Blir så sable forbanna at jeg ser rødt!!!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Nova

Blir så sable forbanna at jeg ser rødt!!!

Post by Nova »

Var i dyrebutikken i stad for å kjøpe mer rottefór, siden jeg nettopp har bestilt RM3. Så jeg spør dama i butikken om hun har rottefór! "Har du ørkenrotter eller hetterotter?" spør hun. "Jeg har tamrotte" sier jeg. Vet dere hva hun svarte?? "Hva er tamrotter for noe?" sa hun.... :shock: :evil:

Så jeg fortalte henne at tamrotte er en tam rotte :roll: Og jeg sa at en hetterotte kun er en betegnelse for et fargemønster rotta har i pelsen, som ser ut som hette på hodet, og at det er en misforståelse at alle kaller ALLE rotter for hetterotter. Det heter tamrotte, sa jeg.

Da himlet hun med øynene, pekte på hylla og sa: "Der er maten til hetterotter"!" og så gikk hun :evil: :evil: :evil:

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Ja jeg vet det er mange dyrebutikker som sier hetterotter! Og i Asker står det hetterotte utenpå burene å :?

Ihvertfall som jeg har opplevd, vet de som regel best selv de som jobber der uansett hvor feil de har. Og kritikk eller råd, nei det skal de ikke ha... :? Ihvertfall slik jeg har opplevde det..
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Så lenge "hetterotte" er den betegnelsen som brukes i veterinærenes dataprogram er den umulig å bli av med. Alternativet der er "kolakkrotte" så jeg prøver ofte å velge det, men det blir liksom ikke akseptert; de bare stirrer på mine lubne medbrakte og rister på hodet. :roll:
Anita

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Når man kjøper dyr hos tropehagen zoo, så får man et sånt grønt hefte om dyret, sånn at man får gratis helsesjekk innen 3 uker..
Der skrev de at Marcus var en hetterotte :roll:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Nova

Post by Nova »

Sånn egentlig er det ikke verdens undergang for meg at folk sier hetterotte, men når eieren av butikken himler med øynene og GJENTAR hetterotte som om jeg var en idiot, da KLIKKER det mentalt for meg! Makan til oppførsel!! Det var jo hun som faktisk spurte meg hva en tamrotte var for noe.... Arrrrgh

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

¨Skriv en klage om dårlig service :P
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Tonje!
River avispapir

Post by Tonje! »

At folk kaller tamrotter for hetterotter er greit, man kan ikke forlange at alle skal kunne sånt. Men når man jobber i dyrebutikk, burde man vite litt mer. Og å skjønne hva "tamrotter" er krever da ikke så veldig mye hjernevirksomhet? Dessverre er det slik at mange dyrebutikker har personale som kan overraskende lite om tamrotter, og til og med kan gi råd som er direkte skadelige.

At de blander sammen ordene hetterotte med tamrotte bryr meg egentlig ikke så mye, men de burde ikke reagere på den måten når noen prøver å forklare hvordan det egentlig er. Da skjønner jeg at du ble sinna.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Locked