Har ikke barn, og har ikke tenkt å få det på laang tid, men når/hvis den tid kommer: Oppdragelse mhp dyrehold er alfa og omega. Typen min fortalte en forferdelig historie fra da han var 7-8 år og de hadde kjælemus. venner av foreldrene var på besøk med 2-3 åringen sin. ungen vandrer av gårde på egenhånd og kommer tilbake med en mus i hver hånd; de hadde blitt knust i barnehendene som ikke visste hvordan man håndterer dyr. De voksne bare lo og gjorde ingenting for å straffe ungen eller si at det var galt. Stakkars kjæresten min ble selvfølgelig kjempelei seg og syntes det var fryktelig urettferdig.
Moralen er: lære barn hvordan man omgår og håndterer levende vesener fra de er små - og sette en nedre aldersgrense for når barna får lov til å leke med dyra på egenhånd. Jeg kommer sikkert ikke la mine fremtidige barn få leke med dyra mine før barna er minst 10 år gamle! Og tenk så mange hunder som har måttet bøte med livet fordi barn som ikke vet bedre går bort til fremmede hunder, skremmer hunden, og blir bitt - og hunden må avlives. Urettferdig!
Godt å høre at alt gikk forholdsvis bra Prøtte, men jeg ville også skaffet meg en ny lås hvis jeg var deg

Og at ungen bare gikk inn når dere ikke var hjemme...huff og uff. enig med de andre her; da er det noe galt hvis barnet ikke skjønner selv at det er galt i en alder av 5år å gå inn i andres hjem uten tillatelse.
Har ingen schnuskier for tiden

..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.