En liksom søt histroie, med alvorlige konsekvenser..

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

En liksom søt histroie, med alvorlige konsekvenser..

Post by Niana »

Follo Dyreklinikk linket til denne nyheten (http://www.sb.no/nyheter/kasper-1-er-pa ... -1.7586002) fra sin side på Facebook, som handler om at en Chihuahua-hann leker pappa for en gjeng rotteunger. Det er jo litt søtt han at føler farsinstinkter, og vil passe på dem.. Men hvordan fant de ut av det? Jo, de slapp alle rotteungene løs på gulvet med han (i følge det som står i avisa) Skjønner ikke helt hvorfor de følte at hunden skule få lov å gå løs i rommet når alle rotteungene skulle slippes løs for første gang, bare det kunne jo gått forferdelig galt. Denne saken gjorde meg egentlig litt sint, og de skriver at etter ungene er solgt, blir det mer "pappajobb" på hunden.
" Vi beholder et rottepar slik at vi kan avle fram flere rotteunger." sier hun som eier dem (Som forsvidt bare er 17 år)
Skal de virkelig beholde et par av ungene, som er søsken, og parre de med hverandre? :sick:
Vet hun noe om avl i det hele tatt? Syksommer/misdannelser som kan komme av innavl? Helsemessig bakgrunn til mora?
Urgh :sjokkert:

Jeg mener ikke å henge ut denne jenta, hun kan være medlem her for alt jeg vet.. Men dette er en sak jeg synes vi burde kunne diskutere, når hun allikevel har stått fram i avisen med den.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: En liksom søt histroie, med alvorlige konsekvenser..

Post by Milla »

Ble litt uggen av det der. Det er godt at det gikk bra, men fremgangsmåten var vel litt vel uansvarlig?
"La oss sleppe de ned på gulvet og se hva hunden gjør" :hæ:
Alt kunne jo har skjedd de sårbare, søte rottebebisene. Men det må nok tas forbehold om at dette er en artikkel, og antakelig har mange detaljer blitt utelatt. Skjønner veldig godt at du reagerte på det her!

Nå kan jeg ikke så mye om avl og dette, men det sier jo seg selv at man ikke parrer søsken :nei: og at man burde vite litt mer om bakgrunn til foreldrene før man planlegger noe som helt avl av en rotte.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: En liksom søt histroie, med alvorlige konsekvenser..

Post by Titovn »

Også er det så typisk at slike ting kommer i avisene i Vestfold :sneak:

Blir helt oppgitt. Dette kan jo "oppmuntre" andre (gjerne yngre folk) å gjøre det samme fordi "åh det er så søtt!". Ja okei, litt unikt at en hannhund viser slikt, men det er uansett uansvarlig å slippe de sånn på gulvet og se hva som skjer. "Vil det trigge instinktene"? "Hva f...? Unnskyld men men jeg blir så provosert. Også skal hun beholde de og leke oppdretter? Greit kanskje hun har noe mer informasjon enn det artikklen sier, men jeg tviler helt ærlig.

Mener ikke henge ut jenta jeg heller, men nå er det allerede ute i nyheten og da burde man få si sin mening. Mener det skal være mulig å kommentere selve artikkelen på siden også.

Nei for å være ærlig, blir jeg så oppgitt tog kvalm over dagens mennesker (uten å dra alle over en kam) og det av diverse grunner. Men denne saken gjorde ikke synet mitt noe mer positivt.

:sick:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Post Reply