:)

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

hehe, jeg VEIT! :P men de er jo søte da, og de er rotter, så de har nesten lov til å være tyver! :)

oki, ikke bra å være sykmeldt, men sikkert avslappende! :) har ikke vært på skolen i hele dag jeg, ER så skolelei.. :P og i tillegg litt småsjuk, kvalm og sånn.. men skal ta meg sammen i morgen! :) *leke flink* :oops:

jeje.. snart gå og rydde på rommet mitt, ser ut som et skikkelig rottereir!!! :rottehode:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

som dyr så eier :P hehe..

Jeg skal på jobb igjen imorra da.. må inrømme at det er litt deilig å være sykemeldt også ;)

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

huff, ja.. selv om hoyst er ryddigere enn meg, for å være ærlig! eneste jeg har god orden på, er buret hans! :D

huff.. man får vel gå og plukke opp litt klær fra gulvet og sånn.. :P

men vi snakkes sikkert! :) takk for råd til leker +++ :)

ha en fin dag.. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Hoyst_87
varamedlem

:)

Post by Hoyst_87 »

hihi, NÅ sover han i huset, tror han ble lei av å høre meg snakke i tlf! :? skjer det noe gøy her nå da? :)

jaja.. det var egentlig bare det jeg hadde å si.. hm.. :P

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Hehe :) blir nok mere liv i buret når han får vennene sine :D ;)

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

forhåpentligvis! :) men tror han skjønte det der med huset, at det var til å sove i.. for han holdt på å rive og slite i avispapiret mens jeg prata i tlf.. så kanskje han ikke er så rar som jeg trodde! :geek: hihi!

men sånne små ting, på 5-6-7 uker, skal de ha noe anna fôr enn voksne rotter..?

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Neida :) Jeg har iallefall ikke brukt noe annet før. Mine får en forblanding som heter Prestige. Jeg er veldig fornøyd med det iallefall.. Hvis du bestiller fra ntf tror jeg det går bra med rm1 også :) Tror det går bra med det meste jeg :)

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

oki! :D

Prestige er sikkert bra.. skal kjøpe fôr når jeg er i Hamar eller Oslo tenkte jeg, for får ikke tak noe annet sted ifra.. er ikke medlem ennå, så får ikke bestilt fra ntf ennå, + at jeg ser at de er utsolgt.. :P

akkurat nå får han jo vanlig butikk-gnagerblanding, vet at det er for mye alfalfa++, men har ikke visst om det eller hatt tilgang på noe annet.. :/ men han er i bra hold da, og ser godt ut! :)

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

det er bra :) kan jeg legge deg til på msn? litt enklere å prate der :P

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

greit det, legg meg til! :)

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Unge rotter i vekst skal helst ha et litt mer proteinrikt kosthold enn voksne rotter. Derfor anbefales RM3 til rotter inntil 5 mnd fremfor RM1. Ting som fungerer fint som tilleggsfôr om man bruker noe annet enn RM er feks kokt egg, kokt pasta, nøtter (ikke for mye, de inneholder mye fett), kokt eller stekt fisk/kylling, etc. Bare å søke litt rundt på forumet. :)

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hm, oki, men hvis jeg kjøper en sekk med rm3, spiser de den opp før de er 5 mnd da? :P eller, kan jeg fôre dem med det ETTER at de er 5 mnd? :) takk for at du svarer, du kan så mye! :)

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Du får kjøpt RM3 i løsvekt også, en hel sekk blir kanskje litt overkill, ja. :) (Forsåvidt, hos meg varte to sekker RM i tre måneder :lol:) Vet ikke helt hvor mye du må regne med at går med, men det går jo an å kjøpe en to-tre kilo og så regne litt på det når det begynner å bli tomt.
Veldig mye billigere enn dyrebutikkfôr i alle fall :D

Hehe, bare hyggelig :sol: Synes det er bra du spør mye, jeg. :D Eneste måten å få svar på.

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

oki, jamen da skal jeg gjøre det, tror jeg! :) må bare få betalt medlemsskap først.. men hvis jeg ikke får tak i det før jeg henter rottedyrene, kan jeg bare gi dem vanlig gnagerblanding supplert med det du nevnte..? :) eller bør jeg få kjøpt noe bedre rottefôr uansett? skal jo hjem til hamar, så kan jo stikke innom dyrebutikken der og se hva de har samtidig.. :) også sjekke åssen rottene har det der i samme slengen, hvis de har rotter nå.. :)

bra at du føler det sånn, og at du ikke bare føler at jeg maser! vil jo at guttene mine skal ha det så bra som mulig, og da må jeg spørre når jeg ikke vet alt selv! :)

Locked