Spørreundersøkelse for dyrebutikkene

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte

Spørreundersøkelse for dyrebutikkene

Post by § RatGirl § »

Fikk en liten idé i natt. Hadde det ikke vært interessant å lagd et lite ark med noen spørsmål om rottehold og slikt, altså noen viktige spørsmål som de i dyrebutikken burde kunne (men som det virker det er få som kan :roll: ). Så kunne man prøvd og la betjeningen svare på arket, eventuelt helt anonymt så de ikke blir hengt ut. Hvis de vil svare i det hele tatt da. Etter at de har svart på spørsmålene kunne man rettet "prøven" og skrevet ned fasitsvarene sånn at personen som svarte på spørsmålene får lest de riktige svarene.
Eller noe lignende.

Ville du trodd at det kunne vært mulig? Jeg har en liten følelse av at betjeningen ikke kommer til å ville svare på spørsmålene.. :?
Eventuelt bare ha sånn at man krysser av? Slik at det går fort.

Og til slutt kunne man samle alle spørrekjemaene og se hvilke feil som er vanligst og slikt..

Et slikt skjema kunne man jo lagt ut sånn at dem som vil kan laste det ned og skrive det ut og gi til sin dyrebutikk.

En annen idé:
Lage et skjema som alle som vil kan laste ned og skrive ut. På det skjema kunne det enten;
a) være avkryssningsspørsmål om dyrebutikken.
F eks:
Står det hunner og hanner sammen? Ja _ Nei _
Hvor gammel tror du at rotteungene er? 3 uker _ 4 uker _ 5 uker _ eldre _
Hvor gamle sier betjeningen at de er? 3 uker _ 4 uker _ 5 uker _ eldre _
Så kunne man svart på spørsmål som angår dyreholdet, betjeningens kunnskap, dyrene osv.
b) Bare spørsmål som den som undersøker butikken svarer på, altså ikke bare å krysse av, men eventuelt forklare litt mer.

Dette er bare noen idéer, som jeg har ingen anelse om de vil fungere eller bli virkelighet.

Men kom gjerne med egne meninger og forslag!

:rottehode: Julianne, dyrebutikketterforsker :rottehode:

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

hehe, God idè :P
høres ikke ut som noe stort problem å gjøre det.. Bare å vri på sannheten og si at det er en skoleoppgave :wink:

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Høres ut som en kjempeidé! Jeg er med!

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Da skal jeg lage noen utkast når jeg får tid!
Har dykkereksamen på mandag, så blir neppe tid i helgen..
Kom gjerne med forslag til hva som kan tas med, hvordan det kan gjøres osv :thu:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Ok, da har jeg tenkt og sette meg ned å skrive opp noen punker. Men kom gjerne med forslag!

Tenkte og gjøre det slik at man har et spørre ark med noen spørsmål om rotter og rottehold. Der det er svar alternativer. Den som blir spurt får lese spørsmålene og så velge alternativet personen mener er riktig. Den som spørr noterer svarene ned på et annet ark. Slik at det brukes få ark. Feks at det står: |1.__|2.__|3.__|4.__| osv på svar arket, da trenger man bare å notere svarene slik: |1. b |2. a osv.
Og at man skriver navnet på butikken og dato først, foran svarene.

Andre forslag?
:rottehode:

Edit: Noe lignende kunne også lages om butikken, altså at den som spørr sjekker butikken selv og krysser av selv. På samme måte som spørre arkene.

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

en slik under søkelse burde man lage nesten om alle dyr, det er grosomt hvor lite mange dyrebutikker vet om dyrene de har.
i en vet de ikke en gang hvor gammle hamsterene de har er..........
det er flaut!!!!

Locked