Ekstremsport og rotte

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Eirin

Ekstremsport og rotte

Post by Eirin »

Her i stad gjorde den ene rotta mi, Oliven, noe skikkelig sprøtt. Hu og samboeren Biejvve var med meg på badet mens jeg hang opp klær. De fikk gå på lokket til skittentøysdunken. Når døra til badet står oppe som den gjorde da, er døra ca. 20 cm unna. På en knagg i mellom skittentøysdunken og døra hang et håndkle, som Oliven klatret opp for å nå frem til dørhåndtaket. Det er tydeligvis et veldig spennende sted å være, for dit klatrer hun hvis hun blir plassert på skittentøysdunken. Opp håndklet og bort på dørhåndtaket. Det er type rund-glatt-knott-dørhåndtak, så det har stort potensiale for at hun kan dette ned derfra, så jeg løftet henne ned igjen og tok bort hånklet. Denne gangen var visst den lille jenta mi dead set på å komme seg bort på det dørhåndtaket. Så i det jeg snur ryggen til tar hun tydeligvis sats og hopper - med sikte på dørhåndtaket. Da jeg snur meg, ser jeg ei rotte holde seg fast i nøkkelen og plata rundt nøkkelhullet på døra. At hun fikk tak er i det hele tatt utrolig. Avstanden hun hoppet er ca 60 cm (omtrentlig overslag).

Hun hoppet ca 60 cm opp, landet på ei loddrett og glatt flate, og fikk utrolig nok tak i nøkkelen og en 5 mm lang og 2 mm bredsprekk i mellom nøkkelhullplata og døra.

Det tror jeg er den mest vågale manøveren mine rotter har gjort. Oliven er jo den minste, hun veier jo bare 250 g. Det bidrar sikkert til at hun gjør sånne stunts - hun har også hatt noen akrobatiske øvelser hvor hun prøvde å klatre rundt en arm uten genser på (auuu, kloremerker lange som vonde år ble det også), klatre ned et stolbein (helt glatt) og ellers hoppe fra nesten nederst i buret og langt oppå sprinkelveggen. Men ikke 60 cm. Bør vel sette opp et turnapparat til henne....

Piglet

Post by Piglet »

Livsmottoet til broren hennes, Ruccola, er: "Man kan ikke vite om noe går før man har prøvd." :roll:

Lillenill

Post by Lillenill »

Hehe... Sitter her å flirer..... Rotter er noen merkelige skapninger..

Samme gjelder mine... Hun ene dumboen min er veldig glad i å stikke av fra senga mi og ned på gulvet, og jeg må løpe etter...
Måtte det en dag, siden da løp hun så fort og erta meg.. hehe...
Merkelig at de klarer å komme seg fram overalt.. hehe..
Dumboen er ikke så flink til å hoppe, men veldig flink til å ramle ned fra høye steder... Hmmm... Like gøy for henne sikkert, selv om jeg passer på så hun ikke gjør det..

Og hoddeden er også ganske spesiel, hun er veldig flink til å hoppe..
Men også veldig glad i å ligge på senga å sove.... hehe....
Eler i genseren min..
Eller hvis den ene har gjemt seg, i en genser eller noe og den andre står uten for å ser at genseren beveger seg, da må vi banke den skikkelig opp...

Hmmm.. Litt sånne batmannrotter..
hehe

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Re: Ekstremsport og rotte

Post by Topolinis »

Jeg er imponert, Oliven! :D Er sikker på at mammaen din sitter å ser ned på deg, og er sååå stolt av datteren sin. :D
Mvh Ida S. Eggen

Eirin

Post by Eirin »

Jeg har gjentatte ganger forsøkt å få henne til å gjøre det på nytt, men nei...

"En kunstner gjør ting bare én gang" er Olivens kommentar.

"Ikke alt kan kjøpes for ros og godbiter, vet du" supplerer Biejvve.

Locked