Skravletråden

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Halden

Re: Skravletråden

Legg innav Siv M » 06 des 2012, 19:15

De små tenger litt fett siden de vokser så kan prøve majones også på fingeren, det kanskje slår an :cheer:

Brukeravatar
Lillelunde
Markeringsbehov
Sted: Stavanger, Rogaland

Legg innav Lillelunde » 06 des 2012, 20:15

Pass så de ikke tar feil av mat og fingen din da :nottelling: bruker helst å legge sånn på skjeer, så de ikke skal tro at hendene mine er godis.. :sarcastic:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 06 des 2012, 20:26

hihi ja det er kanskje lurt å bruke en t skje eller noe ja, ihvertfall til de store, men til de store skal jeg bruke mais først :nottelling:

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 06 des 2012, 21:07

My var kjempe flink med triks, hun snurret rundt, gikk over lukket mat boks klatret opp på reise buret å gikk inn å ut av reise buret, en mais bit for hvert lille triks hun gjorde :boing:

Brukeravatar
Lillelunde
Markeringsbehov

Legg innav Lillelunde » 06 des 2012, 22:09

Så bra! :D Må filme fremgangen, da!

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 06 des 2012, 22:13

Ja skal gjøre det etter hvert, men glemte helt å bruke klikker da :giggle: bare smurfine brukte den men jeg timet litt dårlig hver gang :oops: smurfine var nesten for ivrig hun så på hånden min i stedet for på den grill pinnen jeg satte maisen på :nottelling: men det gikk fint. Eneste er at de mister fort interessen da så kan ikke holde på mere en 2-3 min nesten , om gangen. Nå har alle fått prøvd seg litt så da har de fri til i morgen igjen. Vet ikke hvor lenge og ofte man skal trene de jeg da :sarcastic:

Brukeravatar
Lillelunde
Markeringsbehov

Legg innav Lillelunde » 06 des 2012, 22:19

Tren helt til de går lei, når du merker at de mister interessen så stopper du, det skal jo være lek :grin:

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 06 des 2012, 22:25

Den er grei :cheer: da skal jeg huske på det neste gang :cheerful: synes de har vært flinke jeg.

Brukeravatar
torasrotter
Gammelrotte
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav torasrotter » 07 des 2012, 03:39

Jeg tenker motsatt. Å smøre fingrene inn med majones er super trening på å lære rottene å være forsiktige. Og det er bra sosialisering med fingre for de som er litt sjenerte :cheerful: Jeg pleier å gjøre det med grøt til babyrottene, de elsker det!
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 07 des 2012, 08:50

Siv M skrev:Ja skal gjøre det etter hvert, men glemte helt å bruke klikker da :giggle: bare smurfine brukte den men jeg timet litt dårlig hver gang :oops: smurfine var nesten for ivrig hun så på hånden min i stedet for på den grill pinnen jeg satte maisen på :nottelling: men det gikk fint. Eneste er at de mister fort interessen da så kan ikke holde på mere en 2-3 min nesten , om gangen. Nå har alle fått prøvd seg litt så da har de fri til i morgen igjen. Vet ikke hvor lenge og ofte man skal trene de jeg da :sarcastic:

de nmister nok fort interessen for at de blir mette. mais er en stor godbit å trene med. det blir som å gi hunden et kyllinglår hver gang han gjør et triks. bruk havregryn eller kokte riskorn i steden så fyller du ikke magen med godbiter. jo mer sulten de er jo bedre går treningen. jeg fyller matskålen da vi kommer hjem fra trening, aldri før

Brukeravatar
Asterix
Omegarotte
Sted: Oslo

Legg innav Asterix » 07 des 2012, 10:36

Hei dere!

Jeg er ganske ny her, har bare skrevet i presentasjonstråden. Men i hvert fall, nå klarer jeg ikke å være stille lenger, for i ettermiddag får jeg rottebabyene mine! :cheesy: Vi skal hente de tre små dumboguttene etter jobb og jeg klarer ikke å sitte stille :boing: Bilder kommer!

De er veldig tamme og kosete (vi var og hilste på dem for to uker siden). Men bør de få være litt i fred i buret sitt før vi tar dem ut? Noe annet spesielt vi bør tenke på? Bur og mat står klart og jeg har vel lest det som leses kan og mer til :crazy:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Brukeravatar
Milla
River avispapir
Sted: Drammen

Legg innav Milla » 07 des 2012, 10:44

De bør får være fred i dag, men har hatt to rotter nå som absolutt skulle ut første kvelden :nottelling:
Gjerne ha ene burdøra åpen og gi dem litt godbiter, så de assosierer deg med noe godt. Legg en bit med tøy som har din lukt på, på soveplassen.
I morgen så kan du bruker "genser-trikset", ta på deg en stor genser, og putt i de på innsiden og la de gå inni der. Det funker overraskende bra :cheesy:
Men da det i deres tempo...

Gratulerer som ny rotte eier :bounce: (når du får dem senere)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 07 des 2012, 10:48

er de fra oppdretter er de nok tryggere enn om de var fra dyrebutikk. la de være i fred første dag. masse godt og spennende og hils på dem inni buret. stikk hendene inn og klø og kjile dem der

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 07 des 2012, 11:41

Jeg luftet mine små totter ute på gulvet allerede samme kveld, de var fra oppdretter, de satt bak i nakken min å koste seg hele tiden mens de voksne jentene mine løp rundt på gulvet. :cheerful: De fikk bestemme selv om de ville ned å utforske eller bare kose.

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 07 des 2012, 11:43

wollf skrev:
Siv M skrev:Ja skal gjøre det etter hvert, men glemte helt å bruke klikker da :giggle: bare smurfine brukte den men jeg timet litt dårlig hver gang :oops: smurfine var nesten for ivrig hun så på hånden min i stedet for på den grill pinnen jeg satte maisen på :nottelling: men det gikk fint. Eneste er at de mister fort interessen da så kan ikke holde på mere en 2-3 min nesten , om gangen. Nå har alle fått prøvd seg litt så da har de fri til i morgen igjen. Vet ikke hvor lenge og ofte man skal trene de jeg da :sarcastic:

de nmister nok fort interessen for at de blir mette. mais er en stor godbit å trene med. det blir som å gi hunden et kyllinglår hver gang han gjør et triks. bruk havregryn eller kokte riskorn i steden så fyller du ikke magen med godbiter. jo mer sulten de er jo bedre går treningen. jeg fyller matskålen da vi kommer hjem fra trening, aldri før

:hmmm: ja kanskje havre gryn eller noe slikt er bedre ja som belønning kan prøve det også.

Gå tilbake til «Sofakroken»