Skrive bok

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Skrive bok

Post by wollf »

Jeg har lenge tenkt tanken på å skrive en bok, og i dag slo det meg at jeg godt kunne skrevet en barnebok.
Og da selvsagt om rotter. og jeg vil ikke skrive om hvilken som helst rotte, jeg har litt lyst å skrive om lynet på ville veier. Hva synes dere om tanken? kunne det ha vært noe? dette kunne jo vært en bok som også brukes til å fortelle om godt rottehold og helse, en barnebok men fakta og fortellinger om rotter han møter på sin vei som er plaget med lvi, svulster, er alene ol.
jeg har lyst å bruke ntf sitt navn i boken, selvsagt da med godkjenning fra styret og medlemmene, hvor også noe av inntektene gikk til helsefondet.
jeg har lenge savnet å skrive fortellinger og føler jeg har humor til å få det til å bli en morsom bok.
da trenger jeg også innspill fra dere underveis.

tanken er at boken ikke bare blir en fortelling, men at den også kan fremme godt rottehold og hjelpe mange til å forstå seg mer på disse dyrene.

dette er enda bare en tanke, er mange ting som må på plass og det vil nok ta lang tid, og ikke sikkert den engang blir publisert.
men det er i allefall noe jeg vil prøve meg på. hadde vært morro å få med ting som rottetreff, episoder og hendelser som har skjedd og slik...

noen tanker?

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Skrive bok

Post by Siv M »

Det synes jeg er en god ide :boing: da lærer barn tidligere å ta ansvar for små dyr, sammen med foreldrene sine

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Skrive bok

Post by Tonje Lenore »

Dette var virkelig en god ide, hadde ikke nødvendigvis trengt å være en barnebok, men kanskje en tegneserie for ungdommer ++ ?
Hvor det er morsomme tegninger og forskjellig fakta osv.

Uansett en god ide og tanke, burde så absolutt vurdert dette :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skrive bok

Post by wollf »

det er noe av poenget, og det at folk skal bli mer beviste på bunnstrø, støv, utetid, selskap, sykdommer og ting som avl. planen er å starte med en kort og enkel bok og kanskje skrive flere oppfølgere hvor det tar for seg en viktig ting av gangen, som da lynet møtte nakenrottemor som ikke kunne amme sine små ol

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skrive bok

Post by wollf »

Tonje Lenore wrote:Dette var virkelig en god ide, hadde ikke nødvendigvis trengt å være en barnebok, men kanskje en tegneserie for ungdommer ++ ?
Hvor det er morsomme tegninger og forskjellig fakta osv.

Uansett en god ide og tanke, burde så absolutt vurdert dette :cheerful:
en tegneserie er nok vanskeligere å skrive, jeg er ikke god nok i bilder og tegning. jeg trenger selvsagt en illustratør og kjenner tilfeldigvis noen som er dyktig. kanskje prøtte vil hjelpe til, men der er det alt en tegneserie. så bok er nok tingen. og da får man tatt for seg mye mer også.

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Skrive bok

Post by HeleneH »

Liker!!! God ide Marlen! I will help, er en racer på korrektur :)
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skrive bok

Post by wollf »

hehe.. heldigvis blir mye korrekturlest og rettet på av forlag også. men vil jo det skal være best mulig før jeg leverer inn også.
eneste jeg mangler er word:P teit ting å ikke ha når man skal skrive bok, men planer om innkjøp av ny pc som kun skal brukes til arbeid. en lett data jeg kan ha med meg på bibliotek ol.
en ikke facebook pc med andre ord... hehe...
planer å snakke med andre småbarnsmødre for innspill underveis og sendt mail til en spesiell forfatter innen rottebøker, for veiledning;) og så trenger jeg selvsagt dere også da

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Skrive bok

Post by Siv M »

Hopp i det Wollf :bounce: jeg skal kjøpe boken når den kommer ut :happy:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skrive bok

Post by wollf »

hehe.. takk.. blir spennende prosjekt. aner ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke på det. har ikke så mye tid hver dag med tanke på babyen. men har god tid i helger og da jeg har planer om å begynne å jobbe deltid etter permisjonen pga barnehageplass, kan jeg skrive bok i fritiden der

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Skrive bok

Post by Tonje Lenore »

Jeg skal gå til innkjøp av tegnebrett snart, kan da hjelpe deg å tegne!
Dette vil bli supert om ideen blir virkelig, tror den vil bli en slager og ikke minst, en hit!

Det kan jo også være noe for NTF og selge :grin:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skrive bok

Post by wollf »

Tenkte noen av inntektene kan gå til helsefondet

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Skrive bok

Post by Siv M »

gleder meg til å se den første boken komme ut :crazy:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Skrive bok

Post by Tonje Lenore »

wollf wrote:Tenkte noen av inntektene kan gå til helsefondet
Enda bedre :thu:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Skrive bok

Post by Matmor »

Det hørtes ikke dumt ut med noe lettfatterlig informasjonsmateriell, men husk at hvis boka skal ha et NTF-emblem eller brukes som promosjonsmateriale for foreningen må den ferdige boken godkjennes av styret så de går god for at den er i tråd med foreningens formål :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skrive bok

Post by wollf »

Det skal den selvsagt;-)

Post Reply