Hvis ingen vil ha dyret mitt, må det dø! (Ikke mine dyr!!)

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Hvis ingen vil ha dyret mitt, må det dø! (Ikke mine dyr!!)

Post by LILO »

Sitter her og koker mens jeg leser gjennom annonsene på dyrenett!!

Det er ikke få som truer med avlivning om ingen andre vil ta til seg dyrene deres.

Jeg vet at sånne trusler er forbudt her på forumet, men lurer på om det er noe dere i ledelsen har bestemt, eller om det generelt er ulovlig å skrive sånn i annonser.

Synes det er helt sprøtt at folk truer med sånt.

En ting er at de kanskje ikke kan ha dyrene selv, og derfor må avlive hvis de ikke får gitt dem bort, men det synes jeg de kan holde for seg selv!

I den ene annonsen sto det: ....Hvis ingen vil ha dem, så kan det hende de får en værre skjebne.
Synes ikke dette passer seg!!

Det er nok noen dyr som blir tatt imot av andre nettopp pga sånne utsagn, og dermed kanskje ikke får det så godt likevel, fordi noen bløthjertede personer tar til seg dyr de egentlig ikke har tid eller plass til, for å redde dem fra døden...

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Dette er en beslutning styret har tatt - om hva man har lov til å skrive i en annonse som blir lagt ut her på forumet, og hva som ikke er tillatt.

Dette kan det blan annet leses om her.

Generelt sett vil det si at hvis annonser eller innlegg virker støtende eller bryter med beslutningene nevnt i linken ovenfor, vil innlegget/annonsen bli endret av en av våre moderatorer - og personen som står bak vil få en PM/mail med begrunnelse og en advarsel.

Hvilke bestemmelser som gjelder omkring innhold i annonsene som blir lagt ut på dyrenett, kjenner ikke jeg, men jeg vil anta (på bakgrunn av hvordan noen av de annonsene er laget) at de ikke har moderatorer eller regler som arbeider på samme måte som vi her på NTF's forum har. Hvis du ønsker det, kan du sikkert sende personene bak dyrenett en mail og spørre om de har noen rettningslinjer en annonseposter skal forholde seg til, eller om det bare er fritt vilt - hadde vært interessant å vite.

- Tonje.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Ok, takk for svar. Jeg skal sende dem en mail og høre. Det er jo sånn at en kan klage hvis en synes en annonse er upassende, men det var jo så mange som skrev sånn...

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Vel, slike annonser er aldri koselig å treffe på, og jeg tror at måten mange kan reagere på i møte med slike annonseoverskrifter, er at de rett og slett velger å ikke lese de. Og dermed slår jo det tilbake på den det måtte være som forsøker å finne et nytt hjem til sine dyr.

Jeg er i allefall veldig interessert i å høre hva de måtte si om slike annonser, så post svaret her hvis du får et brukbart et. :)
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Nå har jeg sendt en mld til dem. Fant ingen steder der jeg kunne sende e-mail, så jeg gikk inn på den annonsen jeg syntes var værst, og sendte klage med forventning om svar, så da er det bare å vente og se om jeg får tilbakemelding

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Som Tonje skriver, på dette forumet vil slike uttalelser blir fjernet fra innlegg. Personlig synes jeg det er helt forkastelig å true med avliving; det er mulig enkelte gjør det av vanvare fordi de er desperate, men det river i hjertet å lese at noen er villige til å ta livet av en skapning de har vært mer eller mindre nært knyttet til. Jeg synes avliving er en vanskelig nok beslutning å ta når alt tilsier at det er den beste løsningen for et sykt dyr, jeg kunne aldri fått meg til å gjøre noe sånt mot et dyr bare fordi det passet meg å bli kvitt det. Nå er jeg partisk/inhabil, men jeg er glad for at vi har det så ryddig her på forumet at vi ikke godtar slikt her. :mrgreen:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Jeg gikk inn og fant et navn (og uheldigvis en generell adresse) og sendte mail til folket der jeg og - fant ut at jeg hadde nok spørsmål som jeg ikke fant svar på til å gjøre det. Så får vi sitte og vente i spenning begge to. :)

Ja, Ingrid, jeg er enig med deg - og jeg er utrolig glad for at dette forumet er så ryddig og ordentlig som det er.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

*Argh* dyrenett satte jo en moderator på annonseforumet for å "rydde opp"...send mail til admin der!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

jeg pleier å benytte meg av mailskjemaet som popper opp hvis man klikker på "synes du denne annonsen er upassende?" og si min hjertens mening om denslags spekulative annonser. (grrr! ergre seg...).
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Nå har de hvertfall fjernet det som sto i annonsen, om at dyra kunne lide en værre skjebne,i den annonsen jeg klaget på, men har ikke hørt et pip fra dem...og de andre annonsene er like enda..

Locked