Symaskin

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
heidiii
Betarotte

Symaskin

Post by heidiii »

Jeg lurte på om det er noen som har noen tips til hvor jeg kan få tak i en rimelig symaskin? Over nettet eller i Bergen. Jeg forsøker å holde øye med de store nettbaserte el-handlene, men det kan kanskje være noe jeg har oversett.

Radney
Betarotte

Re: Symaskin

Post by Radney »

Finn.no er vel det mest brukte stedet å selge ting. Så er vel størst sansynlighet å finne en der. Bruktbutikker rundt om i byn er vel også et alternativ til dette produktet.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

renya
Webmaster
Kjønn: Kvinne

Post by renya »

Kor rimelig er rimelig?

Sysiden.no held til i Bergen og ser ut til å være ein grei fyr, han har ein del forskjellig og du får rabatt dersom du er medlem av sykroken.no.
Stoff og Stil har eit par maskiner på utstilling i allefall, meiner dei var frå 3000 og oppover.
Den eine sybutikken i sentrum pleier ha brukte maskiner til varierande priser, meiner dei forhandler nye og.
Eg har sett ein del forskjellig inne på finn.no og.

Fretex har ofte håndsveivemaskiner til eit par hundre kroner.

Eg og vil ha symaskin!
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Jeg tenker sånn maks 1500,- Jeg er ikke noe flink til å lage ting, men tenkte at jeg i hvert fall kan få til å sy noen hengekøyer (det tar jo timesvis for hånd). Dumme meg hadde symaskin for noen år siden, men ga den bort siden jeg aldri brukte den...

Takk for tipsene, jeg skal se nærmere på dem :D

renya
Webmaster

Post by renya »

Eg veit eg har sett maskiner under 1000-lappen på den butikken i sentrum, men eg er desverre skikkelig dårlig på å forklare kor den ligg, det er såvidt eg finn den sjølv når eg leitar. :[ Det er heilt enkle maskiner med rett fram og sikksakk, og meir enn det brukar i allefall ikkje eg. (enda)

Clash Ohlson forresten, eller var det Biltema, kanskje begge to, har hatt i allefall, og mulig du finner heilt enkle greie maskiner på Spar Kjøp, hos Ellos osv, men der er det ikkje den heilt heilt store kvaliteten. ;)
Ronny er ei rotte

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Hehe, nei da er det ikke så greit ;) (Jeg er ikke så veldig flink til å forstå veibeskrivelser heller...)

Clas Ohlson og Biltema hadde ikke, ikke på nett i hvert fall, bare symaskinsolje og pærer. Har funnet en AEG-maskin på Elkjøp til 1300,-

Radney
Betarotte

Post by Radney »

kr.1300,- er vel relativt billig så da er det bare til å slå til :)
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

BlackNenne
Betarotte

Post by BlackNenne »

symaskiner.no, der kjøpte jeg min. Der er det forskjellige prisklasser. Skal man ha noe som ikke grenser til skrap, så må man vel opp i 1500 vil jeg anta...

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Takk! Jo, jeg vil ikke kjøpe noe som bare går i stykker heller, selv om den bare vil bli brukt til hengekøyer. Hehe, jeg så de har en minisymaskin for barn som egentlig kunne passet meg ganske fint :geek:

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Er det forresten noen som vet hva slags nål man bør bruke på fleece - spiss eller butt?

renya
Webmaster

Post by renya »

Meiner å hugse det er butt, men eg vert alltid litt usikker når eg skal svare på spørsmål, så det kan godt være eg tek feil. :)

Eg brukar berre vanleg nål i medium str ca, og køyrer sikk-sakk rundt heile greia på vrangen med solid tråd. Men det viktigaste for meg er jo at det held tunge rotterumper sikkert på plass. Det blir ikkje alltid like pent, men det funker jo. :bravo:

Missunnelig på dei som får holdbart OG pent!
Ronny er ei rotte

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Takk :D

Jeg er "heldigvis" litt nærsynt så jeg ser ikke så godt om sømmen blir pen eller ikke, så sant jeg ikke trykker nesa ned i det jeg syr :geek:

Post Reply