Ha en fin nyttårsfeiring

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Ha en fin nyttårsfeiring

Post by Marit Fosen »

Ha en fin nyttårsfeiring alle sammen :party: Jeg er så egoistisk at jeg håper på masse regn og vind i kveld. Det legger nemlig en demper på rakettoppskytingen. Jeg har både hund og katter som blir redde. Balder, hunden, skjelver som et aspeløv mens det står på. Utrolig nok reagerer ingen av kaninene. Vi blir hjemme for å være sammen med dyrene.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by wollf »

godt nyttår ja.
her i stua reagerer ingen. hunden min prøvde å løpe etter de pipelekene som ble sendt opp i fjor. kattene sitter i vindu og beundrer lyset og rottene bryr jeg ikke. jeg skal til svigers på middag og slik i dag.
blir en rolig kveld på meg, så er det hjem og hente hunden før jeg drar opp dit. til tross for at han ikke reagerer vil jeg ikke at han skal stå alene, man vet aldri. og svigemor vet det, skal jeg komme og være lenge skal hunden med...

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by HeleneH »

Godt nyttår :)

Her blir ingen dyr redde, heldigvis. Hestene står innendørs og er relativt kalde i hodet, og bikkja har ikke noe problem med fyrverkeri, hun ligger bare og sover.

Gleder meg veldig til i morgen! Da skal jeg til Matmor og hente lille Navi :cheesy:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by Marit Fosen »

Balder var ikke redd de første årene. Men etter hvert som det er blitt mer og mer drønn og smell med fyrverkeriet, har redselen eskalert.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by wollf »

huff. det er derfor jeg tar han med meg og ikke setter han alene. vet aldri hva som skjer fra år til år

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by Matmor »

Pussig nok har jeg aldri sett noen av rottene mine reagerer på fyrverkeri!

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by BlackNenne »

Godt nyttår! :)
Her blir det også ganske rolig i kveld. To kamerater av samboeren kommer bort og jeg har bakt kake og skal lage mat. :P Ellers blir det vel litt vin og tjohei. ;)

Har også to hunder i hus. En av dem, Ella, syns ikke smellingen var så veldig stas i fjor, selv om det gikk greit når vi hadde på litt middels høy musikk.

Den andre hunden, Alfred, kom hit i sommer, så det skal bli spennende å se hvordan han reagerer. Det eneste vi vet om han, er at han ble funnet vandrende ute både tynn og shabby. Havnet så på politistasjonen før han endte opp på et omplasseringssenter der jeg til slutt fant ham. Skal være mellom 3 og 5 år (veterinærer anslo det etter kikk på tennene). .
De månedene han har bodd hos oss har han tatt det meste med knusende ro, så jeg håper det går greit i kveld.

I julen da stormen kom for fullt, var vi hos farmor i hennes gamle hus. Verandagjerder knakk og fløy av gårde, taksteiner tok av. Ella peste rundt stressa og skalv under dyna, mens Alfred sovnet... :nottelling: Så satser på at han er litt herdet. :)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by Tonje Lenore »

Her blir det også rolig, er hos mine foreldre og hundene reagerer ikke, men man vet jo aldri som sagt!
Rottene har jeg aldri merket at har reagert, men de har jo en radio stående på rommet så de hører nok ikke så mye !

Kos dere masse i kveld og godt nytt år :cheerful: :party:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

anni

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by anni »

:party: :party: Godt nyttår alle sammen :party: :party:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by Larm »

Godt nyttår til alle :party: :party:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by tantepose »

Godt nytt år! :party:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by wollf »

vi gikk ut på jordet bak huset og så på fyrverkeriet med hunden. han sto med halen rett opp og tittet på de, løp litt mot det, og så fortsatte han å leke med pipeleken sin... 0 reaksjon, kattene lå å sov på badgulvet. rottene var opptatt med å tømme kalkunskrotten for kjøtt

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by Radney »

Godt nyttår :cheerful:
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by torasrotter »

Godt nyttår! Vi feiret med 35 mennesker og 8 hunder hos mamma og spiste masse god mat! Alle hadde med seg litt mat så vi hadde kalkun, rakfisk, pai, wok, karbonader, canapè, spekemat, ostefat, laksegryte, eggerøre og røkelaks, feta salat, lammerull, hjemmelaget leverpostei i rødbetesalat og sushi.. Hundene mine reagerer ikke i det hele tatt heldigvis, men vi bor i en bygd hvor folk skyter med gevær iallefall et par ganger i uka i tillegg til at vi bor rett med en flyplass så de er ganske vandt til at det kommer lyder fra lufta :nottelling: Rottene pleier jeg ikke å se noe forskjell på, de ser ikke ut til å bry seg i det hele tatt.. Heldigvis, jeg synes så synd på de dyrene som er skuddredde.. Å måtte gå gjennom et helvete en gang i året bare for at vi skal kunne ha noe fint å se på :suspicious: Som i tillegg skader miljøet og er kjempedyrt.. Ser ikke helt poenget med å fyre opp en masse penger i lufta , når det er overskyet og man ikke kan se de uansett. Vi sendte opp kinesiske lykter vi :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Ha en fin nyttårsfeiring

Post by Søstrene Halvorsen »

Godt nytt år alle sammen.
nei da jeg ar ikke glemt der har bare hat fryktelig mye å gjøre også kom jo influensan smygen rett før jul så da var det ikke mye moro her i huset.
men alle har det bra her i huset og vi har kost oss masse.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply