Tropehagen Zoo, Mosseporten

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Heidi: GODT!
I tillegg velger man jo selv hva man vil delta i av diskusjoner og hvordan man vil delta i dem.
Der finnes synes jeg en del andre punkter rundt dette også, men det kan vi om det blir naturlig ta i en annen sammenheng. :)
mvh Julie

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Så da kan dere jo spørre meg hvis det er noe jeg kan svare på.....
Hvilke underleverandører / grossister leverer / kan levere svenske rotter til kjeden? Vi ettersøkersøker slike opplysninger i en annen tråd også; ikke fordi vi jakter leverandører for underholdningens skyld - mere for å være litt forberedt den dagen det dukker opp en kobling mellom SDA og svensk import (dette skal være en kjent smittevei i Dannmark).
Anita
PS - PM er OK.

Lillenill

Re: Tropehagen Zoo, Mosseporten

Post by Lillenill »

Heidi wrote:Noen som kan ta seg en tur innom der og fortelle hvordan det ser ut? Jeg har fått et tips om at forholdene er veldig dårlige for rottene der. Er de så dårlige som jeg fikk høre så er det på sin plass å fortelle eieren av butikken at hvis det ikke gjøres noe drastisk i løpet av svært få dager vil NTF sende en formell klage til Tropehagen-gruppen, Norske Zoohandleres Bransjeforening, og Dyrebeskyttelsen.
Mulig jeg kommer litt for sent her - Men var innom der for to uker siden - Og liker ikke det som var der..
Glemte å ta bilder derfra, men kan jo gjøre det neste gang.. Synes så synd på dyrene der:(

Idamb

Post by Idamb »

Her en dag var jeg på mosseporten, da hadde de masse små rotter. De var så søte, at jeg vurderte å kjøpe en, da jeg spurte om alder å sånnt, fortalte de meg at de ikke var til salgs, for de var syke, alle hadde luftveisinfeksjon eller no sånnt.. uff, det var mange rotter også, kanksje 20 eller no. :| Bra de erærlige i alle fall da, hadde vært synd åkjøpe en syk som smitter de andre.

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Hmmmm, Hadde de sååå mange inni ett sånt lite bur? De de pleier og bruke, de skuff greiene?

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

fikk nylig svar fra mattilsynet på mailen min angående det at de selger mus og rotter til slangemat. de sa noe jalla om at de skulle følge sine vanlige prosedyrer..bla bla bla. betyr vel at de skulle sjekke.
de har vært dårlige på å skille kjønn, jeg kommenterte det da jeg var å så på rotter tidligere. men de hadde i det minste god plass, de sto i chinchillaburet. senere skilte de også jenter og gutter (på tide!) og satte dem i hvert sitt ørkenrottebur, til det bare var to jenter igjen som ble satt i en hamsterskuff. grunnen til at jeg kontaktet mattilsynet var altså at de selger mus til slangemat (det vet jeg helt sikkert) og at de på mystisk vis blir først utsolgt på voksne rotter og nyfødte bebiser. det var heller ingen bommert at de hadde blandet gutter og jenter, det var de klar over, noe daglig leder benektet da jeg var der senere (hun visste ikke at jeg hadde sett det :roll: ).
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Idamb

Post by Idamb »

RotteGjengen wrote:Hmmmm, Hadde de sååå mange inni ett sånt lite bur? De de pleier og bruke, de skuff greiene?
neinei! Var i det største der, som de hadde chinchilla før. Jeg er ikke sikker på hvor mange det var, men det var i alle fall 10, minst.

Locked