Dyrlege-besøk.. :D

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Og det å føle seg ivaretatt ikke minst!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

og spesialisert seg på smådyr kan de ikke ha gjordt da dyrlegen måtte legge Vesla i FULL narkose forde hun IKKE likte rotter
Høres ut som om vi har truffet på samme dyrlege. Hun klarte å gi en av rottene mine sprøyte uten å ta på henne!!! Det var ikke noen god opplevelse!!!

Jeg tror det er en dyrlege der som er veldig flink på fugler (ifølge klinikken selv, vel og merke!!) ellers så tror jeg "smådyr" er alt som er mindre enn kuer og hester...

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Camilla Ø wrote: Høres ut som om vi har truffet på samme dyrlege. Hun klarte å gi en av rottene mine sprøyte uten å ta på henne!!! Det var ikke noen god opplevelse!!!
uten å ta på henne?? hehe....hvordan klarte hun det? Må være innøvd den der!! Smådyr for de er kanskje hund og katt?? og de andre tør vi ikke ta på! Men hvorfor være dyrlege da man ikke tør ta på dyra?! Den undrer jeg litt på....
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:
Camilla Ø wrote: Høres ut som om vi har truffet på samme dyrlege. Hun klarte å gi en av rottene mine sprøyte uten å ta på henne!!! Det var ikke noen god opplevelse!!!
uten å ta på henne?? hehe....hvordan klarte hun det? Må være innøvd den der!! Smådyr for de er kanskje hund og katt?? og de andre tør vi ikke ta på! Men hvorfor være dyrlege da man ikke tør ta på dyra?! Den undrer jeg litt på....
Vet ikke hva jeg skal si - jeg ble til og med fotografert med mine da jeg var på Sørlandets med to en gang :sol: I tillegg var Rolf på rundtur til alle de ansatte etter kontrolltimen - både for å vise hvor vellykket det var til de som var med under inngrepet, og i tillegg fikk de ekstra erfaring i å håndtere dem... for ikke alle håndterte like mye rotter og hadde godt av treningen, som hun sa :wink: Mye rotte å håndtere, med det fleskeberget på 800 gram... *slankekur står på programmet*
Ho mor var en smule stolt 8)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Virker som hyggelige folk på sørlandet!! Mulig han jeg pratet med var litt forvirret eller at det hadde skjedd mye rart der den dagen...men det at jeg fikk sms fra han hadde han ikke glemt meg i alle fall!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Lillenill

Post by Lillenill »

Hmmm... Merkelig... De må da ha kunnskap om små dyr også, ikke bare å lese en bok, og å følge den.. De må jo vite hva de skal gjøre, føre de holder på sånn som de gjør....
Huff, stakkars dyr... Dit skal ikke jeg med jentene mine, risikerer å få de døde hjem jo..
Men skal de oppvåkningssprøyte etter narkose??

Hmm.. :shock:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Lillenill wrote:Hmmm... Merkelig... De må da ha kunnskap om små dyr også, ikke bare å lese en bok, og å følge den.. De må jo vite hva de skal gjøre, føre de holder på sånn som de gjør....
Huff, stakkars dyr... Dit skal ikke jeg med jentene mine, risikerer å få de døde hjem jo..

Ja...hmm....snakket litt med min tidligere faste vetrinær om narkose...noen er det oppvåkning til mens andre ikke....men det at dyrlegen ville se i en bok kan vel være han er usikker, og at akkurat han jeg pratet med ikke har store erfaringen med rotter...vet ikke...Hender min lege blar i ei bok å.....vet ikke jeg...

Sørlandet klinikken skal jeg ikke sette mine bein inn til igjenn bortsett fra da jeg vil vite hva slags narkose Vesla mi fikk...Det MÅ jeg finne ut av, har ikke orket å dra dit enda!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Lillenill

Post by Lillenill »

Fint_Lite wrote:
Lillenill wrote:Hmmm... Merkelig... De må da ha kunnskap om små dyr også, ikke bare å lese en bok, og å følge den.. De må jo vite hva de skal gjøre, føre de holder på sånn som de gjør....

Ja...hmm....snakket litt med min tidligere faste vetrinær om narkose...noen er det oppvåkning til mens andre ikke....men det at dyrlegen ville se i en bok kan vel være han er usikker, og at akkurat han jeg pratet med ikke har store erfaringen med rotter...vet ikke...Hender min lege blar i ei bok å.....vet ikke jeg...

Sørlandet klinikken skal jeg ikke sette mine bein inn til igjenn bortsett fra da jeg vil vite hva slags narkose Vesla mi fikk...Det MÅ jeg finne ut av, har ikke orket å dra dit enda!

Ta den tiden du trenger du, bare du som må finne ut av det:wink:
Men jeg går til vetrinær som kan litt og er fornøyd:wink:
Greit å lese i en bok hvis man er usikker, men også greit å ha litt kunnskap om smågnagere uansett om man er dyrlege eller ikke..
Når det gjelder narkose, så må man være nøye, for rotter er jo ømfintlige dyr for det og lett for hjertet å stoppe:cry:
Han burde kanskje lære seg litt mere om gnagere og narkose..
Men det var jo ett uhell, såklart.. Men skjønner godt at du er trist og lei deg enda.. Å miste noen er ikke så gøy:cry:

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Sørlandet klinikken skal jeg ikke sette mine bein inn til igjenn bortsett fra da jeg vil vite hva slags narkose Vesla mi fikk
Det var Kristiansand Dyreklinikk du var på, Sørlandets er bra :wink:

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Tror det må være riktig å være ganske selektiv i valg av dyrlege. Jeg forholder meg til flere forskjellige dyrleger avhengig av hvilket av dyrene våre som er syk. Er det noe alvorlig, evt noe jeg ønsker råd om i forhold til forebyggende tiltak med hønene, ringer jeg veterinærhøyskolen. Når det gjelder geitene, er det en lokal jeg bruker om det er noe jeg lurer på. Om det dreier seg om katter er det en annen jeg bruker. Mht råd angående rottene er det 2 forskjellige i nærheten som kan brukes. Poenget mitt er at det er stor forskjell på hva de kan eller ønsker å forholde seg til. Noe som forundrer meg litt er at det på meg virker som det er ganske få dyrleger som har en generell grunnkunnskap om dyr som gjør at de klarer å trekke konklusjoner selv om de står overfor et dyr de ikke har møtt så mange av før. Nå kan man kanskje si at ting er ganske spesialisert, men likevel...?
Julie

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Ja, jeg har bodd i kristiansand siden august 2005 så jeg finnes ikke kjent med dyrleger her i området enda, har blitt til at jeg har nå vært hos tre forskjellige klinikker....vil gi de på sørlandet en sjangse til, da må jeg få en annen vetrinær ble anbefalt Kristin! Der jeg kommer fra hadde jeg fast dyrlege,var bare en dyrlege i området. Men han er dyktig med dyr å...Og jeg hadde arbeidsuka mi der, kjempe spennende! Da fikk jeg sett på div.... hunden og katten "går" dit enda! De må riktig nok bæres inn, hunden å!! haha.....

Men jeg vet ut i fra mine "forsøk" her hvem og hvor jeg ikke skal tilbake til!! Plutselig skjer det et akutt tilfelle og da bør jeg ha funnet en god dyrlege........Er masse og passe på da man har dyr!! Man vil dems beste hele veien!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Ja, finner man en god dyrlege, så tvihold på han/henne!!! :)
Julie

Påss

Post by Påss »

Julie Erlandsen wrote:Tror det må være riktig å være ganske selektiv i valg av dyrlege. Jeg forholder meg til flere forskjellige dyrleger avhengig av hvilket av dyrene våre som er syk. Er det noe alvorlig, evt noe jeg ønsker råd om i forhold til forebyggende tiltak med hønene, ringer jeg veterinærhøyskolen. Når det gjelder geitene, er det en lokal jeg bruker om det er noe jeg lurer på. Om det dreier seg om katter er det en annen jeg bruker. Mht råd angående rottene er det 2 forskjellige i nærheten som kan brukes. Poenget mitt er at det er stor forskjell på hva de kan eller ønsker å forholde seg til. Noe som forundrer meg litt er at det på meg virker som det er ganske få dyrleger som har en generell grunnkunnskap om dyr som gjør at de klarer å trekke konklusjoner selv om de står overfor et dyr de ikke har møtt så mange av før. Nå kan man kanskje si at ting er ganske spesialisert, men likevel...?
Julie
Jeg forholder meg til flere dyrleger, men til samme dyreklinikk. De er hvertfall fire veterinærer som jeg vet om. Vi har opp gjennom årene (fra jeg var lita) brukt dem på hunder, hester, katter, fugler og nå rotter. Og så er det jo bra at det er en øyespesialist der bl.a. Og i tillegg har jo Gunn alle dyrene i dyreparken. Så de blir jo ganske allsidige tilsammen :)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Julie Erlandsen wrote:Ja, finner man en god dyrlege, så tvihold på han/henne!!! :)
Julie
Man må det! Er sånn med oss mennesker å, passer ikke kjemien bytter jo vi fastlege å!!

Sørlands klinikken ligger fem min unna meg ca, så det passer å bra! Og som påss skriver at de er allsidige.....var nok jeg som fikk snakke med gal mann da jeg var der, for han måtte se i en bok.... :hm: .....men så er det flere vetrinærer der med hvert sitt felt....Blir ikke Tutta mi noe bedre om noen dager må jeg opp dit med henne tenker jeg..jeg kan be om å få time hos Kristin da??
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Ja - ring å spørre dem bare. Kristin er ikke på sidene deres, men de er nok ikke kommet så langt.
Tlf.nr: 38 09 55 00, http://www.sorlandets-dyreklinikk.no/

Locked