dwarf rats

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

dwarf rats

Post by kikky »

Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

jeg syntes det var ganske genialt at de ikke kunne få kreft :wink:

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Det er ikke helt riktig at de ikke kan få kreft, da.

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

nei, sant det, men det har vist seg at noen er imune mot noen former for kreft...

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Det forskningen har vist er at de har redusert sjanse for å få fremprovosert jursvulster i laboratoriet, f.eks. ved å gi dem kjente mutagene stoffer. Jeg googlet litt på hvilke andre problemer man kan få ved mangel av veksthormon (som er den mutasjonen disse har):
Adult GH deficiency is now a well-recognized clinical syndrome that includes symptoms of increased body fat, decreased muscle and bone mass with reduced strength and endurance, impaired psychological well-being, reduced vitality, and poor quality of life.
Eirin har kanskje vært borti noe av dette når hun undersøkte ting omkring hypofysesvulst, i og med at GH produseres i hypofysen?

Eirin

Post by Eirin »

Jeg har ikke sett noe på det, dessverre. Brukte ikke så mye tid på veksthormon som jeg burde, det kan jo være en signifikant del av svulstdannelsen. Men dette kan jeg kanskje ta opp i en ny GNAG-artikkel? Jeg får bedre tid på nyåret, og kan sikkert få tid til å lese litt om dette innimellom alle de moste børstemarkene og beregninger av oksyentalpiske ekvivalenter og cellular energy allocation-verdier...

Locked