Kjøpe rotte i Trondheim

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

rottekompisen
Pinky

Kjøpe rotte i Trondheim

Legg innav rottekompisen » 05 feb 2015, 10:54

Hei! Vi, jeg og min datter på snart 13 år, ønsker oss ei lita rottefrøken :slappeav: helst kjøpt fra oppdretter. Er det noen her inne som kjenner til noen i Trondheim/Trondheimsområdet vi kan kontakte?

Vi har hatt rotter før og kjenner godt til pass og stell og all den fantastiske godheten de gir oss tilbake :klem:

Håper på positivt svar!

Brukeravatar
BiKa
Stjeler mat
Kjønn: Kvinne
Sted: Bergen

Re: Kjøpe rotte i Trondheim

Legg innav BiKa » 15 feb 2015, 13:04

Bare ei rottejente? Det er bare userriøse oppdrettere som selger en enslig rotte... Rotter er flokkdyr og trenger alltid selskap :)

Så vidt som jeg vet finnes det ingen oppdrettere i Trondheim/Trøndelag,
men dette med frakt ordner seg alltid :)

Du kan følge med på "kommende kull" :)

Her i rottemiljøet er det vanlig å kontakte oppdretter for å svare på spørsmål og sette seg på venteliste :)

<3 Mo'Nique, Betty, Posion Ivy, Klorhexidin, Ronja, Flexor, Axis, Mio og Birk <3
<3 Mo'Nique, Betty, Ivy, Klorhexidin, Ronja, Axis, Flexor, Mio og Birk <3

Brukeravatar
Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Hoyst_87 » 15 feb 2015, 13:14

BiKa, dette innlegget er postet to ganger, og i den andre tråden har de postet at de har kjøpt seg to. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

rottekompisen
Pinky

Legg innav rottekompisen » 15 feb 2015, 13:25

Hei!
Jeg klarte å rote litt med det første innlegget mitt slik at det ble postet to ganger:P Ligger en lang samtale på temaet litt lenger opp på sia:)
Jeg har tatt alle kommentarer fra dere til meg og vi er nå en heldig rottefamilie med to biytesmå jenter, Frida og Rose ! De ligger for øyeblikket i genseren til datteren min og sover(?) mens hun lager seg mat.

Jeg merker at det har blitt et helt annet fokus på rottehold nå enn da jeg var unge -heldigvis. Jeg er kjempeglad for det! Det er så fafantastisk å se hvor godt de har det sammen og hvor fint de trives sammen med oss. Vi koser oss masse sammen.

Vi hadde to gutterotter tidligere, de ble desverre gamle og døde for ikke lenge siden.
Men da jeg var jentungen var det alldri snakk om å ha to, eller flere, rotter sammen…

Så takk til deg også for gode råd:) :)

rottekompisen
Pinky

Legg innav rottekompisen » 15 feb 2015, 13:27

Haha, så det siste svaret etter at jeg svarte:P

Brukeravatar
Anders Ruller'n
Sofaspiser

Legg innav Anders Ruller'n » 15 feb 2015, 18:50

Det er flere av oss :)

For ca 10 år siden gikk jeg til anskaffelse av min første rotte. Jeg og en kamerat kjøpte ei hurotte og en hann. Hannen hos han. Henne hos meg. De sto lenge alene før min ble gravid. Så du er nok ikke alene. Var totalt uvitende med alt som var med rottehold den gangen. Hun sto alene ca. et halvt års tid.

Det skal sies at hun var noe for seg selv. Jeg hadde henne med meg ut overalt. Skuldra var hennes faste plass. Husker jeg hadde henne med meg en sommer vi hadde lystig lag i hagen hos en venninne. Hun satt sammen med oss på gresset hele kvelden og natta. Noe jeg absolutt ikke tør gjøre med rottene jeg eier i dag.

Bildet under er fra den aktuelle kvelden.

Bilde

rottekompisen
Pinky

Legg innav rottekompisen » 15 feb 2015, 19:30

Ja, de kan fort bli en del av deg:) Jeg hadde også med meg rottene mine over alt -enten på skuldra eller inni genseren<3 Hadde også en kar som gikk ut, alene… Heldigvis, da kvelden kom ruslet han hjemover, hoppet over dørterskelen og klatret opp stria på veggen og opp på sjenken der han bodde. Flaks at han ikke ble spist!! Det var noen spennende timer før han kom hjem:)
Flotte dyr!! :)

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»