee » 16 okt 2013, 11:39

Det kan godt vere dem ja. Fikk beskjed om feil alder å alt, så jeg vet egentlig ikke sikkert når de ble født engang. Men har dine blitt tamme eller? :-)

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne
Sted: Moksheim

Legg innav Marit Fosen » 16 okt 2013, 15:00

Maria Bee skrev:Det kan godt vere dem ja. Fikk beskjed om feil alder å alt, så jeg vet egentlig ikke sikkert når de ble født engang. Men har dine blitt tamme eller? :-)

De er vel delvis tamme. men, de er aldri blitt helt komfortable med å bli håndtert. Marley, den svarte, er kommet lengst. Rufus, agoutien, er litt mer sky. Men, det er snille gutter som aldri har bitt. Men, født og oppvokst i dyrebutikk, deretter solgt til en guttunge som raskt tapte interessen, stod 10 måneder uten oppmerksomhet/å bli håndtert, har gjort noe med dem. :trist: Den samme butikken har aldri hatt kontroll på alder/ når rottene ble født :trist:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Brukeravatar
Maria Bee
Omegarotte

Legg innav Maria Bee » 16 okt 2013, 22:53

Uffda! Det er kjedeligt når dyr blir etterlatt til unger som ikke bryr seg så mye om dem:-( håper de slår seg til ro, og att de blir noen skikkelig kosegutter!
Mine er så tamme att jeg merker att de trenger oppmerksomhet vist du skjønner hva jeg mener :smile2:
Har ryddet i buret, å kost lenge med de idag, og jeg kan faktisk merke forskjell på hvor mer kosete de er fra dag til dag.
:cheerful:

Brukeravatar
Maria Bee
Omegarotte

Legg innav Maria Bee » 31 okt 2013, 22:35

Ingen? :flau2:

Brukeravatar
Maria Bee
Omegarotte

Legg innav Maria Bee » 14 des 2013, 21:11

Forsatt ingen? Nå er de blitt veldig mye mer håndtamme og kosete :-)

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»