Søker langtidspass til 2 jenterotter i vest-agder.

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Trine
Pinky

Søker langtidspass til 2 jenterotter i vest-agder.

Legg innav Trine » 07 nov 2013, 15:05

Jeg skal flytte i Desember til et sted hvor det ikke er lov til å ha dyr, og derfor leter jeg nå etter noen som kan ha mine to nydelige jenterotter frem til August 2014 da det nye bostedet bare er midlertidig.
Jeg har ikke sagt ja til hybelen enda, men må gi et svar innen to dager. Hybelen er svært rimelig og jeg hadde ellers ikke vurdert et sted hvor det ikke er lov til å ha dyr.

Jeg har to jenterotter født i mai i år. De er kjøpt på en dyrebutikk og da jeg spurte om de var søsken ante de ikke dette i butikken:/ De går veldig greit sammen. Babe er den dominante av dem og kan noen ganger gå på Rita, men det skjer som regel bare på dager de ikke har fått vært ute tilstrekkelig.

Rita
Rita er en sjenert og skvetten jente. Hun er nysgjerrige og frempå i trygge omgivelser men om det kommer en brå bevegelse eller skarp lyd kvepper hun til og gjemmer seg. Hun er den som er mest redd av de to men hun har aldri bitt, kun 1 gang gjennom buret da hun trodde min lillebrors finger var en godbit. Når de får godbiter samler hun dem og spiser dem etterpå, om ikke Babe allerede har slukt dem.
Ute av buret er hun ofte ukomfortabel og liker best å finne seg en mørk krok hvor hun blir til de skal inn igjen. Men merker at hun er mer aktiv og nysgjerrig når hun er ute et sted hvor hun har vært før.

Utseende: Helfarget sølvgrå og store dumboører.

Babe
Babe er en morroklump. En liten tykk superhelt i forkledning hvor drakten er en hvit minibikini. Hun var også redd de første dagene etter at jeg hadde tatt dem med hjem, men nå er hun en aktiv og nysgjerrig jente som gjerne kommer opp i fanget. Hun elsker å få være med ut av buret og liker å bli løftet og være med rundt omkring. Når jeg har dem løs på gulvet er hun lett å få tak i igjen da hun gjerne klatrer opp i hendene mine når jeg legger dem foran henne. Når de får godbiter snapper hun til seg de beste bitene først og spiser dem med en gang.
Babe biter. Det er hennes måte å si ifra på og hun kommer med forsiktige advarsler først, men biter gjerne hardere om en ikke hører etter. Hun har aldri bitt så hardt at det har blitt merke. Hun biter om hun føler seg truet som når en fremmed person skal løfte henne, og om hun føler at Rita er truet. Når jeg tar dem ut av buret tar jeg alltid Babe ut først fordi Babe kan bite om hun merker at Rita blir redd.

Utseende: Brunsort med hvite markeringer på magen, noe på hendene og enden av halen. De hvite markeringene på magen minner om en liten stroppeløs bikini, og vi kaller det derfor for minibikinien hennes;) Hun har også dumboører men ikke så store som Ritas.

Vaner
Her er de vant med å gå på avispapir på bunnen og flispledd eller håndkle på hyllen. De drikker fra vannskål her, men tror de hadde vannflaske når de var i butikken. De får tørrfôr daglig og frisk frukt, grønnsaker, kjøtt og nøtter som godbiter. Rengjør buret ca annehver dag og har rottene i reiseburet imens.

Babe MÅ være ute daglig og helst bli aktivisert for ikke å bli for voldsom med Rita. Har dem ute sammen når de går fritt men må ha hele tiden ha oversikt over hvor Rita er. Hun finner gjerne på å gjemme seg, og kan være vanskelig å få inn igjen da hun ikke liker å bli løftet. Tar noen ganger soloturer med Babe siden hun elsker å være ute og oppleve nye ting.

Sykdom
Ingen av dem har skadet seg eller blitt syke så langt. Hører noen ganger at Babe nyser men det er det eneste.

Følger med
- 1 spann med rottefôr av merket Beaphar.
- 1 reisebur med flispledd bit med kjent lukt.
- Rene flispledd og håndklær til bur.
- Kan også få lånt med buret deres om du ikke har. Et helt nytt bur som jeg fikk tilsent i August. (Skal oppdatere med mer info om buret)

Henting/Levering
Kan få rottene og buret levert til stort sett hvor som helst i Vest-Agder, kan også levere rottene med tog utenfor Vest-Agder men da må du hente dem på togstasjon.
Ønsker helst å finne noen som bor i Kristiansandsområdet, men om du er en god rotteperson er det viktigere enn hvor du bor.

Utgifter
Jeg betaler eventuelle veterinærutgifter og penger til fôr. Kan også hjelpe til med å skaffe avispapir. Du skal også få 500,- i måneden utenom for passet:)

Sifra her om du er interesert og fortell litt om deg selv:)

mvh Trine, nesten nybakt rottemammaX3

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»