Skravletråden

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Sted: Over alt
Kontakt:

Re: Skravletråden

Legg innav Tonje Lenore » 12 sep 2015, 23:10

Hmmm la meg se

Norge
Sverige
Danmark
Hellas x2
Italia x3
Malta
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Brukeravatar
Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne
Sted: Oslo

Legg innav Niana » 14 sep 2015, 18:01

St. Petersburg var en skikkelig fin by <3 Så utrolig mange flotte bygg å se, kirker, slott og festninger, nesten annenhvert bygg var flottere enn slottet her i Norge :P Også så utrolig billig som det var der da, vi var fire stk som spiste middag på restaurant, med to drinker/øl hver og dessert, og det kom bare på 600kr til sammen x) Jeg tok ut 1200kr da jeg kom dit, og fikk faktisk ikke brukt opp alt. Så da måtte jeg gjøre noe ulovelig, menlig ta med noen rubler ut av landet :O Dette skulle han Putin ha visst, ja! :giggle:

Var store språkvansker der da, veldig lite engelsk-kunnskaper utenom hovedhandlegata. Men med fakter og peking så fikk vi til det meste ^^
Anbefales!

Også gøy å se hvor mange forskjellige land vi har vært i sammenlagt her, mange jeg selv veldig gjerne vil til. Drømmelandet for øyeblikket er Island eller Kenya da

:boing:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Brukeravatar
Troya
Tisser i køyene
Sted: Oslo

Legg innav Troya » 14 sep 2015, 18:38

Jeg har vært i
-Norge
-Sverige
-Danmark
-Italia
-Tyskland
-England

Og om to uker drar jeg til Canada! :neutral: Noen som har vært der før og har noen tips om ting og tang? :)

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 17 sep 2015, 02:32

Rottesavn......... Sukk!

Eg mista min siste rotte for over ein månad sidan, og det har ikkje gått ein dag utan et eg har tenkt på -, og sakna rotter.
Utruleg kor djupe spor desse små skapningane kan sette etter seg.

Eg er langt i frå ferdig med rotter, og kjem til å skaffe meg nye når tiden er inne.

Rotter er blitt ein livsstil for meg ser et ut til, noko eg tydlegvis ikkje klarer meg utan..........

Har vurdert å skaffe meg ein ny hund/katt, starte opp igjen med akvarium og fisk, og mykje anna, men ender alltid opp med at det er rotter eg vil ha....

Andre som også har det slik?
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
Vimsy
Alfatryne
Kontakt:

Legg innav Vimsy » 17 sep 2015, 11:34

iwonamo skrev:Rottesavn......... Sukk!

Eg mista min siste rotte for over ein månad sidan, og det har ikkje gått ein dag utan et eg har tenkt på -, og sakna rotter.
Utruleg kor djupe spor desse små skapningane kan sette etter seg.

Eg er langt i frå ferdig med rotter, og kjem til å skaffe meg nye når tiden er inne.

Rotter er blitt ein livsstil for meg ser et ut til, noko eg tydlegvis ikkje klarer meg utan..........

Har vurdert å skaffe meg ein ny hund/katt, starte opp igjen med akvarium og fisk, og mykje anna, men ender alltid opp med at det er rotter eg vil ha....

Andre som også har det slik?

Jeg hadde jo rotter for 8 år siden. Det var rotte som var mitt aller første dyr annet enn akvarium som jeg har hatt siden jeg var 12. Etter en liten måned så skaffet jeg meg min første katt. Jeg flyttet med en kjæreste og måtte la rottene bo ilag med min venninne som jeg hadde rottene mine med. Vi ville ikke splitte flokken, og min daværende kjæreste likte ikke rotter. Vi fikk en katt til, jeg hadde akvariumene mine og jeg fikk hunden min etter mye mas... Alltid har jeg tenkt på rottene, men trodd at dagen ikke skulle komme... Jeg har en annen samboer nå, og vi bor i et lite hus... vi hadde tre katter, tre hunder og et akvarium. Det er ganske fullt hos oss. Da min eldste fisk døde i november, han har jeg hatt i 12 år.. så ble ikke akvariumhobby det samme. Jeg kom over en bekjent via hundemiljøet som hadde rotteunger på FB. Jeg måtte ha de. Jeg bare måtte. Jeg omplasserte fiskene til ei som var enda mer litersyk enn meg og hentet mine to første rotter i mars. Deretter en søster til... og siden samboeren min nå også har fått rottedilla ( :party: ), så har vi nå 5 stk og jeg tror neppe vi kommer til å slutte med det med det første... og akvariumene står pent i kjelleren og jeg har foreløpig ikke savnet dem. 3 hunder og 3 katter har vi fortsatt. Nå lever jeg drømmen! :peewaggle:
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 17 jan 2016, 01:34

:liker:

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 17 jan 2016, 01:42

Eg har vore uten rotter siden august, kun fordi eg lovde eg skulle ta ein pasue, men saknet er ikkje blitt noko mindre.
Ser virkelig fram til å få ny rotter i hus om ikkje så altfor lenge :)

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 21 jul 2018, 01:13

Kvelertak har fått ny vokalist. Eg er ikkje heilt sikker på kva eg synst om dette, men han nye gjer jobben sin, så det går seg sikker til ;)

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 06 sep 2018, 00:19

Det er ikkje ofte det skjer, men i dag var eg på tur mesteparten av dagen mens hunden var heime med "barnevakt". Barnevakten gir mat og prøver å få hunden til å gå tur osv men særingen min vil ikkje vere med på noko utanom mat. Det er sikkert derfor vi har vi det gåande no midt på natta, ein hund som har fått altfor lite aktivisering, og i tillegg har løpetid og auka behov for oppmerksomheit…..Vi gjekk tur i skogen då eg kom heimatt, og var innom hundeparken og trena, og hadde meir hjernetrim etter at hunden hadde kvilt seg, men alt sammen er sikkert for lite. Hunden maser noko voldsomt no, eg ber ho om å legge seg med jevne mellomrom, noko eg synst er litt vondt, er tross alt min skuld at hunden ikkje fekk dekka sine behov for trivsel i dag.

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 11 sep 2018, 01:57

Det er mykje rart ein kan treffe på når ein går tur med hunden, men å treffe på ein gjeng med mannfolk som trener på bekkenløft er eit sjelden syn. Hunden min hadde lyst å vere med å trene i lag med dei, men eg var så full av latter at eg berre måtte gå vidare for å ikkje skjemme oss ut....;)…..løft, og stram!

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 07 nov 2018, 00:06

I år har vi bestemt oss for å lage pinnekjøtt, og fenalår sjølv. Satser på tørrsalting. Fekk salta fire pinnesider, og to lår i dag, og er spent på å følge utviklingen framover. Eg prøvde meg og på salting av kjøtt for fleire år sidan, brukte då saltlake til salting, men det gjekk ikkje så veldig bra den gongen. Håpar det går betre i år, og at resultatet vert bra.

Ingerid Øksnevad
varamedlem

Legg innav Ingerid Øksnevad » 10 nov 2018, 21:18

Så kult! Det er såååå mye jeg ikke kan noe om :p

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 21 nov 2018, 04:23

I løpet av åra eg hadde rotter dreide livet mitt seg om å vaske huset/bura fleire gonger for veka samt pleie sjuke rotter. Fleire av rottene fekk symptom frå luftvegane om eg slurva med reinhaldet. Så slutta eg med rotter, og fekk meg hund i staden i håp om å slippe unna all vasking, og sjudom. Ironisk sett viste det seg at hunden har atopi ( og for allergi), og reagerer på innendørs allergener. Eg slipper nok ikkje unna dagleg vasking og støvsuging no heller, men la gå, viktigaste er at dyret har det bra! Hunden er vant til å sove i senga saman med meg, og difor har eg har tømt heile soverommet for kle, og andre ting som samler støv. Står att kun ein skinnstol, hundeseng i skinn, og senga mi som er kledd med middtrekk på seng og dyner/puter. Kosta flesk så eg håper det hjelper i framtida. Det blir trist for oss begge om hunden må ut av soverommet.

Gå tilbake til «Sofakroken»