ikke rotterelatert (tidligere digitalkamera tråden)
Moderator: Moderatorer
Styrets ønske om å sette grenser er greit...men da blir det å litt feil å ha en plass for andre tanker samtidig! Da blir det litt dobbelmoral..vi liker det ikke men har en plass alikevell og skriver noen der DA sier vi i fra at dette er forum for rottesnakk!? Hvorfor holde på sånn? skaper full forvirring for hvordan man skal bruke og forholde seg til forumet.....Jeg syntes i alle fall det blir feil og drive sånn type "praksiss"
Jeg mener å at så lenge det står andre tanker Ja, da kan vi legge ut andre tanker, og andre tanker kan være så mangt...akkurat som Julie Erlandsen skriver, hun kunne ønske og fortelle oss en dyrehistorie men turte ikke....Er vel ikke sånn det skal bli...99% av praten her er vel om rotter..så den resterende % er det plass til geiter og annet snakk!
Jeg mener å at så lenge det står andre tanker Ja, da kan vi legge ut andre tanker, og andre tanker kan være så mangt...akkurat som Julie Erlandsen skriver, hun kunne ønske og fortelle oss en dyrehistorie men turte ikke....Er vel ikke sånn det skal bli...99% av praten her er vel om rotter..så den resterende % er det plass til geiter og annet snakk!
-
- Stjeler søppel
Når Fint_lite skriver at det var en dyrehistorie jeg ikke turte legge ut, var det vel mer at jeg tar til etterretning at jeg hadde fått forståelse av at en slik historie ikke skulle høre hjemme her.
Har tittet litt rundt på andre forum for å sammenligne......Jeg tror NTF trenger et OFF TOPIC. Det var vel Alvrina som nevnte det? Det burde løse "problemet" . Om det er noe problem,da?
mvh Julie
Har tittet litt rundt på andre forum for å sammenligne......Jeg tror NTF trenger et OFF TOPIC. Det var vel Alvrina som nevnte det? Det burde løse "problemet" . Om det er noe problem,da?
mvh Julie
medlemmenses oppslagstavle er vel en form for off topic bare med norske ord.....Det er uansett veeeldig missvisende for noen ikke alle da det står som det gjør nå....Vil man kun ha rotteprat bør det heller ikke stå at det er plass til andre tanker...for vi har alt en plass der det står Generelle rottespørsmål
Så om jeg tolket deg feil Julie Erlandsen så beklager jeg det!
Jeg blir bare litt små provosert da det står en ting men sies noe annet...og da det står der må det jo være lov!?.....
Eller hvilke andre måter kan ANDRE TANKER tolkes??
Mulig jeg bare er alt for blond, jeg vet ikke......
Så om jeg tolket deg feil Julie Erlandsen så beklager jeg det!
Jeg blir bare litt små provosert da det står en ting men sies noe annet...og da det står der må det jo være lov!?.....
Eller hvilke andre måter kan ANDRE TANKER tolkes??
Mulig jeg bare er alt for blond, jeg vet ikke......
-
- Stjeler søppel
Fint_lite: Intet å beklage! Tror jeg forstår godt hva du mener, og at du har følt deg provosert! Alt i orden!!! Jeg forstår godt argumentene dine også! Jeg blir ofte kontaktet privat om ting og tang, og jeg synes å se at mange trenger større forståelse for mer generelt dyrehold, dyrevern, dyreetikk osv. Tror det kan tjene rotteholdet også om vi ser litt større på det. Hvor grensene skal gå vet imidlertid ikke jeg. Så kan jo noen hevde at alle disse punktene blir godt ivaretatt allerede. Kanskje gjør de det også? Men kanskje det for enkelte kunne være enklere å forstå f. eks hva et flokkdyr er ved å trekke inn elementer fra flere hold enn hva som gjøres.
Når det gjelder om vi kan snakke om digitalkameraer, vise frem hunder, katter, griser etc.......ja, jeg vet ikke jeg? Det handler vel om hva slags forum man vil ha og kanskje plassproblematikk.
Skal jeg snakke for meg selv, tar jeg meg selv hele tiden i å forsøke å holde meg til saken. Vet veldig godt at det ikke er min sterkeste side her i livet.
Men har man mange forskjellige sorter dyr, trekker man konklusjoner i samvær med ett type dyr som gjør at man kanskje forstår rottene bedre. Dere som har flere typer dyr vet helt sikkert hva jeg snakker om. Samtaler med en proff på høner kan derfor gi meg mye nyttig input i forhold til mine rotter. Nettopp fordi høner i den grad er flokkdyr. Så grenseoppgangen her er fryktelig vanskelig. Det kan muligens være det enkleste å sette strenge grenser når målet er å få et ryddig og fint forum. Jeg er kanskje usikker på om det er den beste løsningen. Men det gir jo de som skal sette disse grensene veldig vanskelige oppgaver isåfall. 
Diskusjonen i seg selv synes jeg er fin og viktig!
mvh Julie
Når det gjelder om vi kan snakke om digitalkameraer, vise frem hunder, katter, griser etc.......ja, jeg vet ikke jeg? Det handler vel om hva slags forum man vil ha og kanskje plassproblematikk.
Skal jeg snakke for meg selv, tar jeg meg selv hele tiden i å forsøke å holde meg til saken. Vet veldig godt at det ikke er min sterkeste side her i livet.

Diskusjonen i seg selv synes jeg er fin og viktig!
mvh Julie
-
- Gammelrotte
Jeg har bare ett lite innspill her; det har blitt nevnt tidligere på dette forumet at vi bør begrense oss litt i å legge ut bilder av andre dyr enn rotter, fordi vi ikke har ubegrenset plass. Kanskje det er derfor vi bør holde oss til prat om rotter? Det betyr jo ikke at vi ikke kan ta en liten tur bort fra "rottestien", men at hvis vi vil ha en diskusjon om helt urelaterte ting, må vi være klar over at det kanskje en dag ikke lenger er plass til å skrive om rotter eller legge ut bilder av rottene våre.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
-
- Stjeler søppel
Absolutt enig, Ingrid! Et spm her er vel definisjonen på hva som er relatert til rottehold og hva som ikke er? Det kan man gjøre til et meget enkelt spm og man kan gjøre det til et ganske stort.
mvh Julie
(det var vel igrunnen essensen i det jeg prøvde å si i mitt forrige innlegg. Jeg blir stadig like overrasket over meg selv de gangene jeg makter å fatte meg i korthet. Ligger vel an til et nyttårsforsett for meg her kanskje....
)
mvh Julie
(det var vel igrunnen essensen i det jeg prøvde å si i mitt forrige innlegg. Jeg blir stadig like overrasket over meg selv de gangene jeg makter å fatte meg i korthet. Ligger vel an til et nyttårsforsett for meg her kanskje....

-
- Gammelrotte
Jeg melder meg på! Skulle ønske jeg kunne skrive noe rett frem uten omstendige utbroderinger....*sukk*Ligger vel an til et nyttårsforsett for meg her kanskje
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
-
- Stjeler søppel
-
- Stjeler søppel
Det har litt med plass å gjøre, ja. Både fysisk plass på serveren, og "drukning" av on-topic-meldinger og bilder i off-topic av samme. Men det handler ikke bare om plass, det handler om hvilket ansikt utad NTF ønsker å ha. Dette er Norsk Tamrotteforenings forum, og alt vi sier og gjør på dette forumet vil på en eller annen måte komme til å forbindes med NTF. Vi ønsker at NTFs forum skal være et rotteforum, med minimalt med annet snakk. Vi vil helst ikke ha en off-topic-kategori, da dette nesten oppfordrer folk til å skrive om alt annet enn rotter, istedet for å ha en oppslagstavle der rotterelaterte ting kan diskuteres med litt friere grenser, og god jul-meldinger og frustrasjoner over det kalde været (for det er jo så synd for rottene
) har en plass. Jeg har vært veldig aktiv på mange andre forumer, og jeg synes ofte de renner over av utenomsnakk. NTFs forum er, og jeg håper det vil fortsette å være, et rotteforum. Vi er relativt liberale med hensyn til utenomsnakk på Medlemmenes oppslagstavle, men det SKAL begrenses. Det betyr ikke at vi ikke tillater noenting, og det betyr ikke at man ikke kan snakke vennskapelig her. Prøv å se igjennom trådene på oppslagstavlen fra det siste året, så ser dere hva jeg mener.

Slette tråden så blir det mer plass til rotterelaterte saker.Julie Erlandsen wrote:Blæ-sak? Javel.
Det virket kanskje ikke akkuart sånn.![]()
Men, det spiller ingen rolle for min del.
Hvorfor tråden skulle slettes skjønner jeg iallefall ikke, men det er jo absolutt ikke opp til meg.
Tror jeg trekker meg her jeg.
Julie
Så blir det rent å pent utad
Mvh
Elin:o)
Elin:o)
Men hvis tråden slettes må jo hele diskusjonen gjentas igjen neste gang noen kommer med noe som er for off-topic...
Et lite forslag: hva med å slette gamle kjøp/salg-tråder for å få mer plass på serveren? Feks. "Rottebur selges, mål xxxx, kroner 500" "jeg er interessert, sender deg en pm" "ok, buret er solgt"
Et lite forslag: hva med å slette gamle kjøp/salg-tråder for å få mer plass på serveren? Feks. "Rottebur selges, mål xxxx, kroner 500" "jeg er interessert, sender deg en pm" "ok, buret er solgt"