Mitt navn er da Tora, og jeg er en 20 år gammel jente. Jeg er utdannet Naturforvalter, men jobber som kokk per dagsdato. Jeg bor i Kristiansand, i et lite hvit trehus i posebyen sammen med forloveden min Robert.
Mine første rotter fikk jeg sommeren 2005, og var to nydelige PEW jenter. De ble kallt Athene og Afrodite..De var unger fra et tilfeldig kull som noen på skolen hadde fått. Foreldrene var nok Imazo rotter, men begge jentene mine var helt vidunderlige.. Etter jeg fikk de ble jeg selfølgelig helt hektet!
Jeg bestemte meg for at to rotter ikke var nok, og fikk to gutter som hette Eros og Hercules..De var en agouti hooded, og en husky.. Etter hvert begynte jeg å interresere meg mer og mer for hvor de kom fra og hvilke linjer de hadde. Jeg fikk de i utgangspunktet av en vennine som ikke var sikker på hvor de kom fra. Etter å ha spurt meg litt rundt, fant jeg ut at besteforeldrene kom fra en i stavanger som hadde drevet med rotter en liten stund. Desverre hadde han rykte på seg for å drive med kraftig innavl! Jeg hadde derfor aldri noen unger på disse rottene. Noe som nesten var litt synd, for de hadde så godt gemytt!
Etter å ha hatt rotter en stund oppaget jeg Ntf (norsk tamrotte forening), og for en verden! På ntf ble rotter behandlet som likeverdige, noe jeg ikke var vandt til at de rundt meg gjorde. Jeg ble mer og mer aktiv på forumet til Ntf, og begynte å intresere meg for avl. Min første oppdretterrotte kom fra Annbrit Jørgensen i danmark, og var den vakre Amelia. Hun var en nydelig blazed himalaya. Etter jeg fikk Amelia hadde jeg et par kull, men våren 2009 måtte jeg ta det tunge valget å selge alle rottene mine. Jeg skulle begynne å studere, og jeg sto plutselig uten sted å bo. Huseiger skulle selge huset, og jeg kunne ikke flytte hjem med rottene, for min bror er allergisk. Da solgte jeg hunden min, katten min og alle rottene utenom Foliè. Hun ble sendt til en venninde av meg som også har rotter, som sa Foliè kunne bo der til jeg fikk orden på ting (jeg hadde ikke hjerte til å selge ho),
Heldigvis møtte jeg Robert, som jeg nå bor sammen med. Til å begynne med hadde vi bare Foliè mens vi ventet på Piffi & Ginger, men Robert ble fort smittet av GMR (get more rats) syndromet, og nå er det jeg som må si stopp. Han begynner å bli mer gira på rotter enn meg, og han begynner tilogmed å lære seg genetikk! Jeg avler ikke selv lenger, men rottene lånes ut til avl om ønskelig, og hvis det dukker opp en partner som passer bra sammen med noen av mine hunner er det mulighet for vurdering. Jeg har også et par rotter på fòravtale her, og de er selvsagt akkurat like høyt elsket som de andre rottene våre! Utover dette ønsker jeg meg mange bur, med glade, kyssende rotter med masse personlighet!
Jeg har også en Basenji på 5 mnd, som i skrivende stund er VELDIG i løpetid
Slenger også med noen bilder av kjerringa :bashful:
En liten søt baby James til Marlen spiser frokost inni morgenkåpen min :glise: