Jeg er på jakt etter to baby hunnrotter :)

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Floke
Pinky

Jeg er på jakt etter to baby hunnrotter :)

Legg innav Floke » 19 sep 2016, 21:13

Hei :) Jeg har da bestemt meg for å gå til anskaffelse av rotter. Jeg vil ha to hunnrotter, helst søstre og gjerne fra dem er ganske unge. Det er ikke veldig viktig, men jeg synes husky fargede rotter er kjempefine :) Det er også viktig for meg at foreldrene er sunne og friske!

Litt om meg og hjemmet de vil komme til. Jeg er en mann på 29 år, jeg har en sønn på 7 som jeg pendler til, rottene vil da få være med. Jeg bor i et "kollektiv" med to venner av meg, her er det allerede tre hunder og to ørkenrotter, som hører til parret jeg bor sammen med. De har begge erfaring med dyrehold og har begge hatt rotter tidligere. Hun har også jobbet i dyrebutikk i flere år og har masse kunnskap å dele med meg. Jeg personlig har mest erfaring med hund og noe katt, har aldri hatt gnagere tidligere. Men jeg leser meg aktivt opp og får som sagt mye tips og råd.

Det er ikke noe akutt å gå til anskaffelse av en rotte akkurat i dag, men det er aktuelt å ta imot rotter allerede fra neste uke av, dersom det skulle dukke opp. Rottene vil få et stort bur, kanskje også to med en passasje i mellom, jeg vil være nøye med foring og de vil få masse kos og tur :)

Håper på positiv tilbakemelding, kom gjerne også med tips og råd :)

Floke
Pinky

Re: Jeg er på jakt etter to baby hunnrotter :)

Legg innav Floke » 19 sep 2016, 21:15

PS: Rottene vil bo på mitt rom og vil derfor ha fritt til å bevege seg utenom buret uten risiko for å bli spist av hundene. Da de jeg bor med arbeider på Nesodden er også hundene borte ca 50% av tiden. Rottene bør befinne seg i nærheten av Oslo!

Takk

Ingerid Øksnevad
Kasserer

Re: Jeg er på jakt etter to baby hunnrotter :)

Legg innav Ingerid Øksnevad » 20 sep 2016, 00:38

Alle oppdretterne som er tilknyttet Norsk Tamrotteforening legger ut informasjon om planene sine her:

viewforum.php?f=43

Råder deg til å følge med og sende direkte forespørsel til den enkelte oppdretter. Lurt å være tidlig ute, babyene blir ofte reservert lenge før de blir født.

Masse lykke til med jakten etter to små rottevenner :)

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»