BJØRNEBÆKKS ROTTERI

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Julie Erlandsen

BJØRNEBÆKKS ROTTERI

Post by Julie Erlandsen »

Hei
Bjørnebækks Adine er her!
Jeg gleder meg til å vise henne frem og ønsker dere velkommen til min nettside.
http://www.kondelureskogen.no
Foreløpig er det bare Adine som er ferdig, men det kommer flere. Skulle noen ha spesielle ønsker, så bare si fra. En rotte som skal passe til en spesiell anledning, til en spesiell kjole, en hverdagsrotte (hva nå det måtte være? :), serviettringer til en viktig sammenkomst eller fine hårstrikker.
Flere er nesten ferdige, og jeg håper å få tilbakemeldinger på hva dere synes!!
Ha det fint!
mvh Julie Erlandsen

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Jeg er imponert! Mulig å bestille en standard black hooded? :D
Mvh Ida S. Eggen

Julie Erlandsen

Hei!
Synes å ane en bestilling med en smilende undertone?
Men jeg velger å ta deg alvorlig.
Jeg skal gjøre et forsøk. Hvor stor ønsker du at den skal være?
mvh Julie

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Julie Erlandsen wrote:Hei!
Synes å ane en bestilling med en smilende undertone?
Men jeg velger å ta deg alvorlig.
Jeg skal gjøre et forsøk. Hvor stor ønsker du at den skal være?
mvh Julie
Smilende undertone? ;)

Jeg ER imponert! Hvorfor kunne ikke jeg vært en slik fingerferdig en, og kommet opp med en slik idé? :?

Vil gjerne ha en i brosjestørrelse, slik at jeg kan pynte opp triste jakker, gensere og skjerf :D Hvilken størrelse anbefaler du? Og hva vil en slik liten skjønnhet koste?
Mvh Ida S. Eggen

Julie Erlandsen

Hei igjen!
Hyggelig med positive kommentarer!! Takk!!
Jeg kjører ikke bil og det er et stykke til butikk, og jeg må handle handle noe egnet hvitt garn...så jeg får ikke satt meg til å lage den med det samme. Men så fort som mulig, skulle det gå bra.
Størrelse....vanskelig å si, tror jeg må prøve meg frem litt. Tror kanskje at den bør være 8-10 cm + hale for å få tegningen på kroppen til å bli fin. Men som sagt, jeg prøver meg frem litt.
Pris må jeg komme tilbake til, avhengig av om det vil passe med steiner til øyne eller andre ting som kan fordyre. Men det blir vi sikkert enige om! :)
mvh Julie

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Hehe, artige greier! Kunne godt tenke meg å se hvordan en serviettring med rotte ville se ut!

(PS: Var det bare meg som hoppet i stolen og trodde at Kristin Bjørnbekk (Koserotta) var tilbake? :D)

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Heidi wrote:Hehe, artige greier! Kunne godt tenke meg å se hvordan en serviettring med rotte ville se ut!

(PS: Var det bare meg som hoppet i stolen og trodde at Kristin Bjørnbekk (Koserotta) var tilbake? :D)

Du var ikke den eneste som hoppet i stolen nei.. ;)
Mvh Ida S. Eggen

Julie Erlandsen

Hei
Bjørnebækk er navnet på vårt småbruk.

Serviettringer. Det var egentlig et relativt tilfeldig valgt eksempel.
Det jeg tidligere har laget av sammenlignbare produkter som har endt opp i serviettringer har vært med utgangspunkt i en helt enkel plastring/trering, hva som helst som det går an å putte servietten gjennom og deretter bygge opp sakene rundt det.
Kan godt etter hvert lage noen eksempler på mulige løsninger. Regner med at du ville ha vært litt mer konkret hvis det hadde vært mer en "det-vil-jeg-ha" melding, Heidi? :)
Men det lar seg absolutt gjøre å lage serviettringer om ønskelig.
Det var forøvrig Ida på siden din som gav meg ideen til å lage rotter, Heidi. Hun ser ut som en sjarmerende liten sjel. :)

mvh Julie

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Hehe! Ida inspirerer mange, hun. Det er vel ikke uten grunn at hun har vært tv-stjerne og avis-and.. eh.. rotte?

Jeg vil gjerne ha serviettringer, jeg er ikke helt typen som går med store nåler, eller har du andre ideer til bruk? Hårstrikk kunne også være noe. Jeg vil ha en Ida i håret! Sender deg en mail :D

Henriette

Post by Henriette »

ej hvor sejt...

Sender du til dk?

Julie Erlandsen

Hei!
"sejt" ......nå føler jeg meg fryktelig dum, men hva betyr det? :)

Jeg sender! Det burde gå bra! Porto må vi vel da komme tilbake til, men det spiller utover det ingen rolle for meg hvor langt jeg sender dem.
mvh Julie

Julie Erlandsen

Hei
Artig med respons! Takk for det!
Noen som har andre ideer?
Hva med hodeplagg? Vesker? Noe annet?
Større ting kan også i noen tilfeller løses. Mye lar seg ordne, så jeg vil gjerne ha spørsmål, om noen ønsker seg ett eller annet. Det er mye jeg ikke klarer å løse selvfølgelig, men noen ganger kan det jo være lurt å prøve? :) :)
mvh Julie

KIB

Post by KIB »

God idè du har der!

Er det mulig å sende/ maile deg bilde av ønsket "foreviget" rotte, for pels, farge og tegningers skyld?

Julie Erlandsen

Hei!
Forevige en spesiell rotte er jo et ærefullt oppdrag.
hmm...det er litt vanskelig i den forstand at på ei rotte er det så lite markant å "ta tak i" hvis man f. eks. sammen ligner med en gammel mann (altså menneske) på 80 år full av markeringer i ansikt og i hele vesenet. Ei rotte har ikke så veldig tydelig kroppsspråk, slik at det er mulig du ville føle at en slik forevigelse ville være veldig langt fra modellen. Men det høres jo spennende ut, så jeg må nesten si at du gjerne må sende meg en mail med et godt bilde av vidunderet så får vi se hva vi kan få til. Pelsfarger og tegninger som du nevner bør kunne være mulig å få til med mindre det er altfor komplisert. Gleder meg til å se bildet.
mvh Julie

Henriette

Post by Henriette »

Ups... Undskyld...

Sejt, betyder noget hen af Cool...

Kune vildt godt tænke mig sådan en... Skal dog lige finde ud af hvilken en "slags" :? :shock:

Locked