Julekveld - en liten historie

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Itchigo
Alfatryne

Julekveld - en liten historie

Post by Itchigo »

Det var en gang en kveld, midt på kaldeste vinteren. I en by, veldig lik andre byer, satt en liten rotte utenfor vinduet på et lite hus. Hun var kald og ensom, og hun var kjempe sulten. Lukten av pølse og fett oste ut igjennom sprekken øverst i vinduet. Hun kunne høre stemmer innenfor, barn og voksene som koste seg rundt julebordet. Rotta løftet nesen og snuste inn den herlige lukten, hun kunne nesten kjenne kjøttet fylle magen hennes, men natten var kald og nådeløs. Plutselig åpner døren og lys og varme flommer ut i den kalde julekvelden. Rotta hjemte seg bak en blomsterpotte, men hun kan fortsatt se to par menneskeben komme ut i kulden. De satte noe ned i snøen og fortet seg inn igjen. En ny lukt lå i lufta nå, varm og fyldig, den minnet rotta om en tid med mor og søsken. Forsiktig krøp hun frammover mot skålen som nå satt i snøen. Det var en skål med grøt, og den beste gaven rotta kunne få. Varm og mett vendte hun tilbake til reiret sitt i garasjen, jul var vist ikke så ille likevell.

Husk å sette ut julegrøt! God jul til store og små :slede:
Aurora

lille lakris
Alfatryne

Re: Julekveld - en liten historie

Post by lille lakris »

ntååååå. fin historie!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Kjempefin historie Aurora :thu: :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Tiannina
Tisser i køyene

Post by Tiannina »

Aww så søt historie :bravo:
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

satte ut julegrøt jeg. og jeg skal love deg at det var en rotte som kjennte den lukta her. james gikk løs som vanlig. tulølingen jeg bor med satte opp ytterdøra han da han skulle hente ved. da han kom inn igjen spurte han om det var rotta som skulle ha grøten som sto på trappa. da jeg så ut som et spørsmålstegn sa han at james satt på nederste trappetrinn og spiste grøt ut av bollen jeg hadde satt det (kom ikke lenger enn til tappa da jeg gikk ut og kjennte kulden)
jeg raste ut og der satt det en kald men veeeldig glad liten totte med klissette fingrer og mett mage

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

wollf wrote:satte ut julegrøt jeg. og jeg skal love deg at det var en rotte som kjennte den lukta her. james gikk løs som vanlig. tulølingen jeg bor med satte opp ytterdøra han da han skulle hente ved. da han kom inn igjen spurte han om det var rotta som skulle ha grøten som sto på trappa. da jeg så ut som et spørsmålstegn sa han at james satt på nederste trappetrinn og spiste grøt ut av bollen jeg hadde satt det (kom ikke lenger enn til tappa da jeg gikk ut og kjennte kulden)
jeg raste ut og der satt det en kald men veeeldig glad liten totte med klissette fingrer og mett mage
:shock: flaks at han ikke ble borte da :shock:
Aurora

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

jeg vet :shock: men hadde abre trengt å sette ut litt mat tenker jeg:P

Post Reply