Begivenhetsrik dag...

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Pippi
Omegarotte

Begivenhetsrik dag...

Post by Pippi »

I dag har vært en begivenhetsrik rottedag, både på godt og vondt...

I morges har jeg hentet de nye rottene mine. Seks fem uker gamle gutter :D ! Så nå har jeg åtte rotter. Litt av en overgang, men det skal bli spennende :bravo: !

Da jeg kom hjem så jeg desverre at en av "gamletottene" Ludde hadde en stor kul i ansiktet :shock: .
Så da var det bare å ringe til dyrlegen. Og et par timer senere ble godgutten undersøkt av ei hyggelig dame på Tu dyreklinikk. Heldigvis var det bare en talgkjertel. Hun tømte kjertelel for talg og renset såret. Så fikk jeg med baytril (til å spise, ikke ha i nakken :) ) til fem dager. Jeg skulle komme tilbake dersom det ikke grodde fint. Heldigvis har jeg to flinke rotte gutter. Jeg har enda ikke tatt dem i å slikke på såret, og jeg har voktet på dem :lol: . Så nå håper jeg bare at det går bra :D !

De nye rotteguttene begynner å finne seg til rette i buret sitt. De er høyt og lavt og over alt :bravo: !

Men tror nok at rottene skal vente litt før de eventuelt flytter sammen. Er litt redd for at gamlerottene skal "ta" småguttene. De er jo så fryktelig små ;) .
Hvil i fred Ludde, Todd, Kopper, Joppe, Elling, Vetle og Knertleif

Lyngrottene
River avispapir

Re: Begivenhetsrik dag...

Post by Lyngrottene »

Morro med så mange i hus :D Er alltid noe nytt som skjer når de blir en flokk :D Tro meg :D

Godt at det bare var en talgkjertel da :D Så får vi håpe at det ikke kommer tilbake, og at såret gror fint :):)

Lykke til :D
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Post Reply