Bebiser på Bergen Storsenter

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Tiannina
Tisser i køyene

Re: Bebiser på Bergen Storsenter

Post by Tiannina »

jeg betalte 120 for butikkrottene, 50 for omplasseringsrotta og 250 for oppdrettsrotta.

Folk i dyrebutikker selger dyr i hytt og pine. Jeg kunne aldri ha solgt dyr til hvem som helst. :?
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Radney
Betarotte

Post by Radney »

heidiii wrote:Jeg tenkte jeg burde si at jeg nå har to av guttene fra dette kullet, og de har en mycoplasmainfeksjon. Jeg fikk det bekreftet hos vet i dag. Har kontaktet butikken også.
Hvor mange små hadde de igjen i butikken når du hentet dine ?
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Radney wrote:
heidiii wrote:Jeg tenkte jeg burde si at jeg nå har to av guttene fra dette kullet, og de har en mycoplasmainfeksjon. Jeg fikk det bekreftet hos vet i dag. Har kontaktet butikken også.
Hvor mange små hadde de igjen i butikken når du hentet dine ?
To gutter og en haug med jenter - jeg telte ikke over, men Renya talte åtte noen dager før. Dette var i forrige uke. Jeg ville gi nysingen noen dager i tilfellet det var en forbigående forkjølelse eller de bare trengte litt tid for å komme seg etter støvet i butikken, slik at jeg ikke utsatte dem for ruskevær unødig. (Jeg synes dyr rett fra dyrebutikker stort sett alltid nyser, men som oftest gir det seg.)

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Det er med andre ord ikke lurt å kjøpe disse rottene av fare for å smitte sine egne :(
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Nei :( Uff, det er så leit når det skjer slik, ettersom det jo er de syke rottene som aller mest trenger et hjem hos folk som kan pleie dem.

Tiannina
Tisser i køyene

Post by Tiannina »

Jeg tok til meg to rotter fra en dyrebutikk i fjor,
de nøs og orket nesten ikke å røre seg..

Folkene som jobbet der sa bare at de ikke pleide å gjøre noe med rottene, de "bare tar dem".
Så jeg sa at jeg kunne ta over dem.

Og etter bare noen dager med riktig strø og mat og rent vann, så ble de mye bedre!
Og da levde de i et lite kattereisebur..

Utrolig hvor mye dyrebutikker kan skade..
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Radney
Betarotte

Post by Radney »

Vi var på Bergen Storsenter i dag. Tipper de hadde ti små jenter igjen og to gutter. De var helt herlige, men lå å daffet når vi var der så hørte ikke noe ulyder. De har hvertfall wood bedding som strø til de og ikke vanlig spon.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Var på bystasjonen. Fikk bare så vidt sett innom, men de har ikke så mange gutter og kanskje sånn 5-6 jenter igjen. Butikken hadde på høy musikk i dyrerommet så dyrene var jo helt stressa :(

Jeg var også på Galleriet og så på papegøyene de har der. (har så lyst på de <3) han som har vært der lengst har sånn 3 cm lange klør på føttene som krøller seg rundt så han ikke kan stå ordentlig :(. Jeg turte ikke å spørre hvorfor de ikke hadde klippet neglene på den :oops: Hvis noen som er tøffere skal innom kan de kanskje nevne det...det er jo bare en negleklipper og 5 min som skal til for å klippe de, skjønner ikke hvorfor de ikke bare gjør det :(
Aurora

Post Reply