Jentene har fra dag 1 hvert svært nysgjerrige og noen duracell-rotter. Makan til energinivå :boing:
Kort tid etter at jeg fikk jentene, flyttet jeg til Stavanger fra Telemark. Flyttingen gikk over all forventning, og jentene bor nå i et dobbelt bur ala RS.
Jeg har de siste ukene virkelig begynt å bli kjent med dem, og personlighetene begynner å blomstre frem.
En liten *cough* bildepresentasjon:

Chess og Cyan

Cyan

Chess

Baby Chess (er det mulig å være så søt og liten?!)

Baby Cyan (rart å tenke på at de faktisk har hvert så små!)
Jeg må si at jeg blir statig overrasket over akrobatikkevnene til disse små krabatene, både balanse og ikke minst hopp! Jeg satt uvitende på gulvet kanskje en halv meter fra
vasken på badet. Og Cyan satt i nakken min, før hun plutselig ikke lenger gjorde det. Snudde meg og da satt hun fornøyd og blid oppå vasken. De er høyt og lavt på samme tid.
Her er noen bilder av Cyan som driver med akrobatikk:

Tørkestativet fra Ikea var VEEEELDIG populært.

Chess er like akrobatisk av seg, men hun var litt skeptisk idag pga kameraet og blitzen. Hun varmet opp etterhvert.
Cyan er tøffingen av disse to, hun er alltid først til å utforske. Og når jeg hadde dem på baderomsgulvet for første gang var hun på gulvet med en gang.
Hun har ikke tid til å kose, men er ikke redd for å bli løftet eller redd for mennesker. Hun elsker å klatre, både på meg og på alt som kan klatres på.
Av og til har hun tid til kos også. Chess er mer forsiktig, men varmer opp etterhvert og er med på oppdagelsesferden.
Chess er mer kosen og jeg får kose med henne hver dag, men hun er langt ifra en kosegris (satser på at hun blir det når hun blir eldre).
Hun er også mer oppsøkende når det gjelder menneskekontakt generelt. Hun kommer ofte kravlende ut av buret og opp på skulderen min.
Begge to er glad i å leke med meg, eller skal vi si hånden min. Da får de sånne raptus/løpeanfall og så kommer de tilbake for å leke mer.
Ingen av jentene biter, bortsett fra at Chess synes det er gøy å smake/småbite på tåen min når hun løper løs (noe jeg har lest her på
forumet er vanlig hos enkelte ramperotter).
Jentene har som nevnt et stort dobbeltbur ala RS, som står rett ved siden av pcen min (hvor jeg tilbringer mesteparten av dagen min).
Jeg har burdøren åpen maaaaange timer hver dag, og de får styre fritt om de ønsker å løpe oppå buret, på pulten min (jeg følger med
så de ikke gnager på ledninger). Etterhvert er planen min å sikre hele gulvet her slik at de kan løpe på gulvet også.
Ellers tar jeg de daglig ut av buret og inn på badet hvor de får løpe fritt en times tid. Da får de løpe raptus rundt/opp/ned og utforske/utfolde seg, og de storkooooser seg :party:
Jeg skal også få kjøpt et kattestativ av noe slag å ha på toppen av buret, siden de liker å oppholde seg der

meg en rottejente til etterhvert, da jeg synes 3 rotter er så mye bedre enn 2, i tilfelle jeg skulle være så uheldig å miste en rotte grunnet sykdom etc.
Og jeg, jeg er en 28 år gammel jente som er litt for dyrefrelst. Ikke så mye mer å si om meg, rottene er viktigst :glise:
Rotter er noen fantastiske dyr, skjønner ikke at jeg aldri har hatt rotter før. Jeg har hatt alt fra marsvin, degus, hamster etc
men de kan ikke måle seg med rotter. Ja, jeg er blitt rottefrelst

Okay, dette ble litt lenger enn jeg hadde planlagt, jeg skylder på for mange kopper med kaffe!
(Noen av bildene ble litt mørkere enn orginalbildene, men men.. men som perfeksjonisten jeg er, måtte jeg nevne det :roflmao: )