Kjøpe rotte i Trondheim

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

rottekompisen
Pinky

Kjøpe rotte i Trondheim

Legg innav rottekompisen » 05 feb 2015, 10:55

Hei! Vi, jeg og min datter på snart 13 år, ønsker oss ei lita rottefrøken :slappeav: helst kjøpt fra oppdretter. Er det noen her inne som kjenner til noen i Trondheim/Trondheimsområdet vi kan kontakte?

Vi har hatt rotter før og kjenner godt til pass og stell og all den fantastiske godheten de gir oss tilbake :klem:

Håper på positivt svar!

Brukeravatar
Milla
River avispapir
Kjønn: Kvinne
Sted: Drammen

Re: Kjøpe rotte i Trondheim

Legg innav Milla » 05 feb 2015, 11:57

Hei, og velkommen :cheer:
Rotter er flokkdyr så de skal være 2 eller fler...
Følg med på Rottekull, her dukker det opp stadig mye kull. Som regel går det greit å få fatt i transport om rotta er på andre siden av landet. Har selv fått rotter fra Bergen, uten problemer ;)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

rottekompisen
Pinky

Legg innav rottekompisen » 05 feb 2015, 12:24

Hei!
Takk for svar:) Jeg vet de er flokkdyr, vi har hatt både enslige og rotter i flokk før! Denne gangen vil vi prøve med ei rotte først for at min datter lettere skal kunne på genserbonding til henne og det er lettere for henne å ta med seg rotta når hun skal bort, eller ut å reise:)

Vi er absolutt åpne for familieforøkelse etterhvert. Har for øyeblikket også tre marsvin løpende rundt på stua.
Denne rotta blir ikke ei gulvrotte, men ingen av våre burdyr står i bur og vi driver nå å lager hyllesystemer på veggen med div køyer hengnede under en hems over ei seng.
På denne måten vil hun få nær tilgang på kontakt og aktivisering pluss at badet vårt er stort og fint for litt løping og klatring.
Min erfaring er at dette rotteholdet også kan være fint da vi har større mulighet til å ha henne med oss på små eventyr også:)
Ellers er sofaen vår full av puter, huler og bratte bakker. Hun kommer nok til å tilbringe mye av vår voksentid der. Ser vi at dette ikke blir tilfredsstillende nok sosialt sett er det ikke vanskelig å gjøre noe med det;)

"Problemet" med kullene var at det ikke alltid var så lett å se hvor i landet de befinner seg, ønsker helst ei kortreist rotte. Men blir de mulighet for forsvarlig transportert er det absolutt en mulighet :)

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 05 feb 2015, 12:30

Rotter blir tryggere og lettere å sosialisere når de er 2 eller flere. En alene blir ofte mer skeptisk og var. Pass også på at rotte og marsvin ikke møtes da disse kan skadd hverandre. Eller Lykke til med søket. Rotter er flotte dyr. Desverre vet jeg ikke om noen oppdrettere i deres område

Brukeravatar
Milla
River avispapir

Legg innav Milla » 05 feb 2015, 12:54

Signerer Wollf på det!

Samtidig så er det nok ingen seriøse oppdrettere som vil selge kun 1 rotte til noen som ikke har noen fra før. Så lenge det ikke er umiddelbare planer om å skaffe seg kort tid etter den første ankommer.

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

rottekompisen
Pinky

Legg innav rottekompisen » 05 feb 2015, 13:17

Nei vi skal ikke blande rotter og marsvin! Marsvina er på gulvet og rotta blir oppe i høyden;) -eller på oss:) Jeg har hatt mange rotter opp gjennom årene og de har alle sammen vært trygge, fine rotter. De har fulgt etter meg rundt om kring i huset, og da jeg var hjemmeboende storunge/ungdom var de med meg over alt. De sov u genseren min, eller i blusen til lærern(!) min, var med på kino og til moren min i helgene. Vi åt frokost sammen og vi sov, av og til, sammen:)
De var i bur om natten og når jeg var på skolen. Det var masse kos og knaskelyder i tenner;)
Etter at vi nå har hatt to rottegutter har også min eldste datter falt pladask for disse små hjerteknuserne og vi ønsker oss ny rotte :yinyang:
Jeg tror dette kommer til å gå strålende! -men først må vi får tak i ei lita rottejente… ;)

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 05 feb 2015, 13:28

Flokk dyr er flokk dyr uansett så Vær så snill og skaff dere to

Brukeravatar
Milla
River avispapir

Legg innav Milla » 05 feb 2015, 13:32

Jeg tviler ikke på at hun kommer til å ha et godt hjem. Poenget her er at, uansett hvor mye tid man tilbringer med dem, så kan ikke vi som mennesker erstatte det samholdet og det rotter gjør med hverandre. Vi sover ikke med dem, steller ikke pelsen deres osv.
Det er snakk om at dere er borte fra rottene minst 16 timer i løpet av en dag.
Jeg har selv hatt alenerotte, hun var helt fantastisk. Men samholdet i flokken og flokken generelt kan ikke erstattes av et menneske.

Som sagt, så tror jeg ingen av de seriøse oppdretterne, i hvert fall ikke her inne, vil være villig til å selge dere kun 1 hunnrotte.

Lykke til med søken!

rottekompisen
Pinky

Legg innav rottekompisen » 05 feb 2015, 14:20

Som jeg skrev i starten her så har vi hatt både alenerotte og flokk tidligere og vi er ikke fremmed for å få oss flere, men at jeg ønsker å starte med ei først! Jeg har så absolutt sett hvor gode de er med hverandre sover sammen og steller pelsen til hverandre osv.
Jeg ønsker selvfølgelig at de skal ha det godt alle sammen.

Jeg forstår at jeg ikke har imponert særlig så langt i min aktivitet her inne og at dere kun ønsker det beste for rottene. Det er flott med saklige tilbakemeldinger, det er helt tydelig at dere er seriøse og vet hva dere driver med

Takk for gode råd og veiledning

Brukeravatar
Anders Ruller'n
Sofaspiser

Legg innav Anders Ruller'n » 08 feb 2015, 14:05

Som de andre forteller over her: Ikke gå til anskaffelse av ei rotte om den må stå alene.

Jeg har selv tatt over rotter som har stått alene over tid. Noen tåler det bedre enn andre, men hun ene vi tok over var apatisk og deprimert de 6 mnd. vi hadde henne i hus før hun gikk bort. Hun var så ødelagt av at hun hadde stått alene, at hun aldri ble godtatt som en del av flokken når vi fikk henne i hus.

Hun var så puslete av seg, så det ble nesten slik at hun ble et mobbeoffer for de andre rottene. Hun var rett og slett redd for de, de 6 mnd. vi hadde henne i hus.

2 ganger har jeg også tatt med med rotter som har stått alene i dyrebutikk. Rotter som har stått alene over en viss periode blir påvirket av det. Tar lengre tid temme de. Alle har vært mer forsiktige rotter i personlighet f.eks.

Vil også anbefale at dere skaffer gutterotter (nei, de lukter ikke så mye verre enn jenter, vi har både gutter og jenter). De er mer "kosete" og kontaktsøkende enn jentene.

Gjør både deg selv, datteren din og rotta(ene) en tjeneste. Skaff dere 2. Hvis ikke så kan du/dere bare droppe det.

Beklager, men rotter skal IKKE stå alene.

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne
Sted: Moksheim

Legg innav Marit Fosen » 08 feb 2015, 14:54

Vær så snill og hør på rådene her!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

rottekompisen
Pinky

Legg innav rottekompisen » 08 feb 2015, 15:29

Jeg har hørt og vi er nå lykkelige godvenner med to supernydelige jenter som har fått navnene Rose og Frida :yinyang: :klem: De er to veldig nysgjerrige og aktive jenter, de virker veldig trygge allerede og klatrer på oss og inn i gensern og lille Rose sovnet i halsgropa på datteren min på kveld nr 2
Jeg passer på at eventyrene deres avsluttes med gjevne mellomrom slik at de også får legge seg og sove litt og så våkner de etter en stund, spiser og klatrer og er klare for litt mere action :)

Brukeravatar
Anders Ruller'n
Sofaspiser

Legg innav Anders Ruller'n » 08 feb 2015, 16:26

Supert, Rottekompisen :)

Regner med det blir mye kos og moro for jenta i huset (Og de voksne for den del).

Kos dere :)

rottekompisen
Pinky

Legg innav rottekompisen » 08 feb 2015, 19:43

Åh ja, dette er trivelig for både store og små! :) :)

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»