Hvor empatiløs går det an å bli?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by Marit Fosen »

Jeg er aktiv i Dyrebeskyttelsen avd. Haugaland, og kunne ha mange historier å fortelle, en god del hjerteskjærende. I går fikk vi en ny sak. 3 kattunger, ca 4-5 uker gamle, ble funnet ved en sterkt traffikert vei på Karmøy. De luktet en blanding av røyk, mat og parfyme, hadde helt klart hatt et "hjem". Helt klart dumpet! Heldigvis ble de oppdaget av ansvarsbevisste folk som tok kontakt med oss. Ingen kattemor var i nærheten, henne beholdt de, og til våren blir det sikkert et nytt kull som de ikke tar ansvar for. Katter som blir dumpet, blir som oftest oppdaget. Kaniner blir også dumpet i stor stil, og ikke så ofte funnet og fanget. Rotter blir også dumpet, det er vi blitt fortalt. Selvfølgelig blir de aldri funnet.
Hva jeg kunne tenke meg å gjøre med mennesker som gjør noe slikt, egner seg ikke på trykk :justice:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by sanca »

Grusomt!!! :sadpace:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by Tonje Lenore »

Dessverre er det slik, mennesker er faktisk ganske grusomme :trist:

Mange slipper løs kaninene sine da de ikke vil ha dem lenger, ei jeg kjenner fikk inn 4 villkaniner, hannene hadde arr og
hunnene hadde jo unger, de var jo helt ville og aldri hatt menneskekontakt, men når de endelig fikk det, virker det som
om de søkte etter den kjærligheten vi kunne gi.
Det er så fælt å se dyr bli dumpet, eller som en "bruk-og-kast-vare" , eller bare blir etterlatt til seg selv :suspicious: :sadpace:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by torasrotter »

Huff ja det er helt forferdelig! Je ghar en liten pus her hjemme som vi fant langs E18 en sen høstkveld i fjor :trist:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by Skaubytroll »

Vi har en pus her hjemme som vi overtok fra DOOA i november i fjor... Hun ble funnet under en veranda i Oslo sammen med 3 små bebiser...

Hun var på kattehuset i 1,5år, og hun er litt "miljøskada" tror jeg... Hun tok ingen kontakt med mennesker der.. Nå som vi har blitt kjent med henne vet vi at hun er en hengiven pus, men om man bærer noe i hånda mens man går mot henne klikker det i vinkel for henne... Jeg tør ikke tenke på hva hun har gått igjennom...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

utmeldt

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by utmeldt »

Uff, noen ganger gremmes jeg av å være del av en så ondskapsfull art :mad2:
Det kunne aldri falt meg inn å dumpe noen av mine barn, uansett hvor kjip situasjon man måtte sitte i!! :furious:

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by Søstrene Halvorsen »

ja vi mennsker er til tider empatiløse og det er en skam.
Jeg vet at jeg alene ikke kan redde hele verden, men jeg har prøvd og redde noen av de firebeinte opp igjennom årene.
dag sitter jeg med 5 rotter som ør dem kommer til oss en utekatt som ikke har blitt fanget inn etter åres oppryddning av vilkatter i nabolaget, Lillepus var den eneste som ikke har godt i noen feller og etter en prat med de ansvalige har jeg sakt at jeg kan sørge for katten har det den trenger ute siden ingen får fanget den. så manne har laget hull i garasjen slik at lillepus kan ha et tørt sted og være og jeg og minsten mater og vanner den. så har vi hunden da som vi fikk bokstavelig på døren. den har jo sin historie den også. den har jo godt fra hitte hund til familie hund for å gjøre historien kort.
Nei jeg er glad det er flere enn meg som gjør det dem kan for og hjelpe de dyren som trenger det.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by wollf »

jobbet for dyrebeskyttelsen i mange år selv. og den værste saken jeg har sett må være den i åsnes da vi hentet dyrene der:( gremmes over folk

utmeldt

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by utmeldt »

Jeg har tatt på meg den oppgaven å ta inn de tamrotter som omplasseres i mitt område :cheer: Nå er alle mine rotter omplasseringsrotter og det føles veldig bra :grin:
Jeg vet at de alle tre har hatt et kjipt liv før de kom til meg så jeg er glad for å kunne gjøre resten av livet deres så mye bedre!!! :kiss:
Så jeg prøver å gjøre hva jeg kan for å redde noen firbente snusker, men desverre kan man ikke ta inn alle dyr man ser kunne trengt seg et nytt og bedre hjem, da ville det blitt en dyrehage her :oops:

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by Rubisco »

wollf wrote:jobbet for dyrebeskyttelsen i mange år selv. og den værste saken jeg har sett må være den i åsnes da vi hentet dyrene der:( gremmes over folk
Hva skjedde da?

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by Tonje Lenore »

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ken ... 51573.html

Får du et innblikk i for ille den saken var :trist:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

utmeldt

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by utmeldt »

Tonje Lenore wrote:http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ken ... 51573.html

Får du et innblikk i for ille den saken var :trist:

Fy F*en!!!! :furious:
hun må jo ha vært seriøst skada i hode sitt!! :mad:

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by Lyngrottene »

Mener og ha lest at hu har starta opp igjen.....
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

utmeldt

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by utmeldt »

Lyngrottene wrote:Mener og ha lest at hu har starta opp igjen.....
Grrr! slikt gjør meg eitrende forbanna! :mad:
Mattilsynet klarer jo aldri å gjøre jobben sin riktig! :justice:


Dyrepoliti FTW!!!!

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hvor empatiløs går det an å bli?

Post by Tonje Lenore »

Ja jeg har lest det jeg også at hun har flytta til Sverige, skifta navn og starta opp igjen :mad:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply