4-5 uker gamle drektige hunner

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Da er Py's unger 5 dager gamle. De har nå fått tydelige tegninger.

Nr 1: Black Hooded. 11 gram i dag. Gutt(?)

Nr 2: Black Banded Husky. 9 gram i dag. Jente(?)

Nr 3: Black Banded Husky. 8 gram i dag. Gutt(?)

Nr 4: Black Banded Husky. 11 gram i dag. Gutt(?)

Nr 5: Black Hooded. 9 gram i dag. Jente(?)

Nr 6: Black Hooded. 11 gram i dag. Jente(?)

Nr 7: Black Hooded. 9 gram i dag. Gutt(?)

Nr 8: Black Banded Husky. 8 gram i dag. Gutt(?)

:)

I tillegg har også Frostdrypp og Edain fått unger, nå natt til i dag. Eller, regner med Frostfrypp må ha født i går kveld, jeg var ikke innom rottene i går kveld, bare på ettermiddagen, pga en syk hest på jobben.

Frostdrypp har fått 6 små, alle store og sterke. Klarer ikke se tegningene på alle ennå, selv om man skimter den på noen, faktisk.

Nr 1: Lyse øyne, 7 gram i dag. Jente(?)

Nr 2: Mørke øyne, 6 gram i dag. Usikker på kjønn.

Nr 3: Black Banded Husky, 8 gram i dag. Gutt(?)

Nr 4: Black Banded Husky, 9 gram i dag. Gutt(?)

Nr 5: Lyse øyne, 6 gram i dag. Gutt(?)

Nr 6: Black Banded Husky, 8 gram i dag. Gutt(?)

:)

Edain har fått 15 små, men ville ikke forstyrre henne eller de små så mye, og i tillegg har de ikke fått tegninger ennå, så jeg klarer ikke skille dem fra hverandre. :P Men kommer oppdateringer på dem.

Cyrene viser ennå ingen tegn på at hun er nær ved å føde, men har gått opp til 167 gram.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Så flott!! :bravo:

Lykke til med både små og "store" (mødrene :mrgreen: )
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Jeg vet! :) De er kjempeflinke med ungene, passer skikkelig godt på dem. Regner med at Frostdrypps unger kommer til å bli noen skikkelig kraftige plugger, iom hun bare har 6 stykker. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Hoyst_87 wrote: Regner med at Frostdrypps unger kommer til å bli noen skikkelig kraftige plugger, iom hun bare har 6 stykker. :)
:spise:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Oii! 21 ungar i løpet av ei natt. :shock: :lol:

Gratulerar med nye reker. :bravo:

Har du forresten prøvd å nå meg på mobilen? Det er ikkje hjelp i - mobil og lommebok er stjålet. :evil:

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Hvordan går det med de små? :)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Eg tek meg friheiten til å svare litt for Astrid. 8)

Siste mamma fekk ungar på juleafta ( :slede: ), og no har ho totalt 58 rotter. :bravo:

Meir veit eg ikkje. :smack:

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Takk, Renate! Må bare beklage mitt lange fravær! Har ikke hatt tid eller ork til å sette meg ved pc'en.. :P

Py's unger er nå 18 dager gamle, og alle utenom en hadde åpnet begge øynene på onsdag. Den siste lille har bare åpnet det høyre øyet, og det ser ikke ut som han har tenkt å åpne det venstre. Det ser forsåvidt heller ikke ut som om det er noe under der, så kanskje har rett og slett ikke har noe øye der, jeg vet ikke. Vi får bare vente og se! De begynner iallefall å bli nokså aktive, nå er det ikke noe 'sitte stille på vekten'-greier lenger nei, nå skal man løpe alle andre steder! Den flotteste, synes jeg, er liten Husky med veldig mye hvitt, og veldig lite svart.. :) Utrolig skjønne. Kommer mer detaljer senere.

Frostdrypp var ikke PEW likevel, men en veldig lys Champagne Banded Husky, fant jeg ut. De 3 ungene hennes jeg trodde var PEW, er Champagne Banded Husky. Så da tok jeg en eeekstra grundig titt på Frostdrypp, i godt lys, og joda, der skimtet jeg fargen/tegningen i pelsen hennes.

Edains 13 små klarer seg flott, de er kjempefine, og hun er så flink med dem. Har gått opp fint i vekt.

Cyrene har da fått 10 små, på julaften.. :) Hun er også en veldig flink mor. Så gleder meg bare til å følge med videre.

Kommer mer oppdateringer i kveld, evt i morgen, må bare få veid ungene, og oppdatert litt generelt..

Beklager også mangel på bilder, jeg prøver å få tatt noen, men det der dumme webkameraet mitt er så dårlig, at det blir bare fryktelig uklare, uskarpe bilder, så man nesten ikke ser noenting.. Men evt kan dem som vil ha bilder av ungene, gi en lyd på pm, så kan jeg sende på mobilen, der blir det nokså bra bilder.. :)

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Oj, ja du har nok å gjøre! Håper på bilder snart! Du kan godt sende bilder til meg så kan jeg føre de over til internett :spise:

Fortsatt lykke til! :thu:

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Ja, her går alt i ett! :P Men morsomt er det! :)

Ja, det hadde vært flott, Julianne, sender deg en mld i morra jeg, så får jeg sikkert tatt noen bilder i morra evt overimorra. :) Tusen takk! :)

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Så fint å høre at alt går bra :bravo: Gleder meg til å se bilder! :spise:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Post Reply