Omplassering av to hannrotter

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Eriksen
Pinky

Omplassering av to hannrotter

Legg innav Eriksen » 08 aug 2019, 10:51

Jeg kjøpte to hannrotter fra Lambertseter Dyrego for et par uker siden, de er født i april i år og er cirka fem måneder gamle.
Jeg kjøpte disse slik at de kunne gå med min eldre rotte som jeg hadde fra før av, da han mistet broen sin for en stund siden.

Men, introduksjonsprosessen har vært dårlig og langsom. Jeg har brukt "Carrier Method", og tatt stegene gradvis, men to to yngre rottene ser ut til å fryse bort min eldre og han blir sittende alene. Min eldre er også albino så han ser svært dårlig og han virker rett og slett ikke som om han klarer å etablere hirearki med de to andre.

Jeg håper noen har mulighet til å hjelpe meg med å ta over de to nye, de er kjempesøte, snille og nysgjerrige og fortjener å ha det godt.

Jeg bor i Oslo, bare å ta kontakt på telefon hvis du er interessert, tlf: 99 40 81 99.

- Elin

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør
Kjønn: Kvinne

Re: Omplassering av to hannrotter

Legg innav iwonamo » 12 aug 2019, 03:10

Flott at du gikk til anskaffelse av nye burvenner til din rotte :) Jeg vet ikke helt hva du mener med "Carrier Method", og to uker er ikke lang tid på å venne rottene til hverandre. Har du hatt alle sammen i en boks mtp sosialisering?? Hva er metoden du har brukt? :) Mener ikke noe vondt her. Og har du prøvd å la de møtes på steder som er ukjent for alle tre? Vil ofte hjelpe å bonde rottene når de møtes på steder der ingen av dem har vært før. Rotter som kommer fra dyrebutikk er ofte lite sosialisert, kan hende de føler trygghet ved å holde sammen framfor å utforske og bli kjent med den eldre. La de leke sammen ute av buret. Bruk leker og tillitstrening. Det at den eldre får være i fred er i faktisk et veldig, veldig godt tegn, dette fordi det ofte kan være vanskelig å sette sammen hannrotter. Ingen jaging/ingen skader er veldig bra. La de finne ut av ting framfor å omplassere er mitt råd. :) Ikke bry deg om hierarki. De finner ut av ting når de blir trygge på hverandre og sine omgivelser, og ofte krever en slik prosess litt mer tid enn fjorten dager. Svaret mitt er nok ikke det du var ute etter, men la oss høre hvordan det går, og kom med spørsmål om du lurer på noe :)
"The idea that some lives metter less is the root of all that is wrong with the world" - Paul Farmer

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»