Rottejente søker kamerater

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

trine og gjengen
Omegarotte
Kjønn: Kvinne
Sted: bergen

Re: Rottejente søker kamerater

Legg innav trine og gjengen » 13 feb 2014, 00:24

Jippiiiiiii. :boing: :cheer: :cheerful: :boing:

Brukeravatar
Usagi-Zakura
Sofaspiser
Sted: Klæbu

Legg innav Usagi-Zakura » 13 feb 2014, 18:54

Maya&Belladonna skrev:25. februar fikk jeg bekreftet i dag at buret blir fraktet fra Oslo-Tr.heim. Det har vært kjekt om du kunne sendt med huset hun bor i. Regner med det er kjekt for henne med noe som hun er vant med fra før av. Lukter osv.

Tenkte tanken på at jeg introduserer de i det nye buret. Hva tror dere om det? Nøytral grunn for alle 4. Nytt og spennende. SandraTravolta sender med litt kuber og annet litt snacks til buret for noen kroner utenom. Blir bra det her. Vi gleder oss. Til både nytt bur, og en ny kompis i venninnegjengen.

Hun har ingen hus for tiden, hun sover i en av to hengekøyer. Men du kan få med alle jeg har. Pleier å lage en del på fritida siden de stadig tygger dem istykker:b

Brukeravatar
Anders Ruller'n
Sofaspiser

Legg innav Anders Ruller'n » 13 feb 2014, 22:49

Okei :) Så du hadde et gult hus hengende i buret. Vi har det samme til våre men i grått, men det er ikke så viktig. Det viktigste slik jeg ser det er at hun har noe med sin egen lukt så hun kan føle seg litt trygg.

Dårlig med innspill i tråden angående hvordan vi best kan gjøre det mtp. spleising av hun som kommer inn som ny i gjengen, når den tid kommer. Hun har jo stått flere mnd. alene. Hun er sikkert ikke helt på topp når det kommer til det sosiale. Kan godt hende hun er deprimert etter så lang tid alene.

Brukeravatar
Usagi-Zakura
Sofaspiser

Legg innav Usagi-Zakura » 14 feb 2014, 00:17

Maya&Belladonna skrev:Okei :) Så du hadde et gult hus hengende i buret. Vi har det samme til våre men i grått, men det er ikke så viktig. Det viktigste slik jeg ser det er at hun har noe med sin egen lukt så hun kan føle seg litt trygg.

Dårlig med innspill i tråden angående hvordan vi best kan gjøre det mtp. spleising av hun som kommer inn som ny i gjengen, når den tid kommer. Hun har jo stått flere mnd. alene. Hun er sikkert ikke helt på topp når det kommer til det sosiale. Kan godt hende hun er deprimert etter så lang tid alene.

Jeg har det huset enda, men jeg bruker det ikke så ofte fordi de bruker det som do:/ Ender stadig med en diger damm midt inni som lukter pyton. Derfor tok jeg det ut. Du kan få det om du vil. Kan også sende med bamsen jeg la inn som "selskap". (Ikke mye, bare en Ikea-bamse), den har mye av hennes lukt på seg iallefall.

Hun er ganske nedfor for tiden ja. Sover mye av dagen:/ Jeg har ikke så mye mulighet til å sosialisere henne heller siden jeg får utslett av å ha henne mot huden, samt problemet at hun ikke er så glad i å bli plukket opp. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe flere rotter etter Coco men så forsvant hennes burvennine da hun bare var 6 måneder, så River ble kjøpt inn som selskap til Coco. Hun var litt modigere da de var to, nå kommer hun gjerne til døra men hun trekker seg tilbake om jeg prøver å plukke henne opp. Det har også hendt seg at hun napper litt i de siste dagene, ikke så mye at det gjør vondt, bortsett fra at jeg syns synd på henne. :trist2:

Brukeravatar
Usagi-Zakura
Sofaspiser

Legg innav Usagi-Zakura » 14 feb 2014, 00:18

Personlig har jeg ingen erfaring med å introdusere voksne rotter for hverandre. Den eldste rotta jeg har kjøpt var Coco som var 8 uker da jeg fikk henne. <.<

trine og gjengen
Omegarotte
Kjønn: Kvinne
Sted: bergen

Legg innav trine og gjengen » 14 feb 2014, 00:32

Lettere å få råd og tips til intro hvis du lager egen tråd med emnet :)

Brukeravatar
Anders Ruller'n
Sofaspiser

Legg innav Anders Ruller'n » 14 feb 2014, 13:18

Du får bare sende den med. Kanskje hun tar etter de andre, bruker toalettet i pelletsen som de graver ut selv. Hengekøye tar vi gjerne med. Har opplevd samme problemet selv på de vi har hatt, de gnager over. SandraTravolta skal sende med noen hun har sydd selv. Hun skulle forsøke gjøre de ekstra "gnagesikker".

Oppretter eventuelt en egen tråd når det nærmer seg ang. sosialisering. Er ei stund fortsatt til både bur og rotte er i hus.

Ha ei fin helg folkens :)

Brukeravatar
Anders Ruller'n
Sofaspiser

Legg innav Anders Ruller'n » 22 feb 2014, 00:16

Da ser det ut til at buret kommer iløpet av søndagen. Vært kjekt om du kunne levert på mandag f.eks. Vil ikke ta i bruk buret før den nye rotta kommer i hus. Blir det nøytral grunn for alle parter.

Brukeravatar
Usagi-Zakura
Sofaspiser

Legg innav Usagi-Zakura » 22 feb 2014, 01:09

Har ikke så mange muligheter til transport her jeg bor akkurat:p Men jeg skal prøve. Om ikke annet kunne jeg kanskje tatt buss men jeg har ikke så veldig lyst til å ta med meg rotta ut i kulda (tar ca 10 minutter å bare gå til holdeplassen) og på bussen om jeg kan unngå det :p

Har du jobb/skole på dagtid eller er det bare å komme når som helst?

Brukeravatar
Anders Ruller'n
Sofaspiser

Legg innav Anders Ruller'n » 22 feb 2014, 02:22

Vi har ikke bil selv. Samboeren har mor og far boende i Klæbu. Kan forhøre meg om de eventuelt kunne fått til noe, men da er det ikke sikkert det blir på mandag. Gir en lyd i tråden utpå dagen i morgen. Hun jobber på Rørosmarnan, kommer hjem i morgen.

Brukeravatar
kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt
Sted: vestfold
Kontakt:

Legg innav kikky » 22 feb 2014, 11:59

Kan være lurt for dere å ta dette videre privat =) Enten via pm eller via sms.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Brukeravatar
Anders Ruller'n
Sofaspiser

Legg innav Anders Ruller'n » 22 feb 2014, 12:30

Ja. Tenkte samme tanke selv i går, men det er ikke alltid man ser at det her kommet PM. Har hatt en samtale via PM, men fikk ikke noe svar for en tid tilbake.

PM sendt til trådstarter. Sjekk innboksen.

Brukeravatar
Usagi-Zakura
Sofaspiser

Legg innav Usagi-Zakura » 24 feb 2014, 17:31

Tråden kan stenges. River Song har reist av sted.

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»