Dyrlege-besøk.. :D

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Påss wrote:Kristin på Sørlandets Dyreklinikk er ålreit, synes jeg. Hun begynte i høst, og hvis jeg ikke husker feil nå, så har hun vært i England noen år.
Jeg er fornøyd med behandlingen jeg har fått i Sørlandsparken uansett hvem av veterinærene jeg har vært hos, men foretrekker Kristin på rottene :)
Ellers er også ABC Dyreklinikk i Vågsbygd anbefalt av Camilla Ø. her på forumet.
Ok takk, Var en tur på sørlandets klinikk for to dager siden...og han jeg pratet med da kunne ikke hjelpe meg for han hadde ikke boke der men hjemme hos seg selv....Så fikk jeg en mld på mobilen dagen etter om dossering av medisinen.....Klinikken som er like ved HiA, kom samboern min med Vesla...hun døde dagen etter. vi ringte vakt tlf noen ganger den helgen, men fikk intrykk av at de tenkte det er jo bare ei rotte hun klarer seg...selv om jeg sa at nå har hun gitt helt opp livet!

Men de i Vågsbydg er heller ikke så dyre de, har vært der en gang og....tokk 100 kr for den undersøkelsen, gikk ut ifra verdien av dyret..(dyrebutikk pris er jo ca 100 kr, men for meg er de som en uerstattelig skjelden edelsten..)
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Jeg har hørt blandede erfaringer fra Kristiansand Dyreklinikk (v/HIA). Leverte en av mine til Sørlandets Dyreklinikk v/Kristin for full narkose og sying pga veldig stygt bitt, og han var groggy, men våken og "virret rundt i ring på baken" da jeg hentet ham. Drakk med en gang, åt da jeg turte tilby ham mat og var selvfølgelig preget, men 100% seg selv ti-tiden på kvelden. Jeg voktet ham halve natta likevel, men gikk på jobb om morgenen uten å være redd :)
Kristin ringte meg etter inngrepet, forklarte hva som var gjort, hvordan jeg skulle forholde meg, laget ferdigdossert medisin for fire dager, samt time til kontroll fjerde dagen.
De sa at de alltid er litt redde, for rotter er sårbare og de brukte litt spesielle "saker" (i mangel på riktig ord ) ifm narkose, ekstra overvåkning osv osv. Husker ikke detaljene. Så de bruker neppe "kattenarkose", og ikke tror jeg kroppen driver den ut selv heller (uten hjelp :) )

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

For på klinikken ved Hia, da Vesla ble lagt i narkose...(ingen oppvåknings sprøyte etterpå) fikk vite at hun skulle våkne etter en time...men nei...vi ringte vakta da var en time blitt til 7 timer...men nei, ringte vakta igjenn da var 7 timer til et døgn...ringte dagen etter sa hn ike ville ta til seg noe at hun hadde gitt opp..men da skulle jeg vente å se dagen etter...hun døde fem timer etter den siste samtalen.....Skal ALDRI levere ei rotte til der! Følte at jeg ikke ble tatt no på alvor... Men de ved Travparken ,tror jeg må finne ut hvem hun Kristin er!! (uff, nei nå er det en fugl her som vil ut av buret sitt....)
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Som Påss sa så vil jeg absolutt anbefale ABC i Vågsbygd! Og jeg ville holdt meg laaaangt unna Kristiansand Dyreklinikk (ved HiA). Jeg har hatt flere dårlige opplevelser der og jeg har hørt om utallige andre. Blant annet vet jeg om flere dyr der som har dødd etter narkose. På ABC er de to dyrleger og begge er flinke, jeg er ikke sikker på hvordan de ligger i pris i forhold til andre. Jeg tror ikke de er blant de billigste...

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

De ved Hia var mest etter penger følte jeg! Føler de har drept Vesla mi, hun dama var mest opptatt av å prate om fugl da hun fikk vite at vi hadde en nymfeparakitt å...

Men de i vågsbygd er det ABC det erdenne adressen?
ABC Dyreklinikk
Skyllingsheia 1, 4621 Kristiansand

Er ikke så kjent med stedsnavn her enda så Syllingheia er i Vågsbydg??
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Camilla Ø wrote:Som Påss sa så vil jeg absolutt anbefale ABC i Vågsbygd! Og jeg ville holdt meg laaaangt unna Kristiansand Dyreklinikk (ved HiA). Jeg har hatt flere dårlige opplevelser der og jeg har hørt om utallige andre. Blant annet vet jeg om flere dyr der som har dødd etter narkose. På ABC er de to dyrleger og begge er flinke, jeg er ikke sikker på hvordan de ligger i pris i forhold til andre. Jeg tror ikke de er blant de billigste...
ABC og Sørlandets er veldig like i pris, - hvertfall ift vanlig konsultasjon. Etterkontroller osv er mye billigere enn konsultasjon, men det er ikke alltid jeg har betalt for etterkontrollen heller.. :)

Det heter seg vel faktisk at Kristiansand Dyreklinikk skal være spesialister på smådyr... men, men. Jeg leverer ikke mine der !

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Kristiansand Dyreklinikk fikk vi vite at de hadde spesialisert seg på fugl... :? hmm....dette blir bare rarere og rarere...men Sørlandets klinikk og ABS hva tar de av priser??? ca
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:De ved Hia var mest etter penger følte jeg! Føler de har drept Vesla mi, hun dama var mest opptatt av å prate om fugl da hun fikk vite at vi hadde en nymfeparakitt å...

Men de i vågsbygd er det ABC det erdenne adressen?
ABC Dyreklinikk
Skyllingsheia 1, 4621 Kristiansand

Er ikke så kjent med stedsnavn her enda så Syllingheia er i Vågsbydg??
Ca 150 m fra lyskrysset v/Lumber (mot Flekkerøy), rett på venstre side av veien. Kan ikke unngå å se det :)

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:Kristiansand Dyreklinikk fikk vi vite at de hadde spesialisert seg på fugl... :? hmm....dette blir bare rarere og rarere...men Sørlandets klinikk og ABS hva tar de av priser??? ca
Snakket med ei av de som jobber der, og hun sa ordrett : "og så er vi spesialister på smådyr".
Eneste fornøyde mennesket jeg vet om, som bruker Kristiansand har bl.a. benyttet dem til å sy opp tarmen på undulater (har falt ut under verping... hvis det er riktig at verping kan forårsake sånt).

Jeg har betalt alt fra 0,- til 250,-
Last edited by Påss on 05 Jan 2006, 15:27, edited 1 time in total.

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Påss wrote:Ca 150 m fra lyskrysset v/Lumber (mot Flekkerøy), rett på venstre side av veien. Kan ikke unngå å se det :)
Da tror jeg har kjørt forbi der før.... :)
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Påss wrote:
Fint_Lite wrote:Kristiansand Dyreklinikk fikk vi vite at de hadde spesialisert seg på fugl... :? hmm....dette blir bare rarere og rarere...men Sørlandets klinikk og ABS hva tar de av priser??? ca
Snakket med ei av de som jobber der, og hun sa ordrett : "og så er vi spesialister på smådyr".
Eneste fornøyde mennesket jeg vet om, som bruker Kristiansand har bl.a. benyttet dem til å sy opp tarmen på undulater som har falt ut under verping... hvis det er riktig at verping kan forårsake sånt.
virker som om de ikke helt vet hva de har spesialisert seg på.... :? Her sier de forskjellig...og spesialisert seg på smådyr kan de ikke ha gjordt da dyrlegen måtte legge Vesla i FULL narkose forde hun IKKE likte rotter :? Vesla hadde mistet en bit av halen så det stakk ut en beinbit som vi ville ha klippet av...(gjordt det samme med ei anna rotte og det gikk fint uten narkose..fikk medisin og salve mot bakterier...)
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Påss wrote:Jeg har betalt alt fra 0,- til 250,-
Per dyr? på vanlig helsesjekk, konsultasjon....? I så fall overkommelig pris
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:
Påss wrote:Jeg har betalt alt fra 0,- til 250,-
Per dyr? på vanlig helsesjekk, konsultasjon....? I så fall overkommelig pris
Jeg har hatt med meg ei og to rotter og betalt 0,- til 250,- (inkl. evt. resepter). Etterkontroll betalte jeg ikke for sist.
Har også fått resepter ved å svinge innom og har betalt 0,-.
Måtte avsted med bikkja da hun oppførte seg steinrart. Skikkelig kontroll - 3 røntgenbilder (redde for ryggen), baken og masse sånn, flere folk til å hjelpe til - 750 ... Noe jeg synes var billig, men det er vel kanskje bare fordi jeg føler meg ivaretatt på Sørlandets... :P :oops:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Det var ikke dyrt i det hele tatt!!!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:Det var ikke dyrt i det hele tatt!!!!
Eh... 280,- :wink:

Locked