:)

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe :) Jeg synes det alltid er vanskelig å finne navn. Nesten alltid iallefall. Når jeg så på min black eubk i dyrebutikken falt jeg så veldig for henne. Med en gang jeg fikk holde henne poppa nikki opp i hodet mitt :P Dermed ble hun hetene det ;)

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

hehe, ok! det er jo fint navn det da! :)

får vente til jeg har fått dem ihvertfall, da blir det sikkert lettere! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Det blir alltid lettere etter at man har sett på persoligheten og fargen deres og sånn :)

Hoyst_87
varamedlem

:)

Post by Hoyst_87 »

ja, det blir det, så jeg gleder meg så mye at jeg vet nesten ikke hvilket ben jeg skal stå på! :D hihi! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe. Det skjønner jeg veldig godt :) Det er litt spennende å måtte vente litt også da ;) Hvilke farger er det på de du skal få egentlig?

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

har ikke spurt om noen bestemte farger, det er egentlig det samme for meg! :) får se, har ikke snakket noe mer med mirre på en stund, har ikke fått noe svar på den siste meldingen jeg skrev til henne, så regner med hun ikke har vært her inne. Men så lenge jeg får to gutter, så er jeg egentlig fornøyd! :)

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe.. det er bra :thu: Det er ikke farger som er viktigst :) Selvom jeg har er liten forkjærlighet for fawn og champagne da :) har ingen av de, men synes fargen er helt nydelig :)

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hehe, fullstendig enig med deg! jeg har egentlig ikke rukket å få noen yndlingsfarger ennå heller, siden jeg ikke visste at det fantes andre farger enn black hooded og black og albino før jeg meldte meg inn her for 3 dager siden liksom..! :oops: hehe! men en liten favoritt må vel være european berkshire, svart, siden Storm var det, og han var litt yndlingsrotte da! :) hihi! men gleder meg til å få litt andre farger i huset! :)

forresten, hva slags ting kan jeg finne på slik at Hoyst får beveget seg litt mer? er ikke så lett når han løper rett under senga når han får gå løs på gulvet! :P noen ideer? hva gjør du for å aktivisere dine? nå skal jeg kanskje kjøpe nytt bur også da! :)

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Mine rotter har et svææææært bur som de leker i når de gidder å bevege seg utenfor liggeplassen :P Når rottene mine er ute er de som regel på sofaen og stuebordet. Jeg pleier å legge litt doruller rundt om kring (selvom de ikke kan krype gjennom stopper det de ikke for å prøve:P) Det er vel egentlig like mye for min skyld det da, for jeg synes det er så gøy å se de gå rundt med en dorull på hodet liksom :P Han også noen ganger papirballer som de leker med. Putter gjerne litt nam inni der også ;)

Her er noen forslag også http://www.dapper.com.au/toys.htm#diggingbox

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hehe, oki.. jeg tenker at jeg skal ikke ha et ALTFOR stort bur, da jeg slutter på skolen 11.mai, og skal få med meg alt fra et sted til et annet da.. :P oki.. Hoyst har vært litt i senga, men det er ikke noe gøy, og litt på bordet, også pleier han å sitte på et lite skap ved siden av vasken når jeg steller meg for kvelden.. ellers så liker han VELDIG godt å gå inn i klesskapet mitt da, siden døra nesten aldri er lukket, fordi jeg har for mye klær.. så da romsterer han rundt i nederste hylle og blir nesten borte inni der.. også er han jo med inni genseren eller i lomma på hettegenseren av og til da, hvis jeg skal ut en liten tur.. :) det liker han! da skal han alltid stikke av.. men er liksom ikke sikker på om han får NOK mosjon! men blir helt sikkert betraktelig bedre med nye lekekamerater.. :)

hehe, doruller på hodet? DET må jeg prøve en gang!!! :D hehe! papirballer med snacks inni hørtes lurt ut.. har ikke helt funnet ut hva han liker best ennå da, tidligere eieren sa at mandler var en stor favoritt, men virker mest som om han bare hamstrer dem og ikke gidder å spise de! :P

på lørdag fikk han littegrann rå kjøttdeig, mais, en agurkbit og litt salat, og alt det var ihvertfall borte på et blunk, så regner med mais er nam! bare dumt at ikke JEG liker det!

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe.. her får rottene mine rester fra de fleste måltider :P så sant det ikke er krydret da. Mine elsker mais, og pommes frittes. Men selvfølgelig, alt med måte. Egentlig alt de ikke får å ofte er godt :P Valnøtter er også godt ;) Da han rotta de noe å streve med skal jeg si deg ;) hvis han gidder da :P gutten min er ikke så interessert i det, men jentene mine er helt gale når de får det :D

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hehe, tror jeg skal teste valnøtter! hvis han ikke gidder, så kan jeg spise de selv, for DET er namm! :)

ja, rester fra måltider er sikkert bra, men her på skolen får vi servert mat, så da er det litt vanskelig å få med seg rester.. :P hehe! men kan nå teste! i dag fikk han litt kokt makaroni, tror det var gøy, når han først turde å smake på de! :D ost får han ikke så mye av lenger, bare litt av og til, og da som oftest ost som har blitt laget her på skolen. DET liker han, litt sånn sterk, modnet ost! :)

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe.. ost er nam ja ;) Tror rotter vil spise det de får nesten jeg :P Mine kan ikke fordra gulrøtter da av en eller annen grunn :P ingen av de 9 mine liker det :? :P

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Hoyst liker ikke eple.. :P rar.. Og ikke kokt potet heller! Men havregryn med melk liker han! den ene gangen jeg har spist på rommet liksom, kommer han og begynner å stjele havregryn fra skålen min.. :P

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe.. de er tyver alle sammen :P jeg hadde lagd meg frokost idag (sykemeldt skjønner du). Skulle hente meg litt juice. Når jeg kom tilbake satt tre rotter å spiste plegget mitt :S hehe. Måtte lage meg ny brødskive, men det gjorde ikke noe :)

Locked