Agility

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Agility

Post by § RatGirl § »

Kjeder meg litt, så da begynte jeg å søke etter agility ----> for rotter :D

Dette vil jeg prøve ordentlig! Fant en side om hvordan man bygger hindrene, gjett hva jeg skal gjøre hos pappa i sommer 8) :wink:

Deler linkene med dere:

http://www.abc.se/~m10342/agility.html

http://www.neratsociety.co.uk/images/Ag ... aining.htm

http://goto.glocalnet.net/rat/agility.htm

http://goto.glocalnet.net/rat/care/fences.htm

http://www.srs.st/

Kanskje vi kunne prøve noe sånt her i Norge? :D

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

jeg har sett et program om det på tv før... der løp dem i en sånn maiz(husker ikke hva det heter på norsk) og klatra tau, gikk opp og ned sånn vippe greier... ordentlig morsomt å se på :D burdte kanskje prøve noe sånt i norge???
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Tøft! Kanskje det hadde vært noe for Rim og My? De har akutt behov for å kvitte seg med store mengder kvikksølv i baken. :wink:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Post by Rikke »

Hvor tidlig kan jeg begynne med dette?
Er det noen som har noen forslag til hinder ol. mine er så små enda at kanskje dorullhylser ol. kan være tingen....
Syns jo det er kjempe gøy med agility til hund, så dette er jo tingen for meg :D
Hilsen Rikke Karine

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Les GNAG ;)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Kommer det nytt GNAG nå snart!? :D

Jeg prøvde Diddi, hun var kjempe flink! Koste seg skikkelig også, hørte koselyden nesten hele tiden :)

Jeg brukte en lysestakte som hinder, altså la den ned på siden :wink: Også brukte jeg en tynn smal pappeske som var fin og komme seg over, og et Pringles (eller hvordan man skriver det potetgullet) rør som jeg støttet opp av to stående lyse staker. Så lokket jeg dem med popcorn (usaltet) Og det var de villig til å gå over alle hindrene får.
Mari var bare redd for å være alene på det store stuebordet, Amidala syntes det ikke var så spennende, men Diddi som sagt, storkoste seg! :)

På den ene siden står det hvordan hindre det skal være og hvordan du bygger dem :)

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Puh! Er helt utslitt, jeg har trent agility med seks av åtte rotter! Noen var ikke spesielt interessert, andre var mer lovende. Prøvde meg på to hinder; ett på 2 cm (malepensel oppå to telysestaker) og en veldig kort tunnel (ca. 6-7 cm lang, plasthylse fra heklegarn). Tok ett hinder av gangen og lokket med banan, mmm....

My var dagens stjerne; hun hoppet mer enn gjerne over hoppehinderet for en munnfull banan, men synes tunnellen var bare tull. Rim likte ikke å hoppe, men elsket tunnellen (eller var det bananen? :roll: ). Toffa gjorde en overraskende god innsats, men så slapp hun å hoppe også..."hinderet" hennes lå nede på bordet og hun kunne bare spankulere over. 8) Søta ville bare opp på skulderen og Lyn syntes hele greia var bare stress og nektet, mens Spinus ble disket for manglende interesse i banan. :wink:

Svetten renner, var det meg eller rottene som skulle jobbe? :P

Ingrid - Rotte-"handler"
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Wow! Stor forbedring på My allerede på andre forsøk! Skulle bare vise frem til Roger hvor flink hun var, og hun imponerte oss begge. Frem og tilbake, hopp, hopp, det tok 10 minutter før hun ble lei og ville opp. Satte opp hinderet til 7,5 cm, "Ikke'no problem, bare jeg får tak i den bananen," tenkte My. Flink jente! :mrgreen:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Morsomt! :D

Aner jeg et lite agility lag her? :P

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Utrolig hvor lettlærte rotter kan være - ikke glemmer de heller!

Silveren min er kjempeflink til å dytte ball - det kan gå uker uten at vi trener men han husker det med en gang. Gleder meg til neste Gnag, og inspirasjon:)

Avlæring er værre, da rottene var små og skulle temmes fikk de noe godt hver gang de hoppet opp på skuldern, fortsatt nekter de å gå ned fra skulderen før de har fått et eller annet;) Kos det da:)

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Roger&Ingrid wrote:Wow! Stor forbedring på My allerede på andre forsøk! Skulle bare vise frem til Roger hvor flink hun var, og hun imponerte oss begge. Frem og tilbake, hopp, hopp, det tok 10 minutter før hun ble lei og ville opp. Satte opp hinderet til 7,5 cm, "Ikke'no problem, bare jeg får tak i den bananen," tenkte My. Flink jente! :mrgreen:
Vil også se!

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Vil også se!
Vi får arrangere en liten fremvisning. :wink:

Nå tror jeg hun er mest interessert i banan foreløpig, hun mistet konsentrasjonen da hun var mett begge gangene. :lol: :roll: Håper hun fortsetter på samme vis, skikkelig artig å se henne!. Testet ut de gjenværende to, men ingen var interessert. De syntes visst det var kjeeedelig, *gjesp*. Er veldig, veldig stolt av My'en vår nå. :dro: :leftrat: :bravo:
Silveren min er kjempeflink til å dytte ball
Jepp, har sett ham i aksjon, flinke rottisene våre! Det må være noe i lufta på Hallset. :rottehode:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Post by Rikke »

Aner jeg et lite agility lag her?
Ja :D det hadde vært gøy!!!
Hilsen Rikke Karine

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

De (rottene) får legge seg i hardtrening, så kan dette bli morsomt! :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Må bare skryte enda litt mer av My; hun er en STJERNE

Nå hopper hun lett over to hindere på rundt 8 cm (i to hopp), og hun gir seg bare når hun er mett og sliten. Har vist henne frem til flere i slekta, hun klarte til og med å konsentrere seg om treningen mens det var flere mennesker til stede. Det hadde jeg aldri trodd om henne! :lol: My og jeg har blitt helt bitt av agility-basillen!

Oppdatering, søndag: My fyker raskt igjennom en liten "løype" bestående av to hindere og en veldig kort tunnel. Hva man ikke gjør for en liten godbit... :roll: :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked