Ser etter ung rottejente!

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

ellinopp
Pinky

Ser etter ung rottejente!

Legg innav ellinopp » 14 jan 2018, 03:10

Hei! Jeg har tre rotter fra før og ønsker å utvide familien med enda en rottejente! Jeg ønsker å ha muligheten til å forme rottejenta så mye som mulig fra en tidlig alder, noe jeg ikke har fått samme muligheten til med de nåværende rottene mine. Jeg ønsker også å trene denne rotta til å kunne være med overalt. Den skal lære alle de samme kommandoene som en godt trent hund lærer, og jeg har derfor noen ønsker/kvalifikasjoner, så, det jeg ser etter er som følger:
- Alder: 5-6 uker
- Må være naturlig trygg, smart og sosial (dvs. ikke rotta i kullet som er lettskremt eller har litt frynsete nerver..)
- Gjerne komme fra et uplanlagt kull eller annen type omplassering. Jeg ønsker å gi et hjem til noen som trenger det, men det er ikke et krav. Om det er et rottekull i nærheten som oppfyller de andre kravene skal jeg ikke klage.
- Gjerne spesielle farger (dvs. ikke se ut som en rotte-rotte, derfor helst ikke helbrun)
- Må ha godt syn og god hørsel og ingen andre fysiske handicap.
- Kan ikke ha gjennomgått tidligere traumer fra mennesker. Jeg ville ikke hatt noe i mot å håndtere og ha rotter med traumer til vanlig ettersom jeg av erfaring vet at de i stor grad kan gjøres trygge igjen, men i dette tilfellet trenger jeg en ekstremt trygg rotte, og en slik trygghet jeg trenger kan ofte ikke fullt oppnås om det ligger tidligere traumer bak...

Det er en stor bonus om det er i nærheten av Møre og Romsdal, men det er ikke et krav. Det er ikke noe tidspress i forhold til dette, jeg ser etter den "perfekte" rotta i forhold til den livsstilen jeg lever, og tar meg derfor god tid.

Takker for svar og forslag :)

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»