det er jo egentlig kjempelite, men når man går med underskudd(min egen feil), så er det litt penger... 100kr er nok til mat en hel helg, det! hehe.. er litt kjipt å måtte låne penger av mamma for å kunne reise til oslo, liksom..
men hvis man bare klarer å holde styr på økonomien sin og ikke bruker penger på masse unyttige ting (slik som jeg har gjort ), så går det fint å være student, som oftest..!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
Synes at jeg bor for langt nord til at det er noe vits å melde seg inn....
Har ingen medlemsfordeler egentlig med å være medlem hvis man ikke bor nært nok til å hente sekker med for og strø selv.
Porto er dyrt,så betaler dobbelt for en sekk.
Nytter ikke å få sendt to sekker i slengen pga sekkene er for store og tunge så er dobbel porto uansett...
Gnagbladet var fint å få,men var ferdiglest på kun kort tid.
Så medlemsavgiften ble litt i meste laget for en fattig stakkar når man ikke har noe igjen for det egentlig..
Den dagen det blir medlemsfordeler på alle er jeg med igjen.
Jeg synes det er mange fordeler med å være med i NTF, jeg, selv om man må betale porto på foret. Bare se her:
Det foret vi brukte før kostet 115,- for 750 gram. "Kriseforet" vi har brukt kostet ca. 98,- for 1,5 kg. RM1 koster meg 442 for 12,5 kg. Kilosprisene blir som følger:
"Krisefor": 65,33
ZooVet: 143,75
RM1 m/porto: 35,36
I tillegg bestod det gamle foret av flere forskjellige biter, hvorav rottene mislikte de grønne pellets'ene (som utgjorde 50% av foret). Resultatet ble at vi aldri klarte å få dem til å spise de bitene de ikke likte, og vips, så ble kilosprisen på foret i realiteten det dobbelte. Kriseforet var elendig, jeg håper vi aldri trenger kjøpe noe sånt skvip igjen.
En helt annen ting er at de av dere som velger å ikke være medlemmer gir slipp på muligheten til å være med og påvirke NTF som forening! Dersom det f.eks. er mange som synes det er urettferdig at folk som ikke kan hente foret selv må betale porto på frakt, ville det beste være om alle dere ble medlemmer og la frem saken for styret, som et ønske fra medlemmene. :rottehode:
Og for å få flere medlemsfordeler, trenger vi flere aktive medlemmer som kan bidra litt
Det er naturlig at de fleste aktiviteter skjer i østlandsområdet da det er her vi har flest aktive medlemmer, men det er ingenting i veien for at vi kan arrangere noe andre steder i landet dersom nok medlemmer melder sin interesse.
Men som Ingrid sier - kontakt styret dersom du vil bidra til at NTF blir en bedre forening!
Jeg ved ikke om jeg er klar til at blive medlem af en forening igen lige med det samme. Jeg har i år valgt ikke at være medlem af DRF af forskellige grunde, og har i hele det sidste år haft generelt ubehagelige oplevelser i forbindelse med foreningsarbejde. (ikke kun DRF).
Jeg vil måske gerne være medlem af NTF med tiden. Men ikke lige nu.