Kjøp av rotter fra kjeden -Dyrego

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

hkrovel
Pinky

Kjøp av rotter fra kjeden -Dyrego

Legg innav hkrovel » 29 apr 2019, 17:56

Hei, jag ser etter rotter. Ettersom dyregod er forhandleren nærmest oss, er det der vi har sett eter rotter. Jeg ville helst ha kjøpt direkte fra oppdretter men siden det i dette tilfellet ble utfordrende ringte jeg til butikken for å finne ut hva oppdretter de får rotter av. Fikk til svar at de ikke viste og at de fikk rottene via en annet forhandler. Jeg lurer med dette på om noen kvar namnet på dette selskapet?

Brukeravatar
Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Kjøp av rotter fra kjeden -Dyrego

Legg innav Hoyst_87 » 29 apr 2019, 19:06

Jeg antar de får rotter fra "produsenten" Imazoo i Sverige. De leverer rotter til de fleste dyrebutikkene i Norge og Sverige.

Hvor i landet holder dere til? Det løser seg som regel med frakt fra oppdretterne på lista, om man er interessert. Jeg har selv fått rotter levert til Oslo fra Bergen og Kristiansand. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

hkrovel
Pinky

Legg innav hkrovel » 29 apr 2019, 22:39

Hei, takk for svar. Jeg har sett på rotter direkte fra oppdretter. Er åpen for både baby og rotter på omplasering, men alle er for langt borte ettersom jeg tar kollektivtransport og det blir langt for rottene. Sier du de kan bli transportert til meg? Holder til Stavanger/sandnes ommerådet

Brukeravatar
Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Hoyst_87 » 19 mai 2019, 20:32

Som oftest løser det seg med frakt ja, ofte er det noen i rottemiljøet som skal den veien eller lignende. Jeg selv har besteforeldre utenfor Flekkefjord og mer familie i Sandnes. Så om det skulle passet sånn kunne sikkert jeg tatt med meg rottene nedover, for eksempel. :)

Kollektivtransporten er ikke for lang for rottene da, en 7 timers togtur går helt fint så lenge man har med mat og vann og har et reisebur med ok størrelse. Jeg hentet selv rotte i Finland for en knapp mnds tid siden, og da tok vi ferge fra Finland til Stockholm (10 timer) og kjørte deretter hjem (6-7 timer). Det går helt fint så lenge de får nok fleece/tøy å pakke seg inn i, og spise og drikke. Agurk er også veldig fint på slike turer for å få i dem nok vann.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»