Folk er rare

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Roger&Ingrid
Gammelrotte

Folk er rare

Post by Roger&Ingrid »

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Jeg blir så provosert, det er HVERT J***** ÅR!!! Vet ikke folk at dyr lever mer enn en uke??? :evil:
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Ja, det er forferdelig det der. Vi bor på et småbruk og har hele tiden hatt flere katter. (og andre dyr) Folk har nå funnet ut at det er en grei ting å dumpe kattene sine her. Om vi får spm fra folk, kan vi like gjerne si "ja". Kattene kommer uansett. Plutselig en dag står de på tunet.......
(og det er heller ikke noe jeg bare frykter er sånn....jeg vet dessverre.)
mvh Julie

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Sånne folk er ikke rektige på en flekk!
De skulle ha blitt kastet ut i skauen selv, alene, så kune de ha få kjent ossen dyra har det!

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Det rare er at de samme menneskene som setter dyra sine ut i skogen og liksom "slipper de ut i noe naturlig" elle hva det nå er de innbilder seg.....de synes ikke de kan gå til en dyrlege for å få dem avlivet....da er det plutselig synd på de stakkars dyrene etc....Æsj!
At det faktisk er en forferdelig død de i mange sammenhenger utsetter dyra sine for, (om det da ikke er noen bløthjerta tullebukker som f. eks meg som tar meg av dem) det innser de ofte ikke. Jeg liker ikke ulogisk tankegang som går utover levende vesener. Vi se en klar trend her hos oss. Sist høstferie opplevde vi en topp. Da "fikk" vi 3 nye katter!! (to av dem vet vi var dumpet her) Nå denne ferien har vi heldigvs ikke "fått" noen nye. Folk er nok dessverre komplett sprø når det gjelder det der.
Julie

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

dette skjer vært år og jeg blir like for***** :evil:
hvert år................

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

hmm.....for min del har det å være forbannet sluppet taket for lenge siden i forhold til slikt. Nå blir jeg egentlig bare veldig lei meg! Slik oppførsel i forhold til dyr er jo et bilde på hva slags samfunn vi lever i, hva slags verdier som settes høyest.....
mvh Julie

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

.....men det er selvfølgelig fint å bli minnet på at et er forbannelse som er den rette reaksjonen. Det er jo da man kanskje kan få gjordt noe konstruktivt med sånt!

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

Julie Erlandsen wrote:.....men det er selvfølgelig fint å bli minnet på at et er forbannelse som er den rette reaksjonen. Det er jo da man kanskje kan få gjordt noe konstruktivt med sånt!
det er vel egentlig det at jeg blir så lei meg som utløser at jeg blir så sint.
en reaksjon,når jeg blir fortvila og lei meg utløser det et forferdelig sinne hos meg. (kunn dårlig behandling av dyr som faktisk kan gjøre meg så forbanna.)

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

For meg har dette med litt vel langt fremskreden alderdom å gjøre. :lol: (hele 40 år) Før hadde jeg lettere for å holde på sinnet lengre. Men forbannelse kan være veldig bra, idialisme også. To fine ting om man skal få gjordt noe fornuftig med ting. Så det er derfor fint med dere unge som "fyrer" opp oss "gamle." :)
Godt nytt kampår!
:)
mvh Julie

Locked