Jeg har gådt og bæret på dette men pga alt presset og tilsnakk har det vært vaneskelig ..
det hele begynte med rotter .
Jeg satt og leste på en rotte side om varianter og raser .
Jeg falt pladask for dumbo rotter og rex rotter. Sånne rotter måtte jeg bare ha . Da satt jeg ut annonser på dyrenett.no og dette forumet. Og så fikk jeg svar fra adyssa ( ki) at tropehagen Zoo hadde dumbo rotter til salgs . To forskellige kull var det , et med dumbo og et med dumbo rex. Jeg ba de hålde av to stykker. Jeg fikk masa meg til at pappa kunne kjøre meg til Liertoppen for og se på de . Jeg ba om info og om de kunne avles på og dama i buttiken sa at da kunne avles på og at de ikke hadde neo aggreson eller sykdommer i lijen . Jeg falt pladask for dem og tok med meg to hunner hjem . Java Og Cala .
jeg tenkte i mitt sille sinn at nå hadde jeg fått to hunnrotter som var dumbo og da måtte jeg bare finne en hann . Ikke Lett .
Men en dag jeg og pappa skulle til Krizoo Dyresener på semp for og kjøpe rotte mat og fiske mat ( til fiskene våre). Så jeg den søte lille hår ballen av en dumbo-rex gutt . Han var såå nydelig der han satt og så på meg igjennom sprinklene . jeg fikk åvertalt pappa til at jeg kunne kjøpe ham . Da vi reiste hjem fant jeg på navnet Zoot Zhiller Spot aka Zhiller.
YES ! tenkte jeg. Endelig en dumbo gutt !!! Da begynte jeg og legge planer , dumme planer . det første jeg tenkte var og ha et rent dumbo kull med Java. Men lille søte Java på knappt 250 gram få kull . Jeg ble redd for at hun kunne få komplikasjoner med fødselen og slo tanken fra meg . Og tenkte heller på å ha kull på Nayad og senere krysse to dumbo bærere for og få dumbo .
Jeg fortalte planene mine om dumbo til vennina mi "Siva" .
Men såm skjedde det som ikke skulle ha skjedd. En tyv paring. Jeg ble både glad og sjokkert . Min Lille Java tykk som ei pære skulle ha unger ?
Jeg bestemte meg for og ikke informere ntf om dette, så jeg fant på dekk navn og fortalte om kullet på dtf forumet. Noe som ikke var smart . Jeg tordde at dere ville gå bæsærk uansett hva jeg sa . Men jeg ser nå at jeg tok feil .
Men så kom den geniale vennina mi "Siva" og sa at jeg hadde satt sammen rotten min av egen godvilje . Hun trodde det fordi hun var kjent med mine gamle planer og trodde kullet var planlagt .
det ble vanerskelig og forklare med det presset og at alle var imot meg . Jeg gjorde meg selv mistekerlig .
Men ungen kom og det var ikke noe og gjøre med det . Jeg kunne jo ikke ta livet av dem?! Så da begynte jakten på kjøpere .
De kjøperene jeg fikk var Sjobeng,Julie Erlandsen og min søster og typen hennes.Jeg bestemte meg for at prisen 100,- per rotteunge. jeg ville ikke gi dem bort , for da vet man ikke hvor de havner .de fire siste måtte jeg gi til en dyrebuttik fordi jeg ikke kunne ha de selv.
Jeg bestemte meg for og hålde kontakten med kjøperene .
Kjøperen virket fornøyde med rottene og jeg var glad .
Men det som er merkelig er at de har klaget til Topolini og ike til meg ?
Det enste jeg fikk vite om rotte guttne var at de var mer selvsikre og annerldes en de andre rottene kjøperene hadde fra før .
Da bestemte jeg meg for og avvente Zhiller til han var et år hvis ikke noe annent kom i veien . Og så Dukket anonsen til Briseis opp.
Jeg tenkte i mit stille sinn at siden kjøprene fra det forrige kullet var så fornøyed , så kunne det ike skade med et test kull. Trodde jeg.
Så gjorde jeg og Briseis en avtale om og la rottene parre seg . Vi avtalte og ikke imformere ntf om at det var min Zhiller som er faren.
Avtalen ble at hvis noen fikk snusen i at det var min Zhiller som var faren så skulle vi begge benekte det . Jeg hålder avtaler og her derfor benektet at det var min Zhiller som er faren.
Grunnen til at jeg var så dum og lånte bort zhiller ,var mangelende informasjon fra kjøperene om hvordan rottene hadde utviklet seg til tross for at de nå er snart 5 mnd. Og at jeg vat dum som ett stykke tre .
Jeg og Briseis ble enige om og si sannheten , for det er så forferdelig og skjule noe så alvårlig som dette .
Vi har vert useriøse egoiseter som kun har tenkt firkant .
Jeg vil innrømme at jeg (og Briseis) har jugd dere opp i trynet og vert usæriøs på mange måter. Jeg har vært blind og dum og ikke forstått alvoret med dages rotte helse og lynne .Jeg har ikke forståt hvor viktig avels veilednigen er for rotte bestaden i norge.
Jeg vil Gjærne si unskyld til Melody for at jeg har vært stygg mot deg og ikke stolt på deg. Jeg vil også si unskyld for at jeg har stelt i stand leven og krangel med mitt ups-kull .
Jeg håper jeg ( og Briseis) kan tilgis og få en ny sjanse til og vise at jeg (vi)er til og stole på .
dere har 100% rett i og bli sure på meg (oss) for at jeg (vi)har vært en uansvarlig kranglete mægge som ikke har forstått alvoret .
Jeg har lært av mine feil og Angerer meg .
Jeg ( vi) tar kosekvensene av mine ( våre) handliger og håper dere kan tilgi.
Vi begge beklager at vi har vert u-ansvarlige og begge har like stor skyld .