Været der du bor?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Jeg liker heller ikke snø.
Eneste gangen snø er koselig er når man sitter under pledd og drikker kakao. Da er det koselig. Ikke ellers.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Tjaaaa...eller å gå sein, sein kveldstur med kjæresten den natta den første snøen kommer...? :wink: Eller å sitte i vinduskarmen med pledd og kakao og se på snøen som faller sakte forbi... Eller å være kjempesta og SKAL bygge snømann selv om det bare er pittelitt som har lagt seg :P
Men så er jeg vintermenneske av rang, også da :D
Sistemann opp i bakken er treig, osv...

Men her i Trondheim har vi ennå ikke sett snurten av et snøfnugg... Det er bare gudsjammerlig kaldt...helt pyton å sykle hjem fra jobb om kveldene! Blåser innmari kaldt fra Nidelva, er i grunn glad jeg bor på rettsida av Elgeseter bro.
Men jeg hørte noen rykter om snø i kveld eller i morgen, så nå er jeg rimelig spent :D

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Nå har det lagt seg et fint lag med snø på hustakene og i bakgården på Ila :D Samboeren måtte pent ta bussen til jobb, og jeg har nå gått lang tur i snøværet i Trondheim sentrum.
Leser jeg dette om igjen i mars, kommer jeg sikkert til å lure på hvem sine sokker jeg har røyka, men det er noe med den første snøen :P
Gleder meg allerede til å finne frem slalomskia og dra i Vassfjellet :sol:

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Hørte samboeren min måtte skrape bilvinduene i dag morgens. Det er kaldt på vestlandet også. Det er noe med den klare vinterluften. Liker å puste den inn i hvert fall. Og nå har det vært mye sol, så bladene på trærne har nydelige farger :)
Hilsen!
Rose

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

JIPPI!!!

Ut og kaste vinterens første snøball! :bravo: :bravo:

...og det er bare 2 måneder til julaften!
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Jeg ELSKER å ake!! :mrgreen:

Skal på et seminar i Tromsø om et par uker. Sikkert kaldt der oppe da! Brrr!! Må finne frem ullundertøyet da tenker jeg meg! Alt med vinter er bra utenom mørke. Blir ganske lei når det nærme seg slutten av februar. Har alltid sagt at det er en ypperlig tid til å ta en sydentur, men det blir aldri noe av.. :(
Hilsen!
Rose

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Nå er det masse herlig snø i hele Trondheim sentrum, og ise ise kaldt! (Men noen fant seg Puma vinterhansker i Frankrike, og har ingen grunn til å klage :wink: ) Har bygd minisnømann ved siden av askebegeret i bakgården, og gleder meg vilt til de åpner Vassfjellet.
Sykkelen er inntil videre parkert, i påvente av nye piggdekk :lol: Og kjæresten er behørig og høytidelig snødøpt i den første og beste brøytekanten jeg fant :P
Vips så var man 10 år yngre! :D

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Heldig dere.. her er det ikke snø... bare grått være med sludd og gjørme .. :( :)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

(Kristiansand)...regn....regn....vind....regn...regn....oj,snø?? nei regn.....kaldt...varmt....hva er den gule greia på himmelen?? borte......vind...vind...snø...snø....varmt...regn.....det var vel rapporten for en dag......hahaha!!! GOOOD JUUUUL :jul:
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

For å si det sånn, sommeren i Tønsberg er det ikke stort å klage på (vel, jo, det blir altfor varmt her.. ), men vinteren? Jeg hater vinteren her. Regn, slaps, is over alt..

Ble så glad når det begynte å snø store "kjærringer" når jeg skulle på butikken tidligere i dag. Men innen jeg kom hjem igjen, så regnet det.. Jeg savner Trysil og vinteren der.. Savner til og med Oslo og vinteren der. Fy, som jeg gleder meg til sommeren kommer! Ha det bra, Tønsberg!
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Henrik Olavesen

Post by Henrik Olavesen »

Nå har nesten all snå her jeg bor forsvunnet,jippi :) :) :) .
endelig er det en dag med sol :sol: og ikke alltfor kaldt.
Er ikke glad i vinteren,kunne gjerne ha feiret jul under en palme på en sydhavsøy :sol:
gleder meg til sommeren,menogså til jul,GAVER :D :D :D

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

:sol: hva er det??
Sola har vært borte ei stund nå og kommer ikke tilbake før 21 januar..
Da er det den O store soldagen hær i byen.....
Været har vært helt for jævlig i år å vi har alt for lite snø!!
Snøen dekker akkurat bakken og det er ca 50 cm for lite etter min smak!
Er helt tragisk med jul uten hauger med snø :cry:
Å tempraturen er også helt skakk kjørt..Ene uka -10 og den andre +10 nesten..Ikke normalt nei....
Mvh
Elin:o)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Det som vist nok kalles for sol.... :hm: har vært fremme her i dag.....er ikkehelt sikker, jeg blei blendet da jeg satt i soffane så jeg fikk ikke sett godt nok etter hva det var..... :narr:
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

No pissregner det hær :cry:
Det lille som va av snø er nok bort til i morgen!Buhu.........
Glatt og farlig ute,mange som kommer til å tilbringe jula med gips på en av sin kroppsdeler ja!
Skal snø ikke regne!!!!
Mvh
Elin:o)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Elsol wrote: Skal snø ikke regne!!!!
helt enig, det er DESEMBER!!! hvor er jule stemningen uten snø?? :hm:
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Locked