Melissa behøver et nytt hjem

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

osklot
Pinky

Melissa behøver et nytt hjem

Legg innav osklot » 29 sep 2014, 20:44

Melissa blir to år i november. Hun er fortsatt i fin form, men mistet søsteren og samboeren sin i dag, som ble avlivet på grunn av svulst i hypofysen. Vi skal ikke ha flere rotter og vil gjerne at Melissa skal få slippe å være alene resten av livet. Buret og utstyr medfølger, om det er interesse for dette. Vi ønsker at Melissa kommer til et hjem med andre jenterotter. Melissa er mørk grå, veier ca 450 gram. Hun er tam men ikke veldig kosete, liker godt å utforske omgivelsene og slapper gjerne av i buret sitt. Jeg klarer ikke laste opp bilder på forumet dessverre så får nøye meg med beskrivelse av henne.

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Melissa behøver et nytt hjem

Legg innav wollf » 30 sep 2014, 00:31

Hvor bor du?

osklot
Pinky

Legg innav osklot » 01 okt 2014, 21:08

Jeg bor i Ski, litt sør for Oslo.

osklot
Pinky

Legg innav osklot » 05 okt 2014, 22:56

Vi er veldig i villrede nå ift hva vi skal gjøre med Melissa. Hun blir helt desperat når vi tar henne ut av buret, så hun er mye alene. Hun spiser mindre enn hun gjorde før hun ble alene. Det er tydelig at hun ikke har det bra. Vi ønsker sterkt at noen med jente rotter kan ta henne inn, men har ikke fått noen henvendelser. Er det noen som har noen råd til oss?

Brukeravatar
BiKa
Stjeler mat
Kjønn: Kvinne

Legg innav BiKa » 05 okt 2014, 23:45

Jeg skulle gjerne ha tatt henne inn i varmen her, men jeg bor i Bergen og har karantene pga. Drektighet akkurat nå :/ håper du finner noen :/
<3 Mo'Nique, Betty, Ivy, Klorhexidin, Ronja, Axis, Flexor, Mio og Birk <3

osklot
Pinky

Legg innav osklot » 05 okt 2014, 23:51

Takk for omtanken!

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør
Kjønn: Kvinne

Legg innav iwonamo » 06 okt 2014, 01:44

Eit anna alternativ er å låne ei eller to rotter som kan halde gamlemor med selskap den siste tida, har du tenkt på det? Enkelte rotter kan bli deprimert etter tap av burvenner, men kan hende at dette er noko som er forbigåande. Å omplassere gamle rotter heller ikkje berre berre, enkelte tåler det ikkje, og nekter å godta nye burvenner. Eg ville ha gitt ho så mykje som mogleg av oppmerksomheit uansett om ho mistrivst å vere ute av buret, skjemt ho bort på alle måter, og sett korleis det går inntil dere evt får tak i ein burvenn.

Håper det ordner seg for dere! :cheerful:
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 08 okt 2014, 18:56

det er en mulighet ja.

osklot
Pinky

Legg innav osklot » 09 okt 2014, 20:18

Takk for tips men det er dessverre ikke noe alternativ for oss med flere rotter, selv ikke til låns. Det blir nok dessverre lite oppmerksomhet på Melissa framover ettersom hun ikke synes interessert i kontakt, og ingen prioriterer å ta henne ut når hun bare kjemper for å komme hjem igjen. Det var søsteren som var den mer sosiale av de to. Kan det være en mulighet at hun faktisk vil være i fred i huset sitt? Jeg har veldig dårlig samvittighet for henne men samtidig orker jeg ikke starte en ny runde med temming, som det jo faktisk blir - særlig ikke med hundevalp i huset og alt som det krever. Jeg skjønner av mangel på respons her at det er vanskelig å få omplassert en gammel rotte. Takk for innspill og gode råd uansett!

Brukeravatar
Mashiem
Pinglerotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Mashiem » 03 nov 2014, 23:07

Hei der Osklot.

Vi har måtte avlive en rotte i dag på grunn av sykdom og sitter igjen med en ensom frøken på snart to år. Vi vurderer sterkt å ta inn en eldre frøken som trenger et nytt hjem, og Melissa høres ut som hun trenger litt selskap slik Arya antagelig også vil.
Vi bor i Oslo og har dessverre ikke bil, men om dette er et overkommelig hinder så vurderer vi det sterkt. Ta kontakt med meg på fredriksomerville@hotmail.com så kan vi diskutere og finne ut detaljer... Og så hadde det også vært koselig å få se et bilde av frøkna di. ^_^

Med vennlig hilsen

Fredrik og Therese

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»